B) EFEKTİF alan (Duyuşsal Alan)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimi
Advertisements

DİK PRİZMALAR Tabanları birbirine eş herhangi bir çokgen ve yan yüzeyleri taban düzlemlerine dik birer dikdörtgen olan cisimlere dik prizmalar dik prizmalar.
Algılayanın Özellikleri 1. Beklentiler 2. İlgiler 3. Gereksinimleri 4. Bilişsel stilleri 5. İnançları 6. Bireysel değerleri.
Ders Yazılımlarını Değerlendirme Yaklaşımları Seher ÖZCAN.
I. TOPLAM GSYİH’DAKİ GELİŞMELER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRETİM HEDEFLERİ. HEDEFLERİN İŞLEVLERİ  Birincisi, öğretim tasarımcısı ve öğretmen için yol göstericidirler.  İkincisi, öğrenmenin.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
Program Tasarım Modelleri
amaçlar İnsanın kendi dinini iyi öğrenmesi, başka kişilerce din konusunda istismar edilmemesi ve dini hakkında yanlış fikir ve yorumların farkına varabilmesi.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
YÜZEY :Cisimlerin hava ile temas eden bölümlerine yüzey denir.
Hüseyin Avni Çöllü Ortaokulu Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
DOĞAL SAYILAR Hikmet SIRMA.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ASSURE Modeli.
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
PROGRAM HEDEFLERİN BELİRLENMESİ Ve YAZIMI
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
1.DİJİTAL BASKI MAKİNESİNİ BASKIYA
TÜRKÇE FATMANUR ŞAHİN 6/A 523.
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
İŞ TATMİNİ.
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Öğrenilmiş davranışlar bilişsel, duyuşsal, devinişsel olarak sınıflandığı gibi, her alan da kendi içinde basitten karmaşığa, kolaydan zora, somuttan soyuta.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
TUTUM VE ALGILAR.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Onluk Bozarak Çıkarmayı Öğrenelim
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Erken Öğrenme Devinsel Beceriler ve Algısal Yetenekler
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
KİŞİLİK GELİŞİMİ.
Bilişsel Gelişim.
İSTASYON YÖNTEMİ.
Paralel Yüzeylerden Kırılma Görünür Uzaklık
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
HEDEFLERİN / KAZANIMLARIN
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖĞRENME STİLLERİ.
MOTOR KONTROL VE MOTOR PROGRAMLAR
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Sağlık Bilimleri Fakültesi
19.BÖLÜM GENÇLİK VE GENÇLİK SORUNLARI: DÜNYADA VE TÜRKİYEDE
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ÖĞRENME.
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM YAŞ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

B) EFEKTİF alan (Duyuşsal Alan) Öğrencinin tutum, değer ve duygularıyla ilgilidir. Bu alan kendi içinde beşe ayrılır. Alma basamağı Tepkide bulunma basamağı Kıymet biçme (Değer verme ) basamağı Örgütleme (Organize etme) basamağı Kendine mal etme basamağı (kişilik haline getirme)

ALMA DÜZEYİ Efektif alanda öğrencinin ilk tepkisidir. Öğrenci bu düzeyde; Farkında olur, Hatırlar, Çağrışım yapar, Almaya istekli olur, Dikkatini kontrol eder.

Davranımda bulunma düzeyi Öğrenci bu düzeyde; Davranımı kabul etme, İtiyatlı olarak razı olma, Davranımda bulunmaya istekli olma, Davranımdan memnun olma ve Mutlu olma tepkilerinde bulunur.

KIYMET BİÇME (DEĞER VERME) DÜZEYİ Bu basamakta; İdealler ve Değerler işin içine girer, Öğrenci bir değer için tercih yapar.

ORGANİZE ETME (ÖRGÜTLEME) DÜZEYİ Öğrenci bu aşamada; Sistem içindeki değerleri organize eder, Onların ilişkilerini ayırt eder, Bir tanesini öne çıkarır.

KENDİNE MAL ETME DÜZEYİ Bu duyuşsal alanın en üst seviyesidir; Belli değerleri kontrollü biçimde geneller, Sonra bütün bunları yaşam felsefesinin, Ya da dünya görüşünün içinde birleştirir.

GÖZLEME TAKLİT ETME PRATİK YAPMA YENİ DURUMA UYDURMA C) PSİKOMOTOR ALAN GÖZLEME TAKLİT ETME PRATİK YAPMA YENİ DURUMA UYDURMA

İşlem basamaklarına ve Tekniğe dikkat eder. 1) GÖZLEME Bu düzeyde; Öğrenci işlemi gözler, İşlem basamaklarına ve Tekniğe dikkat eder.

2)TAKLİT ETME Öğrenci bu basamakta; İşlemleri takip edip, Bilinçli bir şekilde fakat acemice basamakları uygular.

Bu basamakta öğrenci; İşlemin bir kısmını ya da bütününü, 3) PRATİK YAPMA Bu basamakta öğrenci; İşlemin bir kısmını ya da bütününü, Alışkanlık edinceye kadar Tekrarlarla işlemi düzgün bicimde tamamlar.

4) YENİ DURUMA UYDURMA Bu aşama alanın en üst düzeyidir.Öğrenci işleme kendi yorumlarını da katar.