NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Görsel iletişime giriş YARATICI MODELLER 02 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr
Mecazlı bir ilan nasıl yapılır İki etken gerekir: Simgenin akıllı seçimi; ürün, simge ve mesaj arasında maksimum füzyon. Simge ürüne ne kadar yakın bağlıysa, ilan o kadar etkili olur. Mesajı ve mesajın ürüne bağlanacak ana fikrini belirle Seçilen mesaja doğrudan bağlı simgeleri listele Ürün ögelerini ve ürün bağlamı ögelerini listele Hedef kitle için anlamlı bir simge seç Ürünün bir ögesini seç Simge ile ögeyi, mesajı akılda tutarak, maksimum birleştir (füzyona sok)
Düşünme Yolları Yenileşim Çoğalt Eksilt Olduğu gibi bırak Dışarıdan Yerine başka bir şey koy Olduğu gibi bırak Dışarıdan Bağlamdan
Peki ‘simge’ nedir? Simge, bir başka şeye veya kavrama işaret eden bir şeydir. Bunu şöyle yapar: Bir nesneyi, kullandığı imaj aracılığıyla, o nesnenin kendisini ve onun gibi başkalarını da içeren bir bilişsel modelle değiştirir Nesnenin ana niteliğini kültürel simgenin ana niteliğine bağlar Bilişsel düzey: Nesnelerin tanınması için gereken zihinsel depolamaya olanak tanıyarak Kültürel düzey: Nesnelerin ve kavramların doğrudan benzeşmesini karmaşık ve muğlak hale getirerek
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Goldenberg, J. (2008) et al., Reklamın Şifresini Kırmak. İstanbul: Optimist NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©