NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
Advertisements

BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Ders 6: BECERİ ANALİZİ Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Zaman ve Gölgesi Prof. Dr. Şafak URAL
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklamın Görsel ve Sözel Bileşenleri
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Sinema Ve Televizyon Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
KAVRAMSAL NETLİK ÇERÇEVESİ
Buket TAŞKIN & Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Toplumsal CİNSİYET SİNEMA & GÖRME BİÇİMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
I. Hafta Dil Nedir? Dilin Kökeni
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Görsel iletişime giriş YARATICI MODELLER 02 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

Mecazlı bir ilan nasıl yapılır İki etken gerekir: Simgenin akıllı seçimi; ürün, simge ve mesaj arasında maksimum füzyon. Simge ürüne ne kadar yakın bağlıysa, ilan o kadar etkili olur. Mesajı ve mesajın ürüne bağlanacak ana fikrini belirle Seçilen mesaja doğrudan bağlı simgeleri listele Ürün ögelerini ve ürün bağlamı ögelerini listele Hedef kitle için anlamlı bir simge seç Ürünün bir ögesini seç Simge ile ögeyi, mesajı akılda tutarak, maksimum birleştir (füzyona sok)

Düşünme Yolları Yenileşim Çoğalt Eksilt Olduğu gibi bırak Dışarıdan Yerine başka bir şey koy Olduğu gibi bırak Dışarıdan Bağlamdan

Peki ‘simge’ nedir? Simge, bir başka şeye veya kavrama işaret eden bir şeydir. Bunu şöyle yapar: Bir nesneyi, kullandığı imaj aracılığıyla, o nesnenin kendisini ve onun gibi başkalarını da içeren bir bilişsel modelle değiştirir Nesnenin ana niteliğini kültürel simgenin ana niteliğine bağlar Bilişsel düzey: Nesnelerin tanınması için gereken zihinsel depolamaya olanak tanıyarak Kültürel düzey: Nesnelerin ve kavramların doğrudan benzeşmesini karmaşık ve muğlak hale getirerek

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Goldenberg, J. (2008) et al., Reklamın Şifresini Kırmak. İstanbul: Optimist NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©