öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname. Madde 3 “Kaynaştırma”, özel eğitim gerektiren bireylerin diğer bireylerle karşılıklı etkileşim içinde bulunmalarını.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
BEP HAZIRLAMA AYHAN ELİÇORA. BEP Bir özel eğitim programıdır. Özel eğitim gerektiren birey için geliştirilmiş ve ailesi tarafından onaylanmış bu program;
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
COMENIUS 2.1 EĞİTİM / ÖĞRETİM PERSONELİNİN YETİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK AVRUPA İŞBİRLİĞİ PROJELERİ.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
1 DynEd DynEd (Dynamic Education) İNGİLİZCE DİL EĞİTİM SİSTEMİ Sanko Holding A.Ş. tarafından bağışlanmıştır.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
1. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİM SÜRECİ.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
BEP NEDİR ?.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hüseyin Temizel Ortaokulu BEP ve özel eğitim hizmetleri
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
DEĞERLENDİRME ve BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
İSTASYON YÖNTEMİ.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Test Geliştirme Süreci
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Etik.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
YENİ KİŞİSEL GELİŞİM SİSTEMİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi Öğretmen yetiştirme Genel ve özel eğitim öğretmeni ayrımı yerine öncelikle öğretmen yetiştirme amaçlanmalı Öğretmenler tüm öğrencilerin gereksinimlerini karşılayacak biçimde yetiştirilmeli Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi Fiziksel çevrede Materyallerde Öğretim yöntemlerinde ve İşleyişte

öneriler Okul genelinde özel gereksinimli öğrencilerin ilk belirlenmesinde Ayrıntılı değerlendirme öncesi – gönderme öncesi süreçte- öğretmen yardım ( müdahale ekiplerinin) oluşturulmasında Öğrencinin Rehberlik Araştırma Merkezlerine ayrıntılı değerlendirme için gönderilmesinde Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının hazırlanmasında BEP’in uygulanmasında, Sınıf geçme ve not verme sürecinde Öğretimin bireyselleştirilmesinde yapılacakların belirlenmesi gerekmektedir.

Öneriler Özel gereksinimli öğrencilerin genel eğitim sınıflarına katılımını artırmada, ilk belirleme aşamasından başlayarak, BEP hazırlama ve uygulamada, sınıf içinde gereken uyarlamaları yapmada sınıf öğretmenine gereken desteği sunacak personeli sağlamak ( Lewis ve Doorlag, 2003). Genel eğitim sınıflarında farklı eğitim gereksinimi olan öğrencilerin bu gereksinimlerinin yalnızca sınıf öğretmeni ile karşılamak yerine bu işe farklı personelin işbirliğini gerektiren bir ekip çalışması olarak bakmak (Friend ve Bursuck, 2002). Lisans ve lisansüstü düzeyde farklı niteliklerde (Yardımcı öğretmen, özel eğitim danışmanı)personel yetiştirmek. Kısa süreli hizmet içi eğitim programlarıyla gereksinim duyulan personelin yetiştirmede yaşanılan güçlükleri ile bu konuda yapılan araştırmaları dikkate almak.

Öneriler Destek özel eğitim hizmetleri öğrencinin gereksinimlerine göre belirlemek, sınıf içi yardımdan sınıf dışında yardıma doğru bir geçiş izlemek/ En az yardımdan- en çok yardıma doğru Sınıf dışında/ kaynak odada yürütülen destek eğitim hizmetlerini sınıf içi destek eğitim hizmetlerinden sonra sunmak Kaynak odanın aynı zamanda öğrenciyi ait olduğu sınıftan ayrıştıran bir düzenleme olduğunu unutmamak (Mastropieri ve Scruggs, 2000). Bu destek eğitim hizmetlerinin nerede ve nasıl yürütüleceği konusunda anlaşmaya varmak .

Öneriler Genel eğitim sınıfı Danışmanlık hizmetleriyle genel eğitim sınıfı Yardımcı öğretmen ile genel eğitim sınıfı Kaynak oda desteği ile genel eğitim sınıfı