GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Genel Öğretim İlkeleri
İlke ve Yöntemlerle İlgili Temel Kavramlar
Temel Kavramlar ve İlkeler
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
MERHABA.
Eğitim Öğretimde Planlama
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Öğretim İlkeleri.
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
1 Öğretme yöntemleri Hazırlayan:A.Nevzat TANIŞIK.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
MERHABA.
Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Doktora Programı Eğitimde Planlama ve Denetleme Genel Öğretim İlkeleri Danışman Prof. Dr.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
ÖĞRENME İLKELERİ VE SEVİYELERİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Öğretim Teknikleri - III
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
Genel Öğretim Yöntemleri [Problem çözme / Gezi-Gözlem]
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme ve Öğretme İlkeleri
Temel Kavramlar ve İlkeler
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
SINIF YÖNETİMİ.
Öğretim Yöntem, Stratejileri ve Etkili Kullanımı Dr. Kerim Karabacak
Web : albayrakegitim.com
Bilimsel düşünme becerileri
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Genel Öğretim İlkeleri
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Web : albayrakegitim.com
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
Yapılandırmacı Öğrenme
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM MATERYALLERİ.
BE BEP NEDİR ?.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKELERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 1. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
ÖĞRETİM İLKELERİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ

SORULAR Günümüzdeki öğretim faaliyetlerinde sadece dinleyerek anlamaya çalışan öğrenci yerine, derse aktif olarak katılan, soru soran, bazı konuları kendine özgü plan ve tekniklerle araştıran, bulduklarını sistemli hale getirip düzenleyen, karşılaştırmalar yapan, gözleyen, düşünüp sonuç çıkaran ve bu şekilde derse katılan öğrenci istenmektedir.” Bu yaklaşımı benimseyen bir öğretmen ne yapmalıdır?

Bir öğretmen trafik kurallarını öğretirken öncelikle sınıfta var olan ancak yazılı olmayan trafik kurallarından örnekler verir. Örneğin duvar kenarında oturan Ayşe’nin öğretmenin yanına gidebilmesi için koridor tarafında oturan Ali’nin yol vermesi gerektiğini anlatır. Bu öğretmen hangi ilkeye göre örnek vermiştir?

Ayşe öğretmen ilköğretim birinci sınıf öğrencilerine ahlak kavramını öğretmeye çalışmış ancak bu kavramı öğrenemediklerini gözlemlemiştir. İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin bu kavramı öğrenememeleri nasıl açıklanır?

Öğretim İlkeleri Öğrenciye görelik ilkesi Yakından uzağa ilkesi Bilinenden bilinmeyene ilkesi Açıklık ilkesi Somuttan-soyuta ilkesi Ekonomiklik ilkesi Kolaydan zora ilkesi Hayata yakınlık ilkesi Yaparak ve yaşayarak öğrenme (aktivite) ilkesi Bütünlük ilkesi Otoriteye itaat ve özgürlük ilkesi Bilgi ve becerilerin güvence altına alınması ilkesi

1. Öğrenciye Görelik İlkesi Öğretim sırasındaki tüm etkinliklerde öğrencilerin bireysel farklılıkları dikkate alınmalıdır. Konu seçiminde, yöntem seçiminde öğretim öğrenciye uygun yürütülmelidir.

2. Yakından Uzağa İlkesi İşlenecek olan konuların, verilecek olan örneklerin, problemlerin, olayların seçiminde öncelik öğrencinin içinde yaşadığı doğal ve toplumsal çevre olmalıdır.

3. Bilinenden Bilinmeye İlkesi Yeni konuya geçmeden önce, o konuya ilişkin bilgilerin gözden geçirilmesi, hatırlanması gerekir. Özellikle öğrenilmesi birbirine zincirleme bağlı, önkoşullu olan derslerin (Matematik, Yabancı dil gibi) öğretiminde bu ilkeye dikkat edilmelidir.

4. Açıklık ilkesi Öğretim sırasında, ne kadar çok duyu organına hitap edilirse, yapılan öğretim o derece etkili olur ve öğrenmenin kalıcılığı artar. Araç-gereç kullanma, uygulamalı çalışmalar yapma, gezi gözlem faaliyetlerinde bulunma bu ilkeye hizmet eder.

5. Somuttan Soyuta İlkesi Öğrencilerin bulunduğu yaş itibariyle zihinsel gelişim özelliklerinin bilinmesi gerekir. Öğretimde konuya ilişkin eşya, madde, örnekler ne kadar çok kullanılırsa somutlaştırma o derece etkili olur. Öğretimi somutlaştırmanın her en basit yolu öğretmenin basit, sade, yalın bir anlatım dili kullanması ve örnekleri somut ögelerden seçmesidir.

6. Ekonomiklik ilkesi Bunun için öğretim planlanmalı, zaman, emek, para, enerji en ekonomik şekilde kullanılmalıdır.

7. Kolaydan Zora İlkesi Bilgiler zorluk açısından derecelendirilmeli, önce kolay sonra karmaşık ve zor olan bilgiler verilmelidir.

8. Hayata Uygunluk İlkesi Bireyin gerçek hayatta karşılaşabileceği durumlara yer verilmelidir. Okul hayata hazırlık değil, hayatın kendisi olmalıdır. Öğretim süreci hayattan kopuk olmamalı, birey öğrendiği bilgi ve becerileri gerçek hayatta kullanabilmelidir.

9. Yaparak ve Yaşayarak (Aktivite) Öğrenme Öğrenci, öğretim sürecine bizzat katılmalı, okumalı, yazmalı, konuşmalı, tartışmalı ve bilgiyi geçmiş yaşantılarıyla ilişkilendirmelidir. Öğretim süreci; bireyin gelişim ve öğrenme özelliklerine, olabildiğince fazla duyu organı kullanmaya, öğrencinin sürece aktif olarak katılımına uygun olduğu ve gerekli araç-gereç ve materyallere yer verdiği ölçüde yaparak yaşayarak öğrenmeye uygundur.

10. Bütünlük İlkesi Çocuğun eğitilecek yönlerinin bir bütün olarak alınıp değerlendirilmesidir. Çocuk bedensel ve ruhsal (düşünce, duygu, irade gibi) yönlerden bir bütün olarak ele alınmalı ve dengeli olarak eğitilmelidir. Zaten bedensel ve ruhsal yönler sürekli olarak birbirlerini etkilerler ve birbirine bağlıdırlar. Sadece bedeni geliştirip zihni ve duygusal yönler geliştirilmezse, veya bunun tersi durumlarda dengesiz; hem topluma hem de kendine zararlı olabilecek insanlar yetişir.

11. Otoriteye İtaat ve Özgürlük İlkesi Öğretim çocuğun sosyalleşmesini sağlarken, anne-baba, okul yönetici ve öğretmenleri, yönetmelikleri, yasaları; toplumun diğer bireylerini, değerlerini, kültürel yapısını tanımalı ve saygı göstermelidir. Öğretim faaliyetlerinde çocuğun kendi kararlarını verebilme, kendi kendini yönetme, kritik durumlarda özgür kalabilme, özgür kararlar vermenin sorumluluğunu alma becerileri öğretilmelidir. Okul bir takım bilgi, beceri, düşünce ve davranışları kazandırırken yapılan öğretimin gelecek zaman için yapıldığı ve çocuğun yetişkin olduğunda özgür kararlar ve yapıcı çözümler üretmesinin ne kadar önemli olduğu unutulmamalıdır.

12. Bilgi ve Becerilerin Güvence Altına Alınması İlkesi Öğretimde bilgi ve becerilerin tam ve doğru öğretilmesine önem verilmelidir. Öğretimin her kademesinde ve her dersinde, bilgi ve becerilerin tekrar ve alıştırma gibi yöntemlerle "tam öğretilmesi" hedef olmalıdır. Bu, bilgi ve becerileri güvence altına aldığı gibi, başarıların ve daha ileri öğretimlerin de güvence altına alınması demektir.

Özet ve Çalışma Yukarıda verilen 12 öğretim ilkesinin genel özellikleri nelerdir? Tartışma: Gelecek yüzyılda öğretimin nasıl olabileceğini düşünmeye çalışın. Daha sonra arkadaşınızla birlikte çalışarak bu ilkelerden hangilerinin gelecek yüzyılda geçerliliğini kaybedebileceğini belirtin. Gelecekte düşündüğünüz eğitim ortamına uygun bir öğretim ilkesini yazarak 13. ilke olarak listeye ekleyin.