Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
- Eğitici netbook pilot uygulaması Dr. Riina.Vuorikari, European Schoolnet.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Program Tasarım Modelleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
NETWORK YÖNETIMI Ş. Bü ş ra Güngör NETWORK YÖNETIMI NEDIR? Network, sunucu, yazıcı, bilgisayar ve modem gibi veri ileti ş im araçlarının güncel.
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
TEKNOLOJĠ PLANLAMASI.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
ASSURE Modeli.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Öğretimin Uyarlanması
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
Karşılaştırmalı Eğitim
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL TEKNOLOJİK PEDAGOJİK İÇERİK BİLGİSİ MODELİ ÇERÇEVESİNDE ETKİLİ TEKNOLOJİ ENTEGRASYONUNUN GÖSTERGELERİ Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel Çalışmanın Amacı Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi (TPİB) modeli temelinde, ISTE (2002) tarafından belirlenen etkili teknoloji entegrasyonu koşullarına göre, entegrasyon sürecini değerlendirmeye dönük göstergelerin geliştirilmesidir. Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Etkili Teknoloji Entegrasyonu BİT’in öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonundan; Öğretmenlerin, öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre BİT ile zenginleştirilmiş öğretim stratejilerini uygulaması ve böylece öğrencilerin öğrenmesini güçlendirmesi anlaşılmaktadır. Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Entegrasyon Süreci Nasıl Olmalı Bu konuda farklı görüşler bulunmaktadır. Teknolojik bakış açısı Pedagojik bakış açısı Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Teknolojik Bakış Açısı Teknolojik bakış açısı, teknolojik altyapı ve sistemlerin eğitimsel ortamlara eklenmesini vurgulamaktadır. Teknoloji kullanımını merkeze alan bu yaklaşım; öğrenme sürecinde teknolojiyi, içeriklerin depolandığı, öğrenme nesneleri veya temel alıştırma ve uygulamaların bulunduğu yer olarak tanımlamaktadır (Richards, 2006). Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel Pedagojik Bakış Açısı Pedagojik bakış açısı, BİT araçlarının ve programlarının, sosyal yapılandırmacı öğrenme ilkeleri ile bir bütün halinde ele alınmasını savunmaktadır. Bu bakış açısı, işbirliğine ve yansımaya dayalı öğrenmeler için önemli bir unsur olan öğrenme topluluklarının gelişimini güçlendirmede BİT kullanımının önemini vurgulamaktadırlar. Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel İki Görüş Pedagojik ve teknolojik bakış açılarının birbirlerine yakınlaşması, öğrenme ortamlarının tasarlanmasında, içeriğe uygun teknoloji ile pedagojik ilkeler arasındaki bağlantıların etkili olmasını desteklemektedir. Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel TPİB Modeli Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel TPİB Modeli TPİB modelinin (Koehler and Mishra, 2005) temelinde teknoloji, pedagoji ve içerik olmak üzere üç temel alan bilgisi bulunmaktadır. Teknoloji, bilgisayar, İnternet, video, tahta, kitap gibi araçları, Pedagoji, öğrenme ve öğretme yöntemlerini, stratejileri, süreçleri, İçerik, öğrenilecek olan konu alanı bilgisini kapsamaktadır. Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Entegrasyon için Gerekli Koşullar Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel 1. Paylaşılan Vizyon Paylaşılan vizyon ulaşılmak istenenle ilgili olarak sistemin öğelerinin fikir birliği içinde olması demektir. BİT’in entegrasyonu konusundaki vizyonun Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Örgütünden, öğretmen, öğrenci ve öğrenci velilerine kadar tüm paydaşlar tarafından paylaşılması birinci aşamayı oluşturmaktadır. Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

1. Paylaşılan Vizyon Göstergeleri Yurt çapında teknoloji entegrasyon planları İçeriğe uygun pedagojik yaklaşımlar çerçevesinde gereksinim duyulabilecek BİT kaynakları Öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecinde BİT’i kullanabilmeleri için destek Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

1. Paylaşılan Vizyon Göstergeleri Tüm paydaşların teknoloji entegrasyonunu gerçekleştirme amacıyla işbirliği yapmalarını sağlayacak ortamlar Yıllık bütçeden teknoloji entegrasyonunu gerçekleştirmeye dönük harcamalar için ayrılan pay Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel 2. Politikalar Karar vericiler, eğitimcilerle birlikte, etkili teknoloji entegrasyonunu gerçekleştirmeye dönük politikalar oluşturmalıdır. Bu politikalar ile kurumlar arası ilişkiler düzenlenmeli, BİT’in etkili kullanımı için çalışma ortamlarında gerekli koşullar sağlanmalıdır. Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

2. Politika Göstergeleri Öğretmen yetiştirme programlarının içeriğe uygun pedagojik yaklaşımlar çerçevesinde BİT kaynakları ile desteklenmesine ilişkin alınan kararlar Hizmet içi eğitim etkinlikleri ve bu etkinliklerin sürekliliğinin sağlanmasına yönelik politikalar Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

2. Politika Göstergeleri Öğretmenlerin meslek yaşamlarında BİT kaynaklarını etkili bir şekilde kullanmalarını destekleyecek politikalar Öğretmenlerin entegrasyon süreci ile ilgili çalışmalarını dikkate alan değerlendirme politikaları Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

3. Standartlar ve Program Desteği Standartlar, teknoloji kullanımında ulaşılmak istenen düzeyin niteliklerinin belirlenmesidir. BİT’in öğrenme-öğretme süreciyle bütünleşmesinin mikro, orta, makro olmak üzere üç düzeyde ele alındığı dikkati çekmektedir (Hew and Brush, 2007; Riley, 2007; Wang and Woo, 2007). Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

3. Standartlar ve Program Desteği Göstergeleri Öğrenme-öğretme sürecinde BİT kaynakları ve uygulamalarının nasıl kullanılacağına ilişkin öğretmenler için standartlar Öğrencilerin öğrenme süreçleri ile BİT’i bütünleştirmelerine ilişkin standartlar Öğretmenler ve öğrenciler için BİT’in ders ile bütünleştirilmesine yönelik standartlar Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel 3. Standartlar ve Program Desteği Göstergeleri Öğretmenler ve öğrenciler için BİT’in konu alanı ile bütünleştirilmesine yönelik standartlar BİT’in öğretim programı ile bütünleştirilmesine yönelik standartlar Entegrasyon sürecinin sürdürülebilirliğinin sağlanması için izleme değerlendirme standartları Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel 4. Mesleki Gelişim Öğretmenlerin, mesleki gelişimleri ve bu gelişimlerinin sürdürülebilir olması için; BİT’deki yeniliklerin öğrenme ortamlarına etkilerinin izlenebildiği, Güncel konularla donatılmış eğitimlerin olduğu, Yer, süre ve erişim açısından kısıtlılığı olmayan ortamlar sunulmalıdır. Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

4. Mesleki Gelişim Göstergeleri BİT kaynakları ve uygulamaları hakkında sürekli ve güncel konularla donatılmış hizmetiçi eğitimler Öğretmenlere BİT kaynakları ve uygulamalarının içeriğe uygun pedagojik yaklaşımlar ile sınıf bağlamında kullanımı ile ilgili verilen hizmet içi eğitimler Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel 4. Mesleki Gelişim Göstergeleri Öğretmenler arasında işbirliğini sağlamaya dönük akıl hocalığı (mentor) sistemi Öğretmenlere öğrendiklerini uygulamaları için sağlanan ortamlar Öğretmenlerin BİT kaynakları ve uygulamaları ile ilgili yasal ve etik sorumlulukları öğrencileriyle paylaşması (MEB, 2006) Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel 5. Donanım, Yazılım ve Diğer Kaynaklara Erişim Etkili teknoloji entegrasyonu için donanım, yazılım ve diğer kaynaklara erişimin sağlanabilmesi için; Okullara yeterli miktarda kaynak sağlanması, Okulun gerekli yazılım ve donanım kaynaklarına erişiminin sağlanması gerekmektedir. Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

5. Donanım, Yazılım ve Diğer Kaynaklara Erişim Göstergeleri Okullarda BİT kaynakları ve uygulamalarına erişim Öğretmenlerin ve öğrencilerin güncel BİT kaynakları, uygulamaları ve iletişim ağlarına erişimi Öğretmen ve öğrencilerin BİT kaynakları, uygulamaları ve iletişim ağlarına erişiminin sürdürülebilirliği Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel 6. Uygun Öğretim ve Değerlendirme Yaklaşımı Teknolojinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonunda önemli olan teknolojinin ne yoğunlukta kullanıldığı değil, içeriğe uygun pedagojik yaklaşım ile teknolojinin bir araya getirilmesidir. Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel 6. Öğretim Göstergeleri Öğretmenlerin disiplinler arası ve farklı düzeyde, farklı öğrenme stillerine uygun olarak, BİT kaynaklarını kullanması Uygun öğretim materyalleri geliştirmesi Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel 6. Öğretim Göstergeleri Öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerine uygun BİT kaynaklarını ve uygulamalarını kullanması Öğrencilerin BİT kaynakları ve uygulamalarını bilgi toplama, değerlendirme, işleme ve raporlamada kullanması Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

6. Değerlendirme Göstergeleri Öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecini değerlendirmek için BİT kaynakları ve uygulamalarını kullanması Öğretmenlerin değerlendirme sonucu elde edilen verilerin analizi için BİT kaynakları ve uygulamalarını kullanması Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

6. Değerlendirme Göstergeleri Öğretmenlerin BİT kaynakları ve uygulamalarını kullanarak değerlendirme sonuçlarını öğrenciler, veliler, yöneticiler ve meslektaşlarıyla paylaşması Öğrencilerin kendi öğrenme sürecini izleyip değerlendirmede BİT’i kullanması Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel 7. Teknik Destek Her öğretmenin teknoloji ile ilgili basit sorunlar hakkında eğitime ihtiyacı vardır ancak öğretmenlerden çok karmaşık problemler ile ilgilenmesi beklenmemelidir. Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

7. Teknik Destek Göstergeleri Öğretmene gereksinim duyduğunda sağlanan teknik destek Öğrenciye gereksinim duyduğunda sağlanan teknik destek Araçların tamiri ve değiştirilmesinden sorumlu olan teknik ekip Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel Sonuç Bu çalışma ile, TPİB modeli temelinde, teknoloji entegrasyonunun her bir koşulu için süreci değerlendirmeye dönük işe vuruk göstergeler oluşturulmaya çalışılmıştır. Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel Sonuç Geliştirilen bu göstergelerin, BİT’in öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonunun bir bütün olarak ele alınıp, bütün boyutları ile değerlendirilmesinde yol gösterici olması beklenmektedir. Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel

Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel Teşekkürler… mumcu@hacettepe.edu.tr haslaman@hacettepe.edu.tr kocak@hacettepe.edu.tr Hacettepe Üniversitesi Kuşkaya-Mumcu, Haşlaman, Koçak-Usluel