Grupla psikolojik danışma

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BLG 368 Yöneylem Araştırması Serkan Türkeli. İlk hikayemiz Biri Thales’e sorar: “Sana göre dünyada biricik devamlı olan şey nedir?” –“Ümit” der; “zira.
Advertisements

REHBERLİK HİZMETLERİNDE GELİŞİMSEL YAKLAŞIM EBİM
MSİ255 Endüstride İş Sağlığı Ekim 08 – Ocak 09. Doç.Dr.Alp Ergör Doç.Dr.Yücel Demiral Öğ.Gör.Dr.Ahmet Can Bilgin DEÜ Tıp Fakültesi Halk Sağlığı AD DEÜTF.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
BEK Bilgi Formları Değerlendirmesi “Ön Bulgular” BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ KAPANIŞ TOPLANTISI 16 Haziran ANKARA Yrd. Doç.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Öğrenme Aşamaları YRD. DOÇ. DR. İHSAN SARI.
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
MADDE BAĞIMLILIĞINDA TEDAVİ VE REHABİLİTASYON
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
PSİKANALİTİK YAKLAŞIM
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Eğitsel Rehberlik.
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
OKUL TEMELLİ ÖNLEYİCİ REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Test Geliştirme Süreci
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
Rastgele Nesneler Dersi
7. ÜRETİMDE KALİTE KONTROLÜ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
KİŞİSEL REHBERLİK.
MİMARİ PROJE VI--KAVRAMLAR;
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Nitel Araştırmalar.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
P.D.R.’ de Test dışı teknikler
Sunum transkripti:

Grupla psikolojik danışma

erol.esen@cbu.edu.tr

Öğrencilerin grupla psikolojik danışmaya ilişkin temel kavramları tanımalarına ve uygulama için gerekli temel becerileri edinmelerine yönelik bir derstir. DERSİN TANIMI

HEDEFLER +Gruplara ilişkin temel kavramları bilebilme. +Terapötik Koşullar ve Becerilerin gruplara yansımalarını fark edebilme. + Psikolojik danışma gruplarının özelliklerini kavrayabilme.

HEDEFLER + Grup sürecini (evrelerini-aşamalarını) bilebilme, uygulamada fark edebilme. + Terapötik çalışma uyumunu/grup dinamiğini kavrayabilme. + Grup lideri olarak grup sürecini başlatma, sürdürme ve sonlandırmayı öğrenebilme.

YARARLANILACAK KAYNAKLAR

erolesenblog.wordpress.com

DERSE İLİŞKİN BEKLENTİLER

Final(açık uçlu 4-5 soru) Vize (açık uçlu 4-5 soru) Final(açık uçlu 4-5 soru) ???

3.HAFTA Temel Kavramlar Grup Türleri

4.HAFTA Psikolojik Danışma Gruplarının Oluşturulması

Psikolojik Danışma Gruplarında Başlangıç Aşaması/Evresi 5.HAFTA

6.HAFTA Psikolojik Danışma Gruplarında Geçiş Aşaması/Evresi

7. HAFTA Psikolojik Danışma Gruplarında Eylem Aşaması/Evresi

8.HAFTA Psikolojik Danışma Gruplarında Sonlandırma – Grup Liderliği

11.HAFTA Uygulama

12.HAFTA Uygulama

13.HAFTA Uygulama

14.HAFTA Uygulama

15.HAFTA Uygulama