GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
Advertisements

Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Nitel Görüşme Tekniği ve Temel Özellikleri. Nitel Görüşme: “Beceri, duyarlılık, yoğunlaşma, bireylerarası anlayış, öngörü, zihinsel uyanıklık ve disiplin.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
S. R. Ranganathan ve Bilgi Hizmetlerinin Geleneksel İlkeleri
Program Tasarım Modelleri
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
EĞİTİMDE DRAMA.
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bireyi Tanıma Teknikleri I
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
İLETİŞİM.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Olgu Yönetimi Standartları
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
Program Tasarım Modelleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
PROGRAM DEĞERLENDİRME
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Geçerlik ve Kullanışlılık
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
Gelişim ve Temel Kavramlar
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
4. HAFTA Geçerlik, Güvenirlik ve Etik Kavramları
Nitel Araştırmalar.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
Sunum transkripti:

GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

GÖRÜŞMENİN YAPILMASI Görüşme süreci içinde, soruların hazırlanması kadar, görüşmenin yapılması da oldukça önemli bir boyut olarak karşımıza çıkar. İstenen sonuca ulaşılabilmesi için bu iki boyut arasındaki koordinasyonun da en iyi şekilde sağlanması gerekir.

Görüşmenin başarıya ulaşabilmesi, büyük ölçüde, kaynak kişinin yeterince güdülenmesi ile soruların, içerik ve biçim yönünden, bir örnekliğinin korunabilmesine ve iyi bir kayıt sisteminin geliştirilmesine bağlıdır. Bu ise, rahat bir görüşme yeri de dahil olmak üzere, fizik ve psikolojik hazırlıkları gerektirir.

GÖRÜŞMEDE İLKE VE TUTUMLAR Görüşme sürecinin daha etkili ve verimli hale getirilmesi için dikkat edilmesi gereken ilkeler ve süreçler şu şekilde sıralanabilir; Görüşme sorularını sorarken akışa göre gerekli değişiklikleri yapma Soruları konuşma tarzında sorma Teşvik edici olma ve geri bildirimde bulunma Görüşme sürecini kontrol etme

4.Görüşme sürecini kontrol etme Görüşme ile ulaşılmak istenen amacın farkında olma ve verilen yanıtların görüşme amacına uygun olup olmadığına dikkat etme, Görüşmenin amacına uygun sorular sorma, Görüşülen bireye, verilen yanıtlarla ilgili geri bildirimde bulunma. 5.Yansız ve empatik olma

Görüşme sorularını sorarken akışa göre gerekli değişiklikleri yapma Görüşme sorularının sorulmasında, görüşme formundaki sıranın aynen takip edilmesi her zaman gerekmeyebilir. Görüşmede amaç, araştırma sorularına yönelik olarak ayrıntılı ve derinlemesine bilgi toplamaktır.

Soruları konuşma tarzında sorma Sorulan sorular sorgulayıcı bir tutumla değil, bilgi vermeye ‘davet edici’ bir konuşma tarzında sorulmalıdır. Görüşme sorularının görüşme formundan okunması yerine, göz teması sağlanarak günlük dilde ifade edilmesi, görüşmenin daha rahat geçmesine ve görüşmecinin görüşülen birey ile daha etkili bir iletişim kurmasına yardımcı olacaktır.

Teşvik edici olma ve geri bildirimde bulunma Görüşmeci, görüşülen bireye gerek sözel gerekse sözel olmayan iletişim biçimleriyle, verdiği yanıtlar konusunda geri bildirimde bulunmalı ve karşı tarafın ek bilgi vermesine ve verdiği yanıtların niteliğini arttırmaya yönelik teşvik edici mesajlar göndermelidir. Görüşmecinin, görüşülen bireyin verdiği yanıtlar konusunda etkin bir rol alması, ancak bunu yaparken de, görüşülen bireyi yönlendirmeden kaçınması ve bu şekilde iletişimi daha doğal ve rahat hale getirmesi gerekmektedir.

Görüşme sürecini kontrol etme Görüşme boyunca araştırmacının bilinçli bir şekilde süreci kontrol etmesi ve görüşülen bireyin verdiği yanıtlara göre birtakım önlemler alması gerekir. Görüşmenin amaca uygun bir şekilde sürdürülmesi araştırmacının temel sorumluluğudur.

Yansız ve empatik olma Görüşme sürecinde görüşmecinin yansız olması ve verilen yanıtları içerik yönünden yönlendirmemesi araştırmanın yansızlığı açısından büyük önem taşır. Görüşmenin doğal iletişime yakın bir ortam içinde gerçekleşebilmesi için, görüşmecinin etkin bir biçimde anlatılanları dinlemesi, dinlediğini sözel ve sözel olmayan davranışlarla karşı tarafa belli etmesi gerekir.