NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SANAT ESERLERİNİN ÖZELLİKLERİ
Advertisements

Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
DİYARBAKIR 2008.
MORFEMLER. MORFEM TÜRLERİ Şu örneklere bir göz atalım: Boyacının elleri beyaz. Öğrencilerde hefer olmalı.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Metinlerin Sınıflandırması
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Yazı Sistemleri.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRSEL SOSYOLOJİ Prof. Dr. Hayriye ERBAŞ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Görsel iletişime giriş Yazı ve iletişim NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

Görsel İletişim Görsel iletişim araçlarıyla oluşturulan mesajlar, işitsel iletişimden farklı olarak daha kalıcıdırlar. Bu nedenle, farklı zaman dilimlerinde etkinliklerini sürdürebilirler. Soru: Yazı bir görsel iletişim türü müdür?

Görsel İletişim ve yazı Diğer tüm canlılar gibi doğa ile etkileşimde bulunarak varlığını sürdüren insan, kültür etmenini etkileşimin önemli bir bileşeni olarak görerek diğer canlılardan kendisini ayırır. Kültür etmeni kendisini çeşitli şekillerde görselleştirir. Bunlardan en önemlisi yazıdır. Yazı, bir düşüncenin yazılı ve görsel biçim verilmiş hâlidir. Günümüzde kullanılan pek çok yazı karakteri, kendinden önceki tarihsel çağlarda yaratılmış desenlere dayanır. Karakterlerin kökenleri ise binlerce yıl öncesine, karakterlerin objeleri veya kavramları temsil etmesi düşüncesinden etkilenen ilkel insanın iz yapmasına dayanır.

Yazı Harfler, dil ve aslında tipografi baskın güç iradesini miras aldıkça, değiştirdikçe, uyarladıkça ve var olan formlara benimsettikçe zaman içinde gelişir ve değişir. Modern Latin alfabesi bu türden devam eden binlerce yıldır gelişen ve uyarlanan bir dönüşümün sonucudur.

Uygarlık tarihinde imgeler ve simgeler ortak bir soyu paylaşır gibidir Uygarlık tarihinde imgeler ve simgeler ortak bir soyu paylaşır gibidir. Çoğu yazı ortaya Piktogramlar (yani temel imgeler) olarak çıkmıştır. Kullanıcıların ihtiyaçları doğrultusunda bu imgelerin tıpkı alfabemizdeki harfler gibi, sadece ayırıcı özelliklerin vurgulandığı simgelere nasıl dönüştüklerini çeşitli aşamalarda gözlemleyebiliriz. Yazılı Çin dilindeki gelişimi içerisinde piktogramların nasıl birer harf karakterlerine dönüştüğünü gözlemleyin:

Art Nouveau döneminden posterler 1- Chat Noir, Théophile Steinlen, 1896 2- ‘Folies Bergere / Fleur de Lotus‘, Jules Chéret (1893)

Terimler... FONEM (SES BİRİM): Kelimeleri oluşturmak için kullanılan temel ses birimleri. E + L = EL Feridand de Saussure’e (1857-1913) göre dil, ‘fonem’ adı verilen küçük birimlerden oluşur. Bunlar kelimeleri kurmak için çeşitlemeler halinde kullanılırlar. Bu sesler ancak bir fikrin iletişimi için kullanıldıklarında bir dil olarak değerlendirilirler. Yazılı formunda Ş-A-P-K-A kelimesinin harfleri sesleri temsil eder. Sonra, kelime nesneyi temsil eder, daha doğrusu nesnenin zihinsel imgesini.

Joseph Kosuth’un (1945– ) Düşünce Olarak Sanat Düşüncesi (Art As Idea As Idea) serisine ait ‘Bir ve Üç Sandalye’ Platon’dan beri tartışıla gelmiş olan imge, imaj, ide, hakikat, gerçek, gibi kavramların yanı sıra; orijinal ve kopya kavramlarını yeniden düşünmeye davet eden bir yapıt.

Terimler... MORFEM (ANLAM BİRİM): En küçük dil birimini oluşturan fonem grubu. GÜVEN İL MEZ HECE: Konuşma dilinin kesintisiz olarak söylenebilen bir birimi. GÜ VE NİL MEZ

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Barthes, R. (2000) Camera Lucida. İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları. Burke, P. (2000) Tarih ve Toplumsal Kuram, çev. Mete Tuncay. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları. Crow, D. (2010) Visible Signs, 2nd edition. Lausanne: AVA Books. Dora, S. (2003) Büyüyen Fotoğraf Küçülen Sosyoloji. İstanbul Babil Yayınları. Ertan, G. & Sansarcı, E. (2017) Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı. İstanbul: Alternatif Yayıncılık. Gombrich, E.H. (2011) Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi. Gombrich, E.H. (2015) Sanat ve Yanılsama: Resim yoluyla betimlemenin psikolojisi. çev.Ahmet Cemal. İstanbul: Remzi Kitabevi. Günay, V. & Parsa, A. (2012) Görsel Göstergebilim. İstanbul: Es Yayınları. Hall, S. (2012) This Means This This Means That: A User’s Guide to Semiotics, 2nd Edition. London: Laurence King Publishing. Oskay, Ü. (1999) İletişimin ABC’si. İstanbul: DER Yayınevi. Price, M. (2004) Fotoğraf: Çerçevedeki Gizem. İstanbul: Ayrıntı Yayınları Steichen, E. (1984) Fotoğraf İnsanlığın Tanığı ve Kayıt Aracı, çev. Abdullah Ersoy, ed. Ahmet Tolungüç. AFSAD Fotoğraf Dergisi, Ocak 1984, 14(2). Walter, J. A. (1985) Fotoğraf Üzerine Notlar. AFSAD Fotoğraf Dergisi, çev. Ahmet Tolungüç, ed. Ahmet Tolungüç. sayı: 1-2 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©