NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ GİRİŞİMCİLİK VE FİZİBİLİTE ETÜDÜ Küresel Girişimcilik NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Mühendislik Mimarlık Fakültesi mmf.nisantasi.edu.tr
Küresel Girişimcilik Niçin Önemlidir? Dünya genelinde ekonomik faaliyetlerin bütünleşme eğilimleri nedeniyle artık firmalar stratejilerini sadece bölgesel veya ulusal düzeyde değil, dünya düzeyinde tasarlamalı ve gerçekleştirmelidir. Küresel Girişimcilik
NİÇİN KÜRESEL GİRİŞİM? Şirketlerin milletlerarası düzeyde üretim yapmalarının ardında neler var? Büyüme arzusu Riski yayma arzusu Ucuz girdiye ulaşma arzusu Pazara yakın olma, gümrük engellerini asma Rekabet stratejisi, rakibini takip et Hükümet teşvikleri (serbest bölge vb) Küresel Girişimcilik
Dünya Genelinde Üretim Küreselleşmenin en önemli göstergesi dünya genelinde benzeri ürünler ve markalar üreten Küresel Şirketlerin yaygınlaşması… Kendi ülkesi dışında da ekonomik faaliyette bulunan 50 bin civarında şirket Bu şirketlere bağlı 250 bin civarında yavru firma Bir çok “ulusal ürün” (tekstil, cep telefonu, otomobil vb) içinde uluslararası şirketlerin ürettiği parçaları bulundurmakta… Küresel Girişimcilik
Küreselleşme: Fırsat mı Tehdit mi? Küreselleşme iki yönlü bir olgu… Artık üretiminizi ve pazarınızı tasarlarken daha geniş ölçekte düşünmek mümkün Artık küresel rekabet baskısının hissedilmeyeceği üretim alanları bulmak zor (Cargill gibi bir devin Sakarya’da küçük ölçekli bir nişasta firmasını rekabet dışına itmesi) Özetle: Firma büyüklüğünüz ne olursa olsun yerelliği ihmal etmeden küresel düşünme gereği Küresel Girişimcilik
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Arıkan, S. (2002). Girişimcilik: temel kavramlar ve bazı güncel konular. Siyasal kitabevi. Çetindamar, D., & Cetindamar, D. (2002). Türkiye'de girişimcilik. TÜSİAD. Sarıaslan, H. (1997). Yatırım projelerinin hazırlanması ve değerlendirilmesi: planlama, analiz, fizibilite. Turhan Kitabevi. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©