NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Girişimcilik Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL. İş Kurma Motivasyonu  Motivasyon girişimci kişiye, önemli bir kişisel dinamizm kazandırır.  Kişi işi kurarken,
Advertisements

Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
PLASTİK ŞEKİL VERME YÖNTEMİ
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
TARİHÇESİ 1868 yılında Jamsetji Tata tarafından Mumbai’de kurulmuş ve 1992 yılından bu yana Ratan Tata yürütmektedir. Tata Motors Limited bir Hint çok.
PROJE AÇILIŞ TOPLANTISI
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri ve Rekabet Avantajları 29/03/2017 Kaynak: Global Pazarlama, Keegan & Green; Stratejik.
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
Dünya’nın En Büyük Perakendecisi
BOSNA HERSEK’TE YATIRIM FIRSATI
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
Hedef Pazar Çin Vodafone Yarına Hazır İhracatçı
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Ürün veya Hizmet Satışı
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
TARIMDA ÖRGÜTLENME VE KOOPERATİFÇİLİK DERS NOTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Türkiye’de Küçük ve Orta Boy İşletmeler
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ORTAK ARAŞTIRMA MERKEZİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Satış Eğitimi Veren Kişi [Ad].
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Gümüşhane Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Genetik ve Biyomühendislik Bölümü Bitirme Çalışması Poster Hazırlama Kılavuzu Poster Boyutları:
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
KİŞİLİK KAVRAMI, ŞİRKETLER VE DİĞER KURUM VE KURULUŞLAR
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ GİRİŞİMCİLİK VE FİZİBİLİTE ETÜDÜ Küresel Girişimcilik NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Mühendislik Mimarlık Fakültesi mmf.nisantasi.edu.tr

Küresel Girişimcilik Niçin Önemlidir? Dünya genelinde ekonomik faaliyetlerin bütünleşme eğilimleri nedeniyle artık firmalar stratejilerini sadece bölgesel veya ulusal düzeyde değil, dünya düzeyinde tasarlamalı ve gerçekleştirmelidir. Küresel Girişimcilik

NİÇİN KÜRESEL GİRİŞİM? Şirketlerin milletlerarası düzeyde üretim yapmalarının ardında neler var? Büyüme arzusu Riski yayma arzusu Ucuz girdiye ulaşma arzusu Pazara yakın olma, gümrük engellerini asma Rekabet stratejisi, rakibini takip et Hükümet teşvikleri (serbest bölge vb) Küresel Girişimcilik

Dünya Genelinde Üretim Küreselleşmenin en önemli göstergesi dünya genelinde benzeri ürünler ve markalar üreten Küresel Şirketlerin yaygınlaşması… Kendi ülkesi dışında da ekonomik faaliyette bulunan 50 bin civarında şirket Bu şirketlere bağlı 250 bin civarında yavru firma Bir çok “ulusal ürün” (tekstil, cep telefonu, otomobil vb) içinde uluslararası şirketlerin ürettiği parçaları bulundurmakta… Küresel Girişimcilik

Küreselleşme: Fırsat mı Tehdit mi? Küreselleşme iki yönlü bir olgu… Artık üretiminizi ve pazarınızı tasarlarken daha geniş ölçekte düşünmek mümkün Artık küresel rekabet baskısının hissedilmeyeceği üretim alanları bulmak zor (Cargill gibi bir devin Sakarya’da küçük ölçekli bir nişasta firmasını rekabet dışına itmesi) Özetle: Firma büyüklüğünüz ne olursa olsun yerelliği ihmal etmeden küresel düşünme gereği Küresel Girişimcilik

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Arıkan, S. (2002). Girişimcilik: temel kavramlar ve bazı güncel konular. Siyasal kitabevi. Çetindamar, D., & Cetindamar, D. (2002). Türkiye'de girişimcilik. TÜSİAD. Sarıaslan, H. (1997). Yatırım projelerinin hazırlanması ve değerlendirilmesi: planlama, analiz, fizibilite. Turhan Kitabevi. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©