SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Advertisements

DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Program Geliştirme Modelleri
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
ÇALIŞMA - İŞ Emek ve emek gücü (işgücü): İnsanın doğa ve toplum ile kurduğu tüm ilişki bir emek etkinliğidir. Oysa işgücü, sadece kapitalist üretim sürecinde.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Eğitimden veriler.... Düzey Toplam Kadın Erkek Fark İlköğretim
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Kız çocukları için ilköğretimde en yüksek okullulaşma
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
MUSTAFA DOĞRU MALCILAR ANADOLU LİSESİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Bütünleştirme uygulamaları
Türkiye'de Sosyal Politikanın Gelişimi Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
Sosyal Politikanın Tarihsel Boyutu Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
Dar Anlamda Sosyal Politika Dar anlamda sosyal politika çalışma hayatı merkezlidir. 19. yüzyılın ikinci yarısında Batı Avrupa ülkelerinde, emek ve sermaye.
ESENLİ BİLAL ŞAHİN İMAM HATİP ORTAOKULU
Toplumsal Yapı ve Toplumsal Değişme Perspektifinden Türkiye’nin Son Yüz Yılı
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
SHB419-DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAKLARARASI DAYANIŞMA VE ÖNEMİ DOÇ. DR
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ DERS İÇERİĞİNİN TANITILMASI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
1. sağlık ve sağlığın girdileri
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Haklarımı Öğreniyorum Adım Adım Türkiye Bölgemizi Tanıyalım
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
IV. HAFTA: GENEL HATLARIYLA OSMANLI TOPLUM YAPISI
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Okul Öncesi Eğitim.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALKINMA EKONOMİSİ DERS KONULARI
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ne tüketirsen sen osun “ucuz bir ceket ucuz bir adam demektir” Veblen (1934)
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
19.BÖLÜM GENÇLİK VE GENÇLİK SORUNLARI: DÜNYADA VE TÜRKİYEDE
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKİYE TOPLUMUNU ANLAMAK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI TÜRKİYE’DE GENÇLİK DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM

Gençlik Nedir? İnsanın bedensel, ruhsal, sosyal gelişmesinin ve kişiliğinin oluşmasında hassas bir dönemi içerir (Bayhan, 2017).

TÜRKİYE’DE GENÇLİK Eğitim Sürecinde Bulunan-Öğrenci Gençlik Ortaöğretim gençliği Yükseköğretim gençliği Örgün Eğitim Dışında Bulunan-Okul Dışı Gençlik Çalışan gençlik Kırsal alan gençliği: Köy ve kasaba gençliği Durumu Özellik Arzeden Gençlik Bedensel ve zihinsel engelli gençlik Suçlu, hükümlü, tutuklu gençlik Yurt Dışı Gençliği İkinci kuşak gençlik Yurt dışından dönen gençlik (Bayhan, 2017).

Gençlik Sorunları İç göç ve çarpık kentleşme, özellikle genç kuşakta travma ve şoka neden olmakta, gençlerin kimliklerinin yapılandığı hassas dönemde kimlik krizi yaşamalarına yol açmaktadır Hem geleneksel hem de modern kültürü birarada yaşamaya çalışan Türkiye’de gençlik kültür krizi yaşamaktadır Sosyal ve kültürel değişmenin meydan getirdiği sonuçlardan biri de kuşaklararası anlaşmazlıktır Gençler işsizlik başta olmak üzere ekonomik sorunlar yaşamaktadır Gençlere göre işsizlikten sonra en önemlisi eğitim sorunudur (Bayhan, 2017).

DEĞİŞİM SÜRECİNDE GENÇLİĞİN KÜLTÜREL DAVRANIŞ MODELLERİ VE DEĞERLERİ Her zaman diliminde genç kuşağın içinde bulunduğu sosyal, kültürel ve ekonomik yapıya göre gençlerin davranış modelleri de değişmektedir: 1960 ve 1970’li Kuşağın Gençliği «68 ve 78 Kuşağı»: Toplumcu, Politik, İdeolojik 1980’li Yılların Gençliği «80 Kuşağı»: Apolitik, Bireyci, Tüketici

DEĞİŞİM SÜRECİNDE GENÇLİĞİN KÜLTÜREL DAVRANIŞ MODELLERİ VE DEĞERLERİ c) 1990’lı Yılların Gençliği: «90 Kuşağı»: Küresel, Tüketici, Marka Gençliği d) 2000’li Yılların Gençliği «Milenyum Kuşağı»: Postmodern Çoğul Kimlik, İnternet, Sanal Alem, Şiddet

POPÜLER KUŞAK SINIFLAMALARI Sessiz Kuşak: 1922-45 arası doğanlar: Uyumlu, sessiz kuşak Bebek Patlaması Kuşağı: : 1946-64 arası doğanlar: Kuralcı X Kuşağı: 1965-80 arası doğanlar: Rekabetçi, gerçekçi, çalışkan ve kanaatkar. Türkiye nüfusunun %22’sini oluştururlar.

POPÜLER KUŞAK SINIFLAMALARI Y Kuşağı: 1981-2000 arası doğanlar: Yaratıcı. Türkiye nüfusunun % 35’ini oluştururlar. Z Kuşağı: 2001 – 2020 arası doğanlar: Derin duygusallık «Kristal çocuklar». Türkiye nüfusunun % 17’sini oluştururlar.

Yararlanılan Kaynaklar Bayhan, V. (2017). Türkiye’de Gençlik: Sorunlar, Değerler ve Değişimler. İçinde Memet Zencirkıran (Edt.), Türkiye’nin Toplumsal Yapısı (s. 353- 385). Bursa: Dora