MAN-557 Araştırma Yöntemleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

BLG 368 Yöneylem Araştırması Serkan Türkeli. İlk hikayemiz Biri Thales’e sorar: “Sana göre dünyada biricik devamlı olan şey nedir?” –“Ümit” der; “zira.
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik Doç.Dr. Ertuğrul GELEN.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
BEK Bilgi Formları Değerlendirmesi “Ön Bulgular” BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ KAPANIŞ TOPLANTISI 16 Haziran ANKARA Yrd. Doç.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Kur’an ve Tefsir Araştırmacıları Akademik Gelişim Programı
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 2
SİMÜLASYON Yrd Doç. Dr. Halil İbrahim KORUCA Pazartesi : Sınıf :
Süleyman Demirel Üniversitesi Teknoloji Fakültesi
MAN-557 Araştırma Yöntemleri
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Proje Oluşturma ve Yönetimi
BİLİMSEL YAZIM TEKNİĞİ
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Kaynak Gösterme Teknikleri
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MAN-535 Araştırma Yöntemleri
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
İSTASYON YÖNTEMİ.
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Ampirik (Görgül) Araştırmaların Raporlanması
Tezin Olası Bölümleri.
Bilimsel Araştırma Süreci
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Nitel Araştırma Süreci
Uzm. Dr. Kemal Türker ULUTAŞ
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Buraya, sadece sunumu yapan yazarın e-postası yazılmalıdır.
Gümüşhane Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Genetik ve Biyomühendislik Bölümü Bitirme Çalışması Poster Hazırlama Kılavuzu Poster Boyutları:
Nitel Araştırmalar.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
Sunum transkripti:

MAN-557 Araştırma Yöntemleri Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Prog. 2017-2018 Güz dönemi Pazartesi: 18:30-21:30 Yard.Doç.Dr.Cansu Ünver Erbaş, cansu.u.e@cag.edu.tr cnsunvr@gmail.com 22.02.2019

Araştırma Yöntemleri Dersi İçerik: (1.Hafta) Bilim ve bilimsel yaklaşım ve yazmaya başlamak Bilimsel araştırma süreci ve araştırma konusu seçimi Apa Stili &Paraphrasing Eleştirel kaynak incelemesi, hipotez ve strateji geliştirilmesi Bilimsel araştırmada veri: birincil ve ikincil veriler Araştırmalarda ölçme ve ölçekler Araştırma Evreni ve örnekleme SPSS programı ve veri girişi Nitel araştırma yöntem ve teknikleri Nicel analizler: Farklılık testleri Nicel analizler: ilişki testleri Güvenilirlik ve geçerlilik testleri örnekler Sunum hazırlama teknikleri Sunumlar 22.02.2019

Dersin amacı Bilimsel bir çalışmada süreçleri ve yöntemleri öğretmek Problem tanımlama ve araştırma hedeflerini belirlemek, Araştırmayı tasarlamak, İkincil ve birincil veri kaynaklarına ulaşmak, Örnekleme belirlemek, Veri analizi & analizlerin yorumlanmasını öğretmektir. 22.02.2019

Dersin Kitabı ve yardımcı kaynaklar 22.02.2019

Ölçme ve Değerlendirme Sayı Katkı Notlar Vize (1) 25%   Proje (1) “Tez yazım kurallarına uygun” Final (1)  50% DÖNEM PROJESİ ESASLARI Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım kurallarına uygun olarak bir çalışma yapılacaktır. Konu seçimi ve kullanılacak materyal metotta öğrenciler özgündür. Projeyi ister tek kişi olarak ya da en fazla 4 kişilik gruplar halinde hazırlayabilirsiniz. Word dosyasında yazılmış halinin çıktısı dersin sorumlu öğretim elemanına teslim edilir. 22.02.2019

Bilim ve Bilimsel Araştırma Latince bilmek kökünden (Scire) türemiş, Bilinen şey (scientia) ya da bilgi anlamına gelen bir kelimedir. Modern anlamda bilim, 16-17 .yy’da batıda yaşanan önemli sosyal ve siyasi değişiklikler sonucunda, doğayı ve toplumu anlama ve açıklamada gelenek ve dinin yerini alan bir «düşünce tarzı» olarak ortaya çıkmıştır. Bilgi; Bilinçli ve akıllı bir varlık olan insan, sahip olduğu farklı bilgi türleriyle dünyada karşılaştığı nesneleri bilmek ister. Bu nesnelerle insan arasındaki etkileşim süreci sonunda ortaya çıkan ürüne bilgi denir. 22.02.2019

22.02.2019

Bilimsel yaklaşım Her bilgi türü bilim değildir. Bilimsel bilgiyi büyü, fal, din, edebiyat, sanat gibi diğer bilgi türlerden ayıran en temel iki ölçütü , bilimin konusunun görgül (ampirik) ve nesnel gerçeklik (herkes tarafından kabul edilebilir) olmasıdır. Bilimsel faaliyetin amacı İncelenen konudaki olguları tanımlamak, Olgular arasında nedensellik ilişkisi kurmak ve bunları genelleştirip, kuramlar içinde toplayarak kanunlara ulaşmaktır. 22.02.2019

Bilim insanının amacı, Sorunların neler olduğunu ve nasıl çözülebileceğini araştırmak ve bulmak, Eleştiriye açık olmak, Bilinenlerin yardımıyla bilinmeyenleri bulmaktır. Bilindiği sanılan konuların daha iyi anlaşılabilmesi ve açıklanabilmesi için bazen yeni bilgilere ihtiyaç duyulmaktadır. 22.02.2019

Poztivizm ötesi (Yorumlayıcı) bilim Bilimsel aşamaların hiçbir aşaması değer yargılarından bağımsız değildir. Tek doğru yöntem söz konusu değildir. Bilimsel kuramın temel varsayımları ampirik olarak test edilebilir nitelikte olmayabilir. (metafizik temelli olabilir) 22.02.2019

Sosyal Bilimler 18. ve 19. yy’da doğmuş olup, toplum ve insan hayatında pratik bir rol oynama amacına sahiptir. Yöntem de en önemli sorun, hem eylemleri incelenen varlık hem de eylemleri inceleyen varlık insandır. Tam nesnelliğe ulaşmak imkansız gibidir. Doğa bilimleri inceledikleri olguları açıklamaya çalışırken, sosyal bilimler ise anlamaya çalışır. 22.02.2019

Araştırma Raporunun Hazırlanması Bogdan ve Biklen (1982)’e göre yazmaya başlamak en zor iştir. « çömez yazarlar büyük bahanecilerdir. Başlamamak için sayısız sebepler bulurlar. En nihayet çalışma masasına oturduklarında bile sürekli başka bir iş bulurlar. Kahve yaparlar, kalem ucu açarlar, kaynaklara tekrar bakarlar, hatta bazen yeniden alan çalışmasına dönerler, unutulmamalıdır ki, Yazmak için asla hazır olunmaz. Yazmak, kişinin bilinçli bir şekilde alacağı ve bir daha dönmemek için kendini disipline edeceği bir karardır». 22.02.2019

Yazma aşamasında dikkat edilmesi gerekenler: Bitirme zamanı için bir süre belirlenmeli Yazmak için zaman ayrılmalı Yazmak için uygun ruh halinde olmak İstikrarlı bir yazma temposu yakalamak Dikkat dağıtıcı unsurlardan kaçınmak Yazma sürecinde düzenli sıra izlemek yerine en kolay yazılan kısmı tamamlamak Yazmaya ara vermek gerektiğinde en kolay başlanılabilecek yerde ara vermek Çalışma arkadaşlarıyla tartışmak İlk defada doğru yazmaya çalışmak Kullanılan kaynakların kaydının tutulması Bilgisayar kullanın ve mutlaka belli sıklıklarda farklı yerlerde kayıtta tutun. 22.02.2019

Araştırma Yapısını Oluşturma Tebliğ: kongre ve sempozyumlarda sunulan bilimsel çalışmalar. Makale: dergi vb yerlerde yayımlanan bilimsel çalışma. Tez: Yüksek lisans- Doktora derecelerini tamamlamak için hazırlanan bilimsel çalışma. 22.02.2019

Araştırma raporunda yer alacak muhtemel başlıklar Özet (200-250 kelime) Abstract (200-250 kelime) Giriş Kaynak incelemesi-Kavramsal Çerçeve- Literatür Yöntem Bulgular Sonuç ve Öneriler Kaynakça Ekler (Anket formu, izin formları, görüşme formu vb.) 22.02.2019