DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
Advertisements

BAŞLIK (TIMES NEW ROMAN(TNR), 48 PUNTO, KOYU) ÖZET (TNR, 36 PUNTO, KOYU) Özet bölümünde, yapılan çalışmanın amacı ve önemi kısaca anlatılmalı, kullanılan.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
1. 2 Ödevin (sunu kısmının) hazırlanmasında, şu anda üzerinde çalışmakta olduğunuz sunu formatı kullanılacaktır. Bunun amacı, değerlendirme standardını.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
WEBQUEST (WEB MACERASI)
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 2
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
VI. FEN BİLİMLERİ ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU
Kaynak Gösterme Teknikleri
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geçerlik ve Kullanışlılık
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tezin Olası Bölümleri.
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
ÖDE6024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ ARAŞTIRMA
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Literatür Değerlendirme Kriterleri
Nitel Araştırma Süreci
Uzm. Dr. Kemal Türker ULUTAŞ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
4. HAFTA Geçerlik, Güvenirlik ve Etik Kavramları
Gümüşhane Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Genetik ve Biyomühendislik Bölümü Bitirme Çalışması Poster Hazırlama Kılavuzu Poster Boyutları:
Nitel Araştırmalar.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS) DOÇ. DR. ÖMAY ÇOKLUK BÖKEOĞLU

Bölüm IV: Sonuç ve Öneriler Sonuçlar Sonuçlar, araştırmacının yargısıdır. Bulguların bir özeti ya da tekrarı değildir. Sonuçlarda, durum özetlendikten sonra duruma ilişkin son değerlendirme yapılır. Tüm yapılanlar ve elde edilenler ışığında problem çözümüne getirilen katkının, davranışlar ve alınacak önlemler için oluşturulduğu kabul edilen dayanakların ifadesidir. (Karasar, 2013)

Bölüm IV: Sonuç ve Öneriler Tümüyle kişiseldir ve herkesin üzerinde anlaşması beklenmez. Ancak bu durum önerilerin, araştırma bulgularına dayalı olması zorunluluğunu ortadan kaldırmaz Araştırmacılar elde ettikleri sonuçlara göre problem çözümünü sağlamak veya onu kolaylaştırmak üzere iki tür öneri geliştirir; 1. Uygulama Önerileri 2. Yeni Araştırma Önerileri (Karasar, 2013)

Bölüm IV: Sonuç ve Öneriler Uygulama önerileri Araştırma sonucu elde edilenler ışığında problemin kuramsal ya da pratik düzeyde çözümü için öngörülen değişiklikleri ve izlenmesi gereken yaklaşımları içerir. Bu öneriler, problemle doğrudan ilgilenen araştırmacılar için de anlaşılıp uygulanabilecek nitelikte olmalıdır. (Karasar, 2013)

Bölüm IV: Sonuç ve Öneriler Araştırma önerileri Elde edilen yeni bilgiler ve ortaya çıkan yeni durumlar ışığında, problemin çözümüne daha da katkısı olabileceği düşünülen yeni araştırma alanlarını belirlemeye yöneliktir. Öneriler, yapılan araştırmanın özgün katkısı ile ortaya çıkmış olması gerekir. Yani çalışma yapılmadan önce söylenebilecek türden genel önerilere yer verilmemelidir. (Karasar, 2013)

KAYNAKLAR Çalışmada kullanılan kaynakların tamamı kaynaklar listesinde yer almalı ve kaynaklar listesindeki kaynaklara da metin içinde mutlaka atıf yapılmalıdır. Kaynaklar listesi az ve öz olmalı, yapılan araştırmayı destekleyen önemli kaynaklara yer verilmelidir. (Büyüköztürk vd., 2013)

EKLER Ekler, bir materyalin çalışmanın gövde kısmında detaylı olarak verilmesinin uygun olmayacağı ve dikkati dağıtacağı durumlarda oldukça yararlıdır. Örneğin, araştırmaya özel hazırlanmış bir bilgisayar programı, yayınlanmamış bir test, karmaşık matematiksel kanıtlar ve kullanılan araçların detayları ekler bölümünde verilebilir. Bu bölüm, eğer okuyucuların çalışmayı anlamasında ve değerlendirmesinde gerçekten faydalı olacaksa eklenmelidir. (Büyüköztürk vd., 2013)

Tez İnceleme Ders süreci boyunca, her hafta seçilen tezlerin haftalık konulara karşılık gelen bölümlerinin incelenmesi ve konu anlatımlarının ardından farklı tezlerden sunulan örnekler üzerinde tartışılması Örneğin problem konusunun işlendiği hafta her öğrencinin dersin başında incelemek üzere belirlediği tezin probleminin ne olduğundan söz etmesi, uygun olup olmadığının, varsa eksikliklerinin vb. tartışılması, eleştirilmesi ve öneriler getirilmesi.

Öğrenci Sunumları Ders süresince bazı konuların sunumları öğrenciler tarafından yapılırken, bazı konular öğretim üyesi tarafından aktarılmıştır. Öğrenci sunumlarının genel olarak değerlendirilmesi

Kaynakça Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Karasar, N, (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel yayıncılık