Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Derya Duygu KARSLI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
Öğretim Teknikleri - III
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
OYUN ve OYUNCAK. Oturalım ama bu sefer ayaklarımızı kaldırarak. “EŞİNİ BUL VE AYAĞINI YERDEN KES”
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Oyunun Özellikleri ve Önemi
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYAN ANNELERİN ÇOCUKLARI ARASINDAKİ İLETİŞİM FARKLARI
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
OYUNUN GELİŞİM ALANLARINA ETKİSİ VE ÇEŞİTLİ ÖRNEKLER
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Sembolik Düşünce Nedir
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Etkileşime Dayalı Teknikler
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
OKULLARDA SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi Ankara Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi Çocuğu Tanımada Oyun

Oyun Öğretmene, çocuğun dünyayı nasıl algıladığını, duygularını, arkadaş ilişkilerini, ilgilerini, güçlü ve geliştirilmesi gerekli yönlerini anlamak için fırsat sunar. Çocukların problem çözme süreçlerini görmek ve çocuğu değerlendirmek için en uygun zamanı ve ortamı sunar. Hem bir değerlendirme aracı hem de bir etkinliktir.

Duygu Oyunu Seçtiğin kart hangi duyguyla ilgili? Sen ne zaman…. hissedersin? Hadi sizinle bir oyun oynayalım.Elimdeki kutuda bazı duygu kartları var, ben müziği açacağım ve herkes müziğe uygun şekilde ayağını yere vurarak ritm oluşturacak ve aynı zamanda bu kutuyu vereceğim ve kutu sırayla yan tarafımızdaki kişiye vereceğiz, ben müziği durdurduğumda kutu kimde kalırsa o kişi içinden bir kart seçecek ve slayttaki sorularımızı yanıtlayacak ve oyunda çıkacak, oyundan çıkanlar ayaklarını yere vurmayacak müzikle birlikte alkış tutacak oyundan çıkana kutuyu uzatmak yok. Hadi önce bir prova yapalım.

Duygu Oyunu Sizce bu oyunda çocuğu hangi yönlerden değerlendirdim? Duyguları tanıyor mu? Dikkatini hem müziğe hem de gelen kutuya verebiliyor mu? Ritim tutabiliyor mu? Yönergeleri yerine getirebiliyor mu? Kendini ifade edebiliyor mu? ( Oyun çocuğu değerlendirme aracı) Elimdeki kutuda bazı duygu kartları var, ben müziği açacağım ve herkes müziğe uygun şekilde ayağını yere vurarak ritm oluşturacak ve aynı zamanda bu kutuyu vereceğim ve kutu sırayla yan tarafımızdaki kişiye vereceğiz, ben müziği durdurduğumda kutu kimde kalırsa o kişi içinden bir kart seçecek ve slayttaki sorularımızı yanıtlayacak ve oyunda çıkacak, oyundan çıkanlar ayaklarını yere vurmayacak müzikle birlikte alkış tutacak oyundan çıkana kutuyu uzatmak yok. Hadi önce bir prova yapalım.

Duygu Oyunu Sizce bu oyunla çocuğa hangi yönlerden destek verebilirim? Duyguları tanıması Ritim tutması Yönergeleri yerine getirmesi Duygularını ifade etmesi Sosyal etkileşim kurması Arkadaşlarının duygularının farkına varması Süreyi kullanma, kurallara uyma, dikkatini verme ( Oyun bir etkinliktir.)

Oyun Temelli Değerlendirme Çocuğun tek başına, akranları ya da aile ve diğer uzmanlarla serbest veya özel oyun ortamında nasıl oynadığını gözlemlemeyi içeren gelişimsel bir değerlendirme yaklaşımıdır.

Çocukları Değerlendirmede Oyunun Önemi Oyunun çocukların gelişimini desteklemeyi sağlayan özellikleri İçsel güdülenme Aktif katılım Sonuçtan çok sürece önem verilmesi Hayali davranışlar Dış kurallardan uzak olması Çocuklar oynamaktan zevk aldıkları için oynarlar ve oyuna aktif olarak katılırlar.

Çocukları Değerlendirmede Oyunun Önemi Oyun çocuğu değerlendirmede önemlidir çünkü; Oyun, değerlendirmenin geçerliliğini ve güvenirliliğini artırır. Oyun çocuğun gelişimini tüm yönleriyle, kavram, beceri, tutum, ve duyguların gelişimi de dahil olmak üzere gözlemek için ideal bir ortam sunar. Oyun, çocukların öğrendiklerine karşı geliştirdikleri tutumlarını gözleme fırsatı sunar. Oyun, çocuklar için hem rahat hem zorlayıcı ve geliştirici bir ortam sunar. Oyun temelli değerlendirme çocukların kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu almalarını ve öğrendiklerini değerlendirmelerini sağlar.

Oyun Sürecinde Değerlendirme Çocuğun gelişimin değerlendirmesi Oyunun oyun olarak değerlendirilmesi ( oyun ortamı, kullanılan materyal, oyun türü, oyun davranışları, gelişimsel düzeyler)

Oyun değerlendirmesinde şu sorulara cevap aranmalıdır. Çocuk sınıfta amaçsızca vakit mi geçiriyor? yoksa bir merkezde oynuyor mu? Yetişkin desteği var mı? Başka çocuklarla mı yalnız mı oynuyor? Devam eden oyuna katılım sağlıyor mu? Oyuna katılmak için yetişkin desteği alıyor mu? Oyun sırasında arkadaşlarıyla iletişim kuruyor mu? Sıklıkla beraber oynadığı arkadaşları var mı? Etkinlik ya da oyunu devam ettirebiliyor mu? Materyalleri amacına uygun ve yaratıcı kullanıyor mu? Hangi oyuncaklarla oynuyor? Daha çok hangi merkezde oynuyor? Tüm merkezlerde oynuyor mu? Problem çözme de hangi stratejileri kullanıyor? ne kadar süre uğraşıyor?     Oyun değerlendirmesinde şu sorulara cevap aranmalıdır.

Öğretmenin desteklemek amaçlı vermesi gerekli kararlar Oyunu geliştirmek için ne tür materyaller ekleyebilirim? Oyunu geliştirmek için ne tür ipuçları verebilir? Oyuna ne zaman, ne kadar süre ve nasıl müdahale etmeli? Ne zaman oyuna aktif olarak dahil olmalı?

Dikkat edilmesi Gereken Detaylar Çocuk yalnız mı yoksa başka çocuklarla birlikte mi oynuyor? Oyun hangi merkezde oynanmaktadır? Oyunu kim başlattı? Çocuk var olan oyuna dahil olduysa, oyuna dahil olmak için neler yaptı? Çocuk kimlerle oynamaktadır? Çocuğun oyundaki rolü nedir? Oyunda geçen olaylar, davranışlar, mimikler nelerdir? Çocuk hangi nesneleri ve nasıl kullanmaktadır? Çocuk nesneleri sembolik olarak kullanabiliyor mu? Çocuğun oyun sürecinde arkadaşlarına karşı tutumu ve ses tonu nasıl? Çocuk oyunda ne kadar süre kaldı? Oyun nasıl sonlandı? Çocuk oyun bitmeden ayrıldıysa nasıl ayrıldı?

Kaynaklar Ören, M. (2011). Oyun temelli değerlendirme. M. Ören ve A.A.Ceyhan (Ed.). Çocuğu tanıma teknikleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları