B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Program Tasarım Modelleri
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
EĞİTİMDE DRAMA.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
İMAL USULLERİ PLASTİK ŞEKİL VERME
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Entegre Müfredat Modeli
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
ZAMİRLER (ADILLAR).
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Etkili Öğretmen Kimdir?
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
Electude Kullanımı ile İlgili Bilgiler
KAVRAM HARİTALARI.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
SINIF KURALLARIMIZ.
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Gümüşhane Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Genetik ve Biyomühendislik Bölümü Bitirme Çalışması Poster Hazırlama Kılavuzu Poster Boyutları:
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
DİNLEME.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ANLATIM YÖNTEMLERİ Kapsamı Anlatım, öğretmenlerin bilgilerini, pasif bir şekilde oturarak dinleyen öğrencilere otokratik bir biçimde ilettiği bir yöntemdir. Çok sık kullanımı, kötüye kullanımı ve yanlış kullanımı nedeniyle en etkisiz yöntem olarak bilinmektedir. Anlatım yöntemini zenginleştirmek öğretmenin elindedir. Önemli olan husus anlatımın yerinin ve süresinin iyi seçimidir. Anlatımın kısa ve ilginç olmasını sağlama ve herkesin dikkatini çekme öğretmenin görevidir.

Faydaları: Bilgileri kalabalık gruplara iletmek için yararlıdır. Konu düzenli bir biçimde sunulacağı için zamanın iyi kullanımını sağlar. Oturumda sürpriz bir bilgi ile karşılaşmayacağı için öğretmene ‘güven’ duygusu verir. Uygulaması kolay ve ekonomiktir. Sınırlılıkları Uzun ve sık sık tekrar edilen bir anlatım kolayca sıkıcı hale gelir. Dinleyiciler çok pasiftir. Dinleyicileri tanımak güçtür. Öğretim sırasında öğrencilere soru sorma izni verilmediği için dönütü ortadan kaldırır, eksik iletişime neden olur.

En İyi Kullanım İçin Rehberlik İlkeleri Dinleyicileri tanıma, özel ilgi ve ihtiyaçları bilme. İyi organize etme. Resimler, modeller ve diğer görsel-işitsel araçlarla anlatımı zenginleştirme. Sesi iyi kullanarak anlatımı tekdüzelikten kurtarma. Anlatım sırasında sorulardan yararlanılarak ‘kuru’ anlatımdan sakınma. Öğrencilere soru sorma imkanı verme. Dinleyicileri gözleme. Anlatılan konunun yazılı bir özetini dağıtma.

2. SORU CEVAP YÖNTEMİ Kapsamı Soru cevap öğretmenin formüle ettiği soruları öğrencilerin sözel olarak cevaplamalarına dayanan bir öğretim yöntemidir. Faydaları Analitik düşünceleri uyarma, Öğrenci güçlüklerini tanılama, Öğrencileri güdüleme, Kavramları açıklama, Yeni değer ve tutumları cesaretlendirme, Düşünmeye özel bir yön verme, Sonuçların nedenleri açıklama.

1. Soru hazırlama tekniği bilme Sınırlılıkları Bilgi vermek için anlatım yöntemine göre daha yavaş bir yöntemdir. Yanlış cevaplar çok sık olursa zaman kaybına neden olabilir. Sorulara sürekli tam ve doğru cevap verememe öğrencinin kendine güvenini azaltır. En İyi Kullanma İçin Rehber İlkeleri 1. Soru hazırlama tekniği bilme Sorular istenilen cevaba göre şekillendirilir. Basit, kolayca takip edilir ve anlaşılır olmalıdır. Açık bir amacı olmalıdır. Eğer soru belirsizlik taşıyorsa cevabı da bir anlama olmaksızın belirsiz olacaktır. Öğrencilerin tahminen cevaplayabilecekleri ssorular hazırlanmamalıdır. Soru asla cevabı ima etmemelidir.

2. Soru sorma tekniğini bilme İyi soru sorma tekniği her şeyden önce iyi bir gramer ve öğrencilerin bildiği kelimeleri kullanmayı gerektirir. Sorular tüm sınıfa dağıtılmalıdır. Sorular tüm sınıfa sorulmalı, biraz beklenip cevap vermek isteyen öğrencinin ismi söylenmelidir. Öğrencilerden tam cevap beklenmelidir. Cevap için uygun bir zaman tanınmalıdır.