RENK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YAŞAMIN SİHİRLİ ÖRTÜSÜ RENKLER
Advertisements

TOPRAĞIN HİKAYESİ HORİZON: Toprağı meydana getiren katmanlara horizon adı verilir. TOPRAK: Toprak taşların parçalanması ve ayrışmasıyla meydana gelen,
IŞIĞIN KIRILMASI.
GİRİŞ ETKİNLİĞİ Aşağıdaki sorularla ilgili düşünceleriniz nelerdir? Yağmur niçin yağar? Sıcak havalarda yağmur yağarken, soğuk havalarda kar yağmasının.
FOTOĞRAF VE RENK Renk Nedir? Renk, ışığın değişik dalga boylarının gözün retinasına ulaşması ile ortaya çıkan bir algılamadır. Bu algılama, ışığın maddeler.
CİSİMLERİ RENKLİ NASIL GÖRÜRÜZ.
Türkiyedeki Giyim,Kuşam ve Süslenme Kültürü Çocuk, Kadın, Erkek Giyim-Kuşamı Giyim insanın var oluşuyla, öncelikle doğa koşullarından korunmak amacıyla.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
İklim ve İklim Elemanları SICAKLIK. Bilmemiz Gereken … Isı : Cisimlerim potansiyel enerjisidir. Sıcaklık : Isının dışa yansıtılmasıdır.Birimi santigrat.
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Öğretmeye bağlı, gerçekçi anlatım türlerinden biri olan günlükler, bir kişinin önemli ve kayda değer bulduğu olayları, gözlem, izlenim,duygu-düşünce.
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
DİRENÇ. Cisimlerin elektrik akımını geçirirken gösterdiği zorluğa direnç denir. Birimi ohm olup kısaca R ile gösterilir. Devredeki her elemanın direnci.
GÜNEŞ SİSTEMİ VE ÖTESİ: UZAY BİLMECESİ. GÖK CİSİMLERİNİ TANIYALIM Bulutsuz bir gecede gökyüzünü gözlemlediğimizde irili ufaklı pek çok cisim görürüz.
RENKLER Bülent ÇAM.
Materyal Tasarım ve Hazırlama İlkeleri
Sözsüz İletişimin Özellikleri
IŞIĞIN SOĞURULMASI TANER BULUT. S OĞURULMA Işığın cisimler tarafında tutulmasına soğurulma denir.
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
Kalıtım – Kalıtsal Özelliklerimi Nasıl Kazandım? Mendel’in Kalıtıma Kazandırdığı Bilgiler Kalıtsal özelliklerin yavruya aktarımına da kalıtım denir. Genetik,
ABD'de pop sanatı Türkiye'de pop sanatı Başlıca Pop-Art sanatçıları
FOTOSENTEZ HIZINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER
GÖRSEL SANATLAR RESİM.
Renk, ışığın gözün retinasına  değişik biçimde ulaşması ile ortaya çıkan bir algılamadır.
Haritadaki Kısaltmalar ve Semboller
BMET 262 Filtre Devreleri.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
RENK BİLGİSİ.
HOŞGELDİNİZ ÜÇLÜ FAZ DİYAGRAMALRI PROF. DR. HÜSEYİN UZUN Malzeme
Küresel ısınma.
HALİM GÜNEŞ.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
TEK KAÇIŞ NOKTALI PERSPEKTİF
Spiritüellik.
AST203 Gözlem Araçları Tayf ve Tayfçekerler.
Temel Haslık Testleri.
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
5.Konu: Kimyasal Tepkimeler.
BOYARMADDE VE RENK Yrd. Doç. Dr. RASİM BAŞAK RENK ÇEMBERİ
a) Burada gördüğünüz eserler sizde hangi duyguları uyandırdı
Kırınım, Girişim ve Müzik
MADDENİN DEĞİŞİMİ VE TANINMASI
BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR. BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR.
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
DÜŞÜNME.
IŞIK VE GÖLGE.
Paralel Yüzeylerden Kırılma Görünür Uzaklık
ISI MADDELERİ ETKİLER.
Isı Enerjisi ve Gerekliliği
Problemler – Kültür Sırasında Problemler
Düzlem Yüzeyler ve Prizmalar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALITIM VE ÇEVRE I. Kalıtım II. Çevre
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gövde Tatlı patateste gövde ince, uzun ve zayıftır. Bu nedenle kendi başına dik büyüyemez, toprak yüzeyine yayılarak gelişir. Gövde uzunluğu çeşitlere.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Canlıların Büyüme ve Yaşamasına Etki Eden Faktörler
PATATES.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HARİTANIN DİLİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1.4. RENK OLGUSU İnsan gözü beyaz ışığın farklı dalga boylarını algılama yeteneğine sahiptir. Dalga boyu 660 nm olan ışığı kırmızı, dalga boyu 600 nm olan.
FOTOSENTEZ.
Işığın Kırılması.
OLASILIK Uygulamada karşılaşılan olayların birçoğu kesin olmayan diğer bir ifadeyle belirsizlik içeren bir yapıya sahiptir. Olasılık kavramı kesin olmayan.
OKÇULUK RUMEYSA ÇETİN.
RASTGELE DEĞİŞKENLER Herhangi bir özellik bakımından birimlerin almış oldukları farklı değerlere değişken denir. Rastgele değişken ise tanım aralığında.
FEN BİLİMLERİ-6 5.ÜNİTE SES VE ÖZELLİKLERİ 3.Sesin Sürati HALİM GÜNEŞ.
Sunum transkripti:

RENK

RENGİN OLUŞUMU 1642 – 1727 İngiliz Fizikçisi Isaac Newton 1670 ‘de güneş ışığını elmas bir prizmadan geçirerek gökkuşağı dediğimiz bu doğa olayını kendi evinde gerçekleştirmiştir.Karanlık odaya tek bir güneş ışığına eş ışığı bir prizmadan geçirerek güneş tayfı renklerine ayrıştırmayı başarmıştır. Bu renkler macenta,kırmızı,sarı,yeşil,siyan mavisi ve koyu mavidir.

Ana Renkler Bu renklerden sarı , kırmızı ve mavi renklere esas Ana renkler veya meydana getirilemeyen renkler denir. Yeşil,Turuncu ve Mor renkler ana renklerin boya olarak ikişer ikişer birbirleriyle karıştırılmasından meydana gelirler. Sarı + Mavi =Yeşil Kırmızı + Mavi = Mor Kırmızı + Sarı = Turuncu

Ara Renkler Ana renklerin birbiriyle karıştırılması sonucu ortaya çıkan renklerdir. ARA RENKLERİN OLUŞUMU:        Kırmızı + Sarı > Turuncu            Sarı+ Mavi > Yeşil               Mavi+ Kırmızı > Mor             

Doğada bulunan bütün renkler ana renklerden doğar Doğada bulunan bütün renkler ana renklerden doğar. Bunların arasında olmayan siyah ve beyaz, şu şekilde meydana gelir: Bir cisim güneş ışığında depo olmuş renkleri yansıtmayıp yutuyorsa siyah, eğer tümünü yansıtıyorsa beyaz olarak görünür. Bir renge siyah ya da beyaz katılırsa o rengin tonları elde edilir. Örneğin maviye biraz siyah katılırsa mavinin koyu tonu, beyaz katılırsa mavinin açık tonu olur. Bu durumda mavi, renk olarak kalmış; fakat tonları değişmiştir.

Siyah ya da beyazla tonları değiştirilen renkler kıymetlerinden kaybederler. Derinlik vermek için bu yola başvurarak yapılan resimlerin renklilikleri azalır. Bu nedenle siyah, beyaz ve bunların karışımından meydana gelen griler, renk olarak sayılmazlar. RENK SAYILMAYANLAR:    Siyah + Beyaz  >  Gri        

Zıt Renkler Zıt renkler birbirlerini tamamlarlar yan yana kullandıklarında birbirlerini değerlendirerek resme canlılık katarlar. zıt renklerden birisi diğerine karıştırılırsa karıştığı rengin parlaklığını kırar . Bunun doğada da örnekleri çoktur . Yeşil yaprakların arasında kırmızı güller, yeşil ağaçlar arasında kırmızı çatılı bir ev, güneş batarken mavinin içinde turuncu güneş vs. Renk çemberinde bir esas rengin tam karşısındaki yardımcı renk o esas rengin zıt rengidir.  SARI – MOR YEŞİL – KIRMIZI MAVİ – TURUNCU

KOMŞU RENKLER Bütünleyici renkler aynı zamanda birbirine zıt olan renklerdir. Bu renkler birbirinin zıddı olduklarından, yan yana geldiklerinde birbirlerini en iyi şekilde ortaya çıkarırlar. Bu sebeple, bir rengin bir yüzeydeki etkisinin daha belirgin olması isteniyorsa, o rengin yanına, zıt rengi, yani bütünleyicisi konabilir.

Claude Monet Gelincik Tarlası 1873,19 Claude Monet Gelincik Tarlası 1873,19.yy Musee’d Orsay,Paris 50x65cm izlenimcilik tuval üzerine yağlı boya BU RESİMDE HANGİ RENKLERİ GÖRÜYORSUNUZ?

: Andre Derain’in eserlerinden örnek çalışma 6 7/8 × 10 1/4 in 17 : Andre Derain’in eserlerinden örnek çalışma 6 7/8 × 10 1/4 in 17.5 × 26 cm (Oil on canvas) André Derain / Artists Rights Society (ARS), New York / ADAGP, Paris / Erich Lessing / Art Resource, NY

Sıcak Renkler Sıcak renkler, bize ateşi ve sıcaklığı hatırlatan ve yansıtan renklerdir. Bunların başlıcaları; kırmızı, sarı ve turuncudur. Bir yeri aslından daha küçük gösterirler. Sıcak renkler, soğukta ve serin yerlerde kullanılırsa sıcaklılık ve canlılık verirler. Fakat sıcak ortamda kullanılırsa, bunaltıcı ve rahatsız edici bir etki yaratırlar. KIRMIZI – SARI –TURUNCU

Soğuk Renkler Soğuk renkler bize soğukluğu ve serinliği hatırlatan renklerdir. Mavi, mor ve mavi ile yeşil tonu taşıyan renkler üzerimizde bir serinlik ve sakinlik hissi yarattıklarından bunlara “Soğuk renkler” denilmektedir. MAVİ – YEŞİL – MOR

Soğuk renkler, insanın üzerinde hoş serin, dinlendirici ve tazelik verici etkileriyle göze çarparlar. Dolayısıyla istirahat ve sakinlik ihtiyacımızı karşılarlar. Bu renkler; bir yeri aslından daha büyük gösterirler. Yazın sıcakta kullanılırsa serinlik ve rahatlık hissi verirler. Fakat soğukta kullanıldığında üşütücü ve soğuk bir hava yaratırlar.

Mark rothko 1960,tuval üzerine yağlı boya (290,83 cm x 268,29 cm) 1998 Kate Rothko Prizel & Christopher Rothko / Sanatçı Hakları Derneği (ARS), New York

Paul Cezanne,1879 – 1880 Art İzlenimcilik, Natürmort ,oil paint, (46 cm x 55 cm )