Tasarım: Ali Topal.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HTML.
Advertisements

HTML e GİRİŞ Temel HTML etiketleri.
SGB.NET’İN TEKNİK ALTYAPISI
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dersi
PHP VE MYSQL.
MIT504 İnternet ve Web Programlama: Javascript programlama devam Yrd. Doç. Dr. Yuriy Mishchenko.
STRİNG FONKSİYONLARI.
Bilgisayar Programlama Güz 2011
EKRAN ÇIKTISI.
PHP ile Lab Örnekleri Lab Çalışması.
JavaScript Birinci Hafta.
DÖNGÜ “Şart sağlandığı sürece” içerisindeki komut satırlarını, artış değeri adedince tekrarlayan kodlardır.
C Programlama Diline Giriş
GAMZE KAYA JSON.
Javascript Oğuz İNAL.
Dizi (array) değişkenleri
E-İçerik Arama, Bulma ve Seçme
11 1.
MATLAB’ de Programlama
ÖDEVLER 1-Listeleme etiketleri 2-Color 3-Sayfa içinde bağlantı oluşturma Hilal BAYIR 2344 TUZLA TEKN İ K OKULLARI.
Çerez(Cookie) Kullanımı Oturum Yönetimi
Php Form İşlemleri.
ARAMA MOTORU KULLANIMI
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
JavaScript Javascript , Netscape firması tarafından C dilinden esinlenilerek yazılmıştır Yazılma amacı Html'in sahip olmadığı bazı özelliklerin web sayfalarında.
Temel HTML Eğitimi Erman Yükseltürk.
HTML (HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE) TEMEL ETİKETLERİ
While Döngüsü Tekrarlama deyimidir. Bir küme ya da deyim while kullanılarak bir çok kez yinelenebilir. Yinelenmesi için koşul sınaması döngüye girilmeden.
İnternet Programcılığı II
İnternet Programcılığı II
İnternet Programlama PHP.
1 İNTERNET PROGRAMLAMA - 1 Bağlantılar Öğr.Gör. Serkan KORKMAZ Harran Üniversitesi Birecik Meslek Yüksekokulu.
BM-103 Programlamaya Giriş Güz 2014 (8. Sunu)
STiL ŞABLONU (CSS) TEMELLERİ
JAVA’DA DÖNGÜLER.
İnternet Programcılığı II
PHP.
Listeleme Etiketleri.
DÖNGÜLER.
Oturum aç butonuna tıklayın.
C PROGRAMLAMA FONKSİYONLAR Adres ile Fonksiyon Çağırma Pointer (İşaretçiler) ile Fonksiyon Çağırma Rekürsif Fonksiyonlar.
İNTERNET PROGRAMCILIĞI I
C#’TA DÖNGÜLER onbirc.com/133.
5. SUNU:PROJENİN GELİŞTİRİLMESİ (TASARIM AŞAMASI).
İNTERNET PROGRAMCILIĞI I BTP 207 Ders 8.  Tamsayı Değerler (Integer) Tamsayılar, 10 tabanlı (decimal), 8 tabanlı (octal) veya 16 tabanlı (hexadecimal)
Arama Motorlarını Kullanmanın Püf Noktaları
Wordpress Eğitimi 2.
VERİ ERİŞİM ARABİRİMİ PROGRAMLAMA DİLLERİ KENDİ OLANAKLARIYLAVERİTABANI ERİŞİMİNİ TAM ANLAMIYLA GERÇEKLEŞTİREMEZLER. BU NEDENLE VERİ ERİŞİM ARABİRİMİ (DATA.
WİNDOWS LİVE MOVİE MAKER
2-Hafta Temel İşlemler * Html Komutlarının Yapısı * Açıklamalar
Mühendislikte Bilgisayar Uygulamaları
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
Doç.Dr. Ahmet ÖZMEN Sakarya Üniversitesi
Adım Adım Algoritma.
SAYISAL ANALİZ Doç.Dr. Cüneyt BAYILMIŞ.
Sayfa Ayarlari Projelerimizde uzerinde yogunlasacagimiz dosyalar Java ve XML dosylari olacaktir.
Tanım: Bir x 0  A = [a,b] alalım. f : A  R ye veya f : A -{x 0 }  R ye bir Fonksiyon olsun Terimleri A - {x 0 } Cümlesine ait ve x 0 ’a yakınsayan.
ELEKTRONİK TABLOLAMA PROGRAMI: EXCEL
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
Öncelikle sisteme girmek için Google Chrome sayfası açıp adres çubuğuna kocaeli.meb.gov.tr/ets yazıyoruz.
Programlamaya Giriş-I Bölüm-1. Algoritma Algoritma günlük yaşamımızda yaptığımız işler sırasında sıklıkla kullandığımız bir yöntemdir. Algoritma, bir.
7. HAFTA.
PHP'de Program Denetimi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
MATLAB R2013’e Giriş.
C Programlama Dili Bilgisayar Mühendisliği.
AĞ Bilgisayar Adını ve Çalışma Grubunu Öğrenme Ağ Kurulumu
WEB TASARIMI – HTML BİLGİSİ SAVAŞ TUNÇER
Mehmet Fatih KARACA Yrd. Doç. Dr. Salih GÖRGÜNOĞLU
C ile Programlamaya Giriş
Sunum transkripti:

Tasarım: Ali Topal

Sunum Planı 01 02 Uygulama Dosyaları Ve Önemli Linkler Verilerin Arayüzden Ayrıştırılması 02 Uygulama Dosyaları Ve Önemli Linkler

Verilerin Arayüzden Ayrıştırılması 01 Şu aşamada verilerin ve içeriğin tümü arayüzlerde tutuluyor. MVC’nin amacı arayüzü veriden soyutlamaktır. Arayüzlerin yapması gereken tek iş gelen veriyi ekranda göstermek olmalı. Yapmamız gereken veriyi arayüzden alıp controller’lara yerleştirmek. Anasayfadan başlayarak “pug” dosyaları içindeki içeriği alacağız. Controller içinde bir değişkende saklayacağız. Arayüz sadece controller’lardan gelen veriyi gösterecek.

Verilerin Arayüzden Ayrıştırılması 01 İlk olarak “mekanlar.js” isimli controller’daki anaSayfa metodunu güncelleyelim. Yukarda da görüldüğü gibi sayfaBaslik isimli bir anahtar (JSON formatında) tanımladık ve bu anahtar da kendi içinde iki alt anahtara sahip. baslik: Sayfamızın başlığı (Sekmedeki yazı) siteAd: Sitemizin adını belirtiyor. (Navigasyon çubuğunun altındaki büyük Mekan32 yazısı) aciklama: Mekan32 yazısının yanında yer alan küçük yazı.

Verilerin Arayüzden Ayrıştırılması 01 Şimdi “mekanlar-liste.pug” dosyasını yukarda tanımladığımız değişkenlere göre güncelleyelim. mekanlar.js de tanımladığımız anahtar kelimeleri nokta notasyonu ile çağırabiliriz. Eşittir işareti ile ya da #{} içine yazarak bu anahtarları ve alt anahtarları kullanabiliriz.

Verilerin Arayüzden Ayrıştırılması 01 Eğer içinde HTML kodu içeren bir veri varsa başına ünlem getirilerek !{pageHeader.aciklama} şeklinde yazılmalı. Listeleme koduna dikkatlice bakarsanız kendini tekrar eden etiketler var. Buradaki içerik bir diziye alınabilir ve dizi dolaşılarak veriler ekrana basılabilir. Mekanlar listelemesine (mekan-detay.pug) baktığımızda şu alanların tekrar ettiğini görüyoruz: Mekan adı, puan, mesafe, adres, imkanlar Aşağıdaki gibi bir veri yapısı oluşturabiliriz. Bu veri yapısını da bir JSON dizisi biçiminde (mekanlar:[]) temsil edebiliriz.

Verilerin Arayüzden Ayrıştırılması 01 Beyaz kare içindeki yapıya dikkat edin. Tekrarlı veriler var: Mekan Adı Puan Mesafe İmkanlar

Verilerin Arayüzden Ayrıştırılması 01 Yeni güncel “mekanlar.js” controller aşağıdaki gibi oldu.

Verilerin Arayüzden Ayrıştırılması 01 Yeni güncel “mekanlar-liste.pug” arayüzümüz aşağıdaki gibi oldu. each ifadesiyle dizileri dolaştık. - işareti ile Javascript kodu yazdık. for döngüsü ile yıldız oluşturduk.

Verilerin Arayüzden Ayrıştırılması 01 Eğer yıldızlı yorum sistemini başka yerlerde de sıkça kullanacaksak, ya da yıldız yerine başka işaretler kullanacaksak bunu üreten kodu bir bileşen olarak kaydedebiliriz. Pug bu işi yapmak için “mixin” ve “include” fonksiyonlarına sahiptir. Aşağıda mixin kullanılarak bir fonksiyon oluşturulmuştur. “mekanlar-liste.pug” dosyasının en üst satırına “extends layout” ve “block content” arasına koyarak kullanılabilir.

Verilerin Arayüzden Ayrıştırılması 01

Verilerin Arayüzden Ayrıştırılması 01 Eğer mixin’leri başka pug dosyalarının da kullanmasını istiyorsak ayrı bir dosya içinde tanımlayarak çağırabiliriz. Önce “app_server/views” içinde ortak_fonksiyonlar isminde bir klasör tanımlayın. Bu klasörün içinde fonksiyonlar.pug adında bir dosya oluşturun. puanOlustur fonksiyonunu bu dosya içinde tanımlayın. ”mekanlar-liste.pug” dosyasında include ortak_fonksiyonlar/fonksiyonlar diyerek puanOlustur fonksiyonunu kullanıma başlayabilirsiniz.

Verilerin Arayüzden Ayrıştırılması 01 Diğer kalan sayfalarda da aynı işlemler yapılarak veri arayüzden ayrılır. Bunu yapmak için izlenmesi gereken adımlar: Arayüzdeki verilere bakın. Controller’da bu veriler için gerekli yapıları oluşturun. Arayüzdeki veriyi controller’da tanımladığınız yapılar ile değiştirin. Yeniden kulllanılabilir kod var mı bakın. Bu kodları fonksiyona alarak mixin’ler tanımlayın. “mekan-detay.pug” sayfası en karmaşık ve verisi bol olan sayfadır. Bu sayfa için ilk adım controller’ın ayarlanması. “app_server/controllers/mekanlar.js” içinde mekanBilgisi isimli controller güncellenmeli.

Verilerin Arayüzden Ayrıştırılması 01 Mekana ait tüm detayları JSON formatında tanımladık. Ad Adres Puan İmkanlar Koordinatlar Açılış-Kapanış Saatleri Yorumlar mekanBilgisi controller

Verilerin Arayüzden Ayrıştırılması 01 mekan-detay.pug arayüzü

Verilerin Arayüzden Ayrıştırılması 01 mekan-detay.pug arayüzü devamı

Uygulama Dosyaları Ve Önemli Linkler 02 Uygulama Dosyaları Ve Önemli Linkler HTML Pug çift taraflı dönüştürme: https://pughtml.com Bu ders sonunda oluşan uygulama: Git ile indirmek için: git clone -b mekan32-2 https://github.com/asimsinan/mekan32