EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Advertisements

ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Rousseau: Doğuşta sahip olmadığımız ve yetişkin olarak kullandığımız her şeyi bize eğitim kazandırır. Kant: İnsan yalnızca eğitim ile insan olabilir. Niemeyer:
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
ASSURE Modeli.
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Bilginin Organizasyonu
Program Tasarım Modelleri
TUTUM VE ALGILAR.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Eğitsel Rehberlik.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
Test Geliştirme Süreci
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
BELLEK.
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ÖĞRENME.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Sunum transkripti:

EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD

Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar Konu Başlıkları Eğitim ve türleri Öğrenme Temel öğrenme yaklaşımları Öğrenme Ürünleri

Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar ‘bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme sürecidir’ Ertürkö 1979 Amaç? Kültürel değerlerin aktarılmasını sağlamak Yeni kuşakların sosyalleşmesine imkan vermek Bireyin idrakinde, kavrayışında, tutum, değer ve yeteneklerinde gelişme sağlamak Bireylerin duygu ve zevklerinde, problemi farketme ve çözme becerisinde gelişme kaydetmek

Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar A. Formal Eğitim Planlı ve programlıdır Hedef çıktılar önceden belirlidir Hedefler profesyonellerce belirlenir ve geliştirilir Olumlu davranış kazandırılması esastır Eğitim faaliyetleri belirli mekanlarda yürütülür Profesyonellerce hazırlanan eğitim araç ve gereçleri kullanılır Informal Eğitim Doğal ortam içerisinde kendiliğinden oluşur Belli bir plan ve programa bağlı değildir Öğreticiler profesyonel değildir Olumlu veya olumsuz yönde gelişim gösterir Belirli bir mekan ya da ortam yoktur

Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar Öğrenme? Bireyin çevresiyle etkileşimi sonucu davranışlarında meydana gelen kalıcı izli davranış değişikliğidir Öğrenme hız ve derecesine: Öğrenme stratejisi Öğretim yöntemi Öğreten-öğrenen arasındaki iletişim derecesi etkilidir Görsel: https://www.mentalup.net/blog/ogrenme-stili-testi

Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar Nasıl öğreniyoruz? Temel öğrenme Yaklaşımları A. Davranışcı yaklaşım Uyarıcı —> Tepki —> Pekiştireç ilişkisi davranışçı yaklaşımın temelini oluşturur B. Bilişsel yaklaşım Bireyi öğrenmenin oluşmasında temel kabul ederek, düşünme, bellek, problem çözme ve karar verme gibi karmaşık zihinsel süreçler üzerinde durur

Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar A. Davranışcı yaklaşım Uyarıcı —> Tepki —> Pekiştireç I. Klasik koşullanma Nötr bir uyarıcının belirli bir tepkiyi sağladığı bilinen bir uyarıcıyla (koşulsuz uyarıcı) başlangıçtaki nötr uyarıcı tepkiyi tek başına sağlayana kadar eşleştirilmesidir Görsel: http://www.bilgibulucu.com/ogrenme-psikolojisi/ogrenme-psikolojisi-klasik-kosullanma/

Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar A. Davranışcı yaklaşım Uyarıcı —> Tepki —> Pekiştireç II. Operant (edimsel) koşullanma Organizmanın göstermiş olduğu bir davranışın pekiştirilerek tekrar gösterilme olasılığının artırılmasıdır Davranışı ortaya çıkardığı sonuçları kontrol eder Klasik koşullanmadaki Uyarıcı—>Tepki, operant koşullanmada Tepki—>Uyarıcı olarak gerçekleşir Görseş: https://eksiegitim.blogspot.com/2017/07/edimsel-operant-kosullanma-skinner.html

Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar II. Operant (edimsel) koşullanma Pekiştireç bir davranışı kuvvetlendiren uyarıcıdır Olumlu veya olumsuz pekiştireçler davranış sıklığını artırır Olumsuz pekiştireç ceza değildir Pekiştireçler aralıklı veya oranlı olarak kullanılabilir Klasik koşullanma Operant koşullanma Önce uyarıcı sonra tepki Refleks davranışlara yönelik Organizma pasiftir Öğrenme istem dışıdır Uyaran belirgindir Pekiştirme davranıştan bağımsızdır Önce tepki sonra uyarıcı Bilinçli davranışlara yönelik Organizma aktiftir Öğrenme bilinçlidir Uyaran belirgin değildir Pekiştirme davranışa bağlıdır

Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar B. Bilişsel yaklaşım Bilgi işlem süreci Dış çevreden alınan bilgi Tekrarlandı Duyusal kayıt Kısa süreli bellek Uzun süreli bellek Aktarıldı Aktarıldı Hatırlama Unutuldu Unutuldu

Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar B. Bilişsel yaklaşım Duyusal Kayıt kapasıte sınırsız kodlanmamış bilgi dikkat / odaklanma / seçicilik bilgi saklama süresi .5-4 saniye Kısa süreli bellek kapasıte sınırlı kodlanmış bilgi tekrar bilgi saklama süresi 15-20 saniye Uzun süreli bellek organize edilmiş anlamlı bilgi kaydı (şemalar) sınırsız bilgi saklama süresi

Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD