ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Advertisements

Test Geliştirme ve Madde Analizi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Bilim Teknoloji Toplum ve Sosyal Değişim
Öğretim Etkinlikleri Modeli
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Sayın Valimiz Ömer Faruk KOÇAK'ın talimatları doğrultusunda; Temel Afet Bilincinin öğretmenler tarafından öğrencilere öğretilmek suretiyle yaygınlaştırılması,
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
DOĞRU YANIT C SEÇENEĞİDİR DOĞRU YANIT D SEÇENEĞİDİR.
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Sorgulamaya Dayalı Öğrenme
PEER SUPPORT TEAM.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
Ölçme Yönetmelik İlişkisi
BİZ KİMİZ ? PROJESİ SONUÇ RAPORU.  TÜKD üyelerinin profilini ortaya koyabilmek amacıyla 14 sorudan oluşan bir anket formu düzenlenmiştir.  19 şubedeki.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş) SİSTEMİ KAĞITHANE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Hazırlayan: Psikolojik Danışman Zehra AKÇA.
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEMİN TANITIMI HOŞGELDİNİZ.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri 6. Hafta- Örnekleme yöntemleri ve Anket Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
Probleme Dayalı Öğrenme
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ NİLGÜN OĞUZHAN TEOG SINAVINA KADAR YAPILAN UYGULAMALAR.
BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA VERİ
MESLEKİ EĞİTiM VE YÖNLENDİRME TOPLANTISI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRŞEHİR MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
ELEME,SEÇME,SIRALAMA!
Temel Öğretimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG) ORTAK SINAVLAR Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
Sınav Şablonu Sınavı Başlat Çoktan Seçmeli Sınav Soruları.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TEPEŞEHİR YATILI BÖLGE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
MAHALLİ YERLEŞTİRME SINAVI
Ortaöğretime Geçişte Yeni Uygulama
KARAKEÇİLİ ATATÜRK ORTAOKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
Geçerlik ve Kullanışlılık
ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
LİSELERE GEÇİŞTE YENİ UYGULAMA
Bilimsel araştırma türleri
SLAYT.
Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
ABİDE 2016 AKADEMİK BECERİLERİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ (ABİDE) ARAŞTIRMASI.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Anket ve Likert Ölçekler
Güvenirlik Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MERKEZİ SINAV.
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu

ABİDE uygulamasında, öğrencilerin üst düzey zihinsel özelliklerini ölçmek için açık uçlu soruların kullanımı tercih edilmiştir. Açık uçlu soruların yanı sıra çoktan seçmeli ve birden çok seçeneğin işaretlenmesini gerektiren madde örneklerine de yer verilmiştir.

Uygulamanın sadece açık uçlu soru örneklerinden birkaçı açıklanmıştır. İlerleyen slaytlarda, ABİDE uygulamasından açıklanan bu madde örneklerine yer verilmiştir.

ÖRNEK SORU 1

ÖRNEK SORU 2

ÖRNEK SORU 3

ÖRNEK SORU 4

ÖRNEK SORU 5

KAYNAKLAR Milli Eğitim Bakanlığı, Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü. (2017). ABİDE ile Açık Uçlu Sorular: Eleştirel Düşünme, Problem Çözme, Yorum Yapma. http://abide.meb.gov.tr/index.asp adresinden 29 Ocak 2018 tarihinde alınmıştır.