NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
ÜNİTE 4 SATIŞ VE REKLAM. TİCARET Kâr amacı ile malların, hizmetlerin alımı, satımı, tüketicilere ulaştırılması için yapılan düzenli ve devamlı etkinliklere.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Fiyat ve Fiyatlandırma
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
Toptancılık ve Perakendecilik
? TUTUNDURMA KAVRAMI İLETİŞİM MODELİ TUTUNDURMA:
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
MAL KARARLARI.
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ürün veya Hizmet Satışı
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
STORAGE BÜŞRA KARADENİZ
PAZARLAMADA FİYATLAMA
Mal ve Hizmetler İçin Ürün Planlamanın Unsurları
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ürün Farklılaştırma, Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Tutundurma Karması ve Marka
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Tüketici Davranışları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI SATIŞ YÖNETİMİ 11. PAZARLAMA KARMASININ KULLANIMI NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

Pazarlama Karması Pazarlama Dağıtım Ürün (Place) (Product) Fiyat (Price) Tutundurma (Promotion)

Pazarlama Karması Pazarlama Karması genellikle 4P olarak adlandırılır. Ürün (product) : Firmanın sunduğu ürünü temsil eder. Pazarlama karmasının bu elemanı, ürün çeșitleri, markalar, kalite, tasarım, ambalaj ve garanti gibi konularda kararlar verilmesini içerir. Fiyat (price) : Liste fiyatı, indirimler, krediler vb unsurları kapsar. Tutundurma (promotion) : Reklam, satıș gücü, halkla ilișkiler gibi unsurları kapsar. Dağıtım (place): Dağıtım kanalları, stoklar ve taşıyıcılar gibi dağıtım ve lojistik unsurları kapsar.

Pazarlama Karmasının Unsurları (Pazarlama Bileşenleri) 1. ÜRÜN 2. FİYAT KALİTE ÇEŞİTLER MARKA / STİL / AMBALAJ GARANTİ / SAĞLANAN HİZMETLER DİĞER ÖZELLİKLER PAZARLAMA İLETİŞİMİ KİŞİSEL SATIŞ REKLAM HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM SATIŞ GELİŞTİRME DOĞRUDAN PAZARLAMA FİYAT DÜZEYİ İNDİRİMLER VE KREDİLER ÖDEME ŞARTLARI FİYAT DEĞİŞİLKLİKLERİ 3. TUTUNDURMA DAĞITIM KANALLARI DAĞITIM KAPSAMI ÇIKIŞ NOKTALARI SATIŞ BÖLGELERİ STOKLAR TAŞIYICILAR 4. DAĞITIM

Pazarlama Karması Kararları Ürün Ürün Kalitesi Ürün Özellikleri Marka Seçimi Ambalaj Dizaynı Satış Sonrası Hizmetler Fiyat Liste Fiyatı İndirimli Fiyat Planları Kredi ve Leasing Planları Dağıtım Kanal Üyelerinin Seçimi Bölgelere Göre Üye Dağılımı Tüccar veya Bağımsız Aracı Fiziksel Dağıtım Planları Tutundurma Reklam Bütçesi Reklam Medyası Satış Personeli Seçimi Halkla İlişkiler Planları

ti t d C i ti Pazarlamacı Gözüyle Tüketici Gözüyle Pazarlama Bileşenleri (4P) Pazarlama Bileşenleri (4C) Customer value - Fayda Product - Ürün Cost to the Customer – Müşteriye Maliyeti Price - Fiyat Communication – İletişim (bilgilendirme) P Promotion - Tutundurma ti t d C i ti Convenience – Sağlanan kolaylıklar Place – Dağıtım

Pazarda Konumlandırma Ürüne en yüksek rekabetçi avantajı sağlayacak pazarda konumlandırmak. Ürünü hedeflenilen pazarda konumlandırmak Üstünlük sağlayacak bir özelliğini ön plana çıkartarak konumlandırmak. Örnek: Volvo kendi pazarında en güvenli otomobil olarak konumlanmıștır. Belirlenen Pazar konumuna göre stratejiler geliştirmek. PAZARLAMA KARMASI

Tanzim Teşhir Teknikleri Araştırmalara göre, mağazalara gelen müşterilerin yarıdan fazlası satın alma kararını satış noktasında vermektedir. Listelerinde ya da zihinlerinde olmayan bir çok ürünü satış noktasında gördükleri zaman alırlar. Bu nedenle işletmelerde ve satış çabalarında tanzim teşhiri çok önemlidir. Tanzim teşhir, dükkan, mağaza vb. satış noktalarında belirli bir fiyat ya da belirli bir plan çerçevesinde mağaza sorumlusu veya satıcı işletmenin satış sorumluları tarafından satış noktasında satılan ürünlerin düzenlenmesi faaliyetlerini kapsar. Bu kapsamda rafların doldurulması, ürünlerin renk, desen, büyüklük, erkek – kadın veya başka özelliklere göre sıralanması söz konusudur. Bütün bu düzenlemelerin amacı, satıcı işletmelerin istediği ürünlerin satın alınmasını sağlamak için müşterinin dikkatini çekmektir. Tüketicide ani satın alma isteği uyandırarak satışları hızlıca yükselten, ilgili şirkete düzenli çalışma imkanı sağlayan, satış noktası içinde veya dışındaki her tür çalışmaya tanzim ve teşhir adı verilir.

Tanzim ve Teşhir İlkeleri Satılan ürünün rafta durduğu yerin, görünüş olarak müşterinin gözüne çarpıcı bir şekilde sergilenmesi, fiyatının makul olması, fiyat etiketinin rahatça okunuyor olması ve o noktada bulunması tanzim teşhir tekniklerinin temel ilkeleridir. Satışçı sergileme yaparken mümkün olan en hareketli yeri seçmeli, görsel olarak çarpıcılık sağlamak için kütle etkisinden yararlanmalı (ürünlerin kümelenmesi) ve özellikle de satılan bütün markaların müşterilerin göz hizasında olmasına dikkat etmelidir. En hareketli yer, müşterilerin en çok giriş-çıkış yaptığı, yani müşteri trafiğinin en hareketli olduğu yerdir. Bu yer, ürünün piyasa payı ile orantılı olmalıdır. Bir markaya ayrılan sergileme yeri, o markanın genel olarak piyasa payı ve özellikle de o bölgedeki satış devir hızına göre orantılı olmalıdır.

Tanzim ve Teşhir İlkeleri Satılan ürünün rafta durduğu yerin, görünüş olarak müşterinin gözüne çarpıcı bir şekilde sergilenmesi, fiyatının makul olması, fiyat etiketinin rahatça okunuyor olması ve o noktada bulunması tanzim teşhir tekniklerinin temel ilkeleridir. Satışçı sergileme yaparken mümkün olan en hareketli yeri seçmeli, görsel olarak çarpıcılık sağlamak için kütle etkisinden yararlanmalı (ürünlerin kümelenmesi) ve özellikle de satılan bütün markaların müşterilerin göz hizasında olmasına dikkat etmelidir. En hareketli yer, müşterilerin en çok giriş-çıkış yaptığı, yani müşteri trafiğinin en hareketli olduğu yerdir. Bu yer, ürünün piyasa payı ile orantılı olmalıdır. Bir markaya ayrılan sergileme yeri, o markanın genel olarak piyasa payı ve özellikle de o bölgedeki satış devir hızına göre orantılı olmalıdır.

Tanzim ve Teşhir İlkeleri Tüketiciler ürünleri kendi seçiyorsa, onların göz ve el hizasında, eğer tezgahtar veriyorsa kolaylıkla ulaşabileceği bir yerde sergileme yapılmalıdır. Tanzim teşhir uygulamaları genellikle rafta, mağaza içinde, vitrinde ya da tezgahta yapılmaktadır. Rafta tanzim teşhir; burada ürünler kendi grupları içinde belirli bir sırayla satışçı veya dükkan sahibi tarafından dizilir. Bu yapılırken mağaza/dükkan içindeki müşteri trafiği düşünülür. Burada satılan ürün piyasada lider ise pazar payı ikinci sırada olan ürün bunun yanına koyulmaz. Ambalajı büyük paket olan için rafın alt sıraları tercih edilmelidir. Mağaza içinde tanzim teşhirde; tüketici grafiğine kesinlikle engel olunmamalıdır. Ayrıca, yılbaşı, bayram vs. gibi müşterilerin yoğun olduğu dönemlerde çok satılan ürünlerin yakınına bir yerde tanzim teşhiri satışları etkileyecektir. Yerde tanzim teşhiri yapılan ürünlerde ise ürünün kendi kolilerinin kullanılması, tüketicinin dikkatini çekecek büyüklükte ve ne çok küçük ne de çok büyük (tüketicinin omuz hizasını geçmeyecek kadar) olmalıdır.

Tanzim ve Teşhir İlkeleri Vitrinde tanzim teşhir; vitrinin bütünü kapsanmalı, boşluk kalmamalı, ürünler kendi grupları içinde sergilenmeli, dışarıdan görülmeli ve dikkat çekici olmalıdır. Vitrin belirli dönemlerde yeniden düzenlenmeli, ışıklandırma ve aydınlatmaya dikkat edilmeli, güneş ışığından etkilenebilecek ürünler uzun süre vitrine konulmamalı ve özellikle de temizliğe dikkat edilmelidir. Tezgah üstünde tanzim teşhir; öncelikle pahalı ve ambalajı küçük ürünler için geçerlidir. Tüketici tarafından rahatça alınabilmeli, incelenebilmelidir. Bütün tanzim teşhir yöntemlerinde ürünlerin son kullanma tarihlerine dikkat edilmeli, ürün standart saklama koşullarına uygun bir şekilde saklanmalıdır.