TAKIM SARGINLIĞI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
ENGELLİLERDE VOLEYBOL
235 Staj yapabileceği yerleri belirler.. 162İyi bir vatandaşın özelliklerini sergiler.
İŞ DEĞERLEME Raqif QASIMOV.
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
Grupların Belirlenmesi ve Sınıflandırılması Grup: Belirli bir amacı yerine getirmek için karşılıklı bağımlılık ve etkileşim içinde, iki ya da daha.
ÇEVRİMİÇİ VE ÇEVRİMDIŞI İLETİŞİM VE SONUÇLARI.  Teknolojik imkânlar ve bu bağlamda internet imkânları sayesinde sosyal, psikolojik ve nörogelişimsel.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
KUBAŞIK ÖĞRENME Sınıf ortamında; küçük karma kümeler oluşturarak
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Bölüm 10 Takımlar.
MOTİVASYON.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
HAZIRLAYAN:AYŞE KERETLİOĞLU YUNUS EMRE TAŞTI
TEOG SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
AKRAN İLİŞKİLERİ.
İLETİŞİM MODELLERİ.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
Sporda Grup Dinamiği ve Liderlik
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Grupların Belirlenmesi ve Sınıflandırılması Grup: Belirli bir amacı yerine getirmek için karşılıklı bağımlılık ve etkileşim içinde, iki ya da daha fazla.
Futbol da Sistemlerin Tarihçe Özeti
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
SPORDA İ LET İ Ş İ M İ N ÖNEM İ Seda Saniye Kulak, Murat Yavuz.
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
Duygularını ve düşüncelerini ifade eder.
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
ÇOCUKLUK ÇAĞI KANSERLERİNDE PALYATİF BAKIM
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Kenar-alan ilişkisi.
Spor Psikolojisi Sporda Saldırganlık ve Takım Bütünlüğü.
SPORDA ORGANİZASYON TEKNİKLERİ SWOT ANALİZİ
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
AİLEDE İLETİŞİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Spor hareketleri dönemi
Spor Psikolojisi Sporda Liderlik.
Spor Psikolojisi Sporda Saldırganlık ve Takım Bütünlüğü.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

TAKIM SARGINLIĞI

Pek çok takımda takım sargınlığı değişkenlik göstermektedir Pek çok takımda takım sargınlığı değişkenlik göstermektedir.Oyuncular arasında kuvvetli duygusal yakınlık sargınlığın düzeyinin yüksek olduğunu verir.

Grup içi işbirliği ve grup içi karışıklık Gruba yönelik dışsal tehditler grup sargınlığını geliştirir,bu durumda grup içinde işbirliği(birlikte çalışma) gelişir. Ayrıca gruplar arası rekabette (yarışmada)grup içi sargınlık kolaylaşmaktadır.

Takım sargınlığının gelişimini etkileyen faktörler: Grup içi işbirliği ve grup içi karışıklık Takımın istikrarı Takımın homejenliği Takımın Büyüklüğü Takımın Sargınlığı ve haz ilişkisi

Takımın İstikrarı Araştırmalar grup istikrarının sargınlıkla ilgili olduğunu göstermektedir.Takımların uzun süreli birliktelikleri ve bu birliktelikte yaşadıkları başarı sargınlığı artırır.Çok oyuncu değişimi birlik duygusunda eksiklik yaratır.

Takımın Homojenliği Takım oyuncuları arasındaki benzerliği ifade eder.Sargınlıkta homojenlik önemlidir.Ancak profosyenellerde heterojen yapıya rağmen ortak amaçlar takımı başarılı kılabilmektedir.

Takımın Büyüklüğü Grup büyüdükçe sargınlık azalır

Takım Sargınlığı ve Haz Arasındaki İlişki Sargınlıkta bir diğer önemli faktör oyuncuların duyduğu haz ile sargınlık ilişkisidir.Önce sargınlık başarılı bir performansı ortaya çıkarır sonra çıkan başarılı performans takımda yüksek haza neden olur ve yüksek derecede ki hazda yüksek düzeyde sargınlık oluşturur.

SPOR TAKIMLARINDA GRUP SARGINLIĞINA KATKIDA BULUNAN FAKTÖRLER

Sosyal Sargınlığı Geliştirecek Faktörler Takım üyelerinin özellikleri Grubun Özellikleri Grubun yaşadığı durumlar Sporcular birbirinden hoşlanırsa Grup Küçükse Sporcular takımı tehdit altında hissederse Demokratik liderle çalışılıyorsa Takım üyeleri arasında benzer kişilikler bulunursa takım kaptanı aktif role sahip olursa Sporcular başarısızlığı paylaşırsa takım oyuncuları kaptanlarını kendileri seçerse Sporcular benzer sosyal özelliklere sahipse Ödül sistemi yapılandırılmış ve sporcular tarafından eşit algılanmışsa Sporcular başarı ve başarısız durumlarda benzer yüklemlemeler yaparsa Takım olmak bireylerin sosyal gereksinimlerini karşılarsa Sporcular arasında sosyalleşme oluşursa Sporcular saha dışında iyi arkadaş olursa Etkili bir takım atmosferi yaratılırsa Grup aynı başarı için eşit derecede onay ve övgü alırsa Her sporcu takım arkadaşları tarafından kabul edildiğini hissederse Grup lideri her sporcuyu desteklerse

Görev Sargınlığı Geliştirecek Faktörler Takım üyelerinin özellikleri Grubun Özellikleri Grubun yaşadığı durumlar Sporcular performanslarından hoşnut olurlarsa Üyeler birlikte hareket ederlerse Başka bir takımla yarışırlarsa Sporcular takımın farkına varır ve takımı benimserlerse Sporcular sportif becerilerinin geliştiğini hissederse Tüm sporcular benzer çalışma örüntelerine sahipse Takım tutarlı başarılı bir role sahipse Sporcular benzer beceri düzeyi gösterirlerse Her sporcu için takım hedefi belirginse Takımın statüsü, pozisyon, beceri gelişimi vs. için grup içi rekabet olursa Etkili bir takım atmosferi yaratılırsa Her üye takımın başarısında önemli bir rolü olduğunu algılarsa Takım hedeflerini karşılamak için yol belirginse

TAKIM SARGINLIĞININ ÖLÇÜLMESİ Günümüzde kullanılan envanter Carron, Widmeyer ve Brawley (1985) tarafından geliştirilmiş “The group environment questionmaire (GEQ) dır. 18 maddeden oluşan envanter kendini rapor etme şeklindedir. Burada sargınlık 4 temel görüşe bağlanmıştır. Grup görevinin çekiciliği Grubun sosyal çekiciliği Grubun sosyal sargınlığı Grubun sargınlık görevleri

Grup sargınlığında kullanılan bir diğer teknik de sosyometri tekniğidir. Grup üyelerinin takım arkadaşları tarafından ne derece değerli bulunduğu Diğerleri tarafından belirgin olarak reddedilen kişiler Arkadaşlık seçimleri Birinin diğerlerine karşı duygularıyla ilgili olarak takım üyeleri arasındaki benzerlik derecesi

GRUP SARGINLIĞI SONUÇLARI Grup sargınlığı yüksek takımlar düşüklere göre daha başarılıdırlar görüşü kabul edilmektedir. Ancak kazanma yüzdesinin yüksekliği takımın performansından mı yoksa takım sargınlığından mı kaynaklanmaktadır?

1. zaman dilimi 2. zaman dilimi Sezon öncesi bütünlük sezon içi bütünlük sezon sonu bütünlük (1.zaman) (2. zaman) (3. zaman) Sezon öncesi takım sezon içi takım sezon sonu takım performansı performansı performansı (1.zaman) (2.zaman) (3.zaman) sezon sonu performans düzeyi

Araştırma sonuçları takım performansının sargınlığı arttırdığını göstermiştir. Yani takımın kazanma yüzdesi arttıkça sargınlık artmaktadır.