NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Ali GURBETOĞLU Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Advertisements

SÜLEYMAN CURA İLKÖĞRETİM OKULU
ORHUN YAZITLARI.
GÖKTÜRK DEVLETİ VE EĞİTİM.
Kündekâri Bir ahşap sanatı. Parçalar ayrı ayrı hazırlanıp çivi, tutkal vs kullanmadan birleştiriliyor. Genellikle dinî mimaride kullanılan bir teknik.
Göktürklerde Eğitim.
YAZILI EDEBİYAT Türklerin GÖKTÜRK alfabesini kullanmasıyla başlayan dönemdir. Daha eskilere ait maalesef herhangi bir eserimiz yoktur. Tarihi bilinen en.
Müze Nedir?.
İSTANBUL ARKEOLOJİ MÜZESİ
ÖZGE BEŞİKÇİ - ZEYNEP YAŞA
İSTİKLAL KULESİ MÜDAFAİ HUKUK KULESİ HÜRRİYET KULESİ SAKARYA MEYDAN MUHAREBESİ KABARTMA KADIN HEYKEL GRUBU BASKOMUTANLIK MEYDAN MUHAREBESİ ERKEK.
İlk Türk Devletlerinde Sanat
TÜRKLERDE SANAT 1- İLK TÜRK DEVLETLERİNDE SANAT
GÖKTÜRK KİTABELERİ (ORHUN ÂBİDELERİ)
ANITKABİR.
GÖKTÜRK YAZITLARI VE ÖZELLİKLERİ
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
GÖKTÜRK DEVLETİ 1-Bumin Kağan tarafından Avar
Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
GÖKTÜRK YAZITLARI *BENGÜ TAŞLAR
ORTA ASYA’DA KURULAN TÜRK DEVLETLERİ
TÜRK KAVRAMI VE KÖKENİ.
Mehtap İŞMARCI Görsel Sanatlar Öğretmeni
Genel HatlarIyla Hİndİstandakİ Türk SanatI
Salih Zeki Anadolu Lisesi
İLK TÜRK DEVLETLERİNDE DİN
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER TARİHE GİRİŞ ERKAN AĞRİKLİ.
FRİGLER Frigler dokumacılık, kuyumculuk, maden ve tahta işçiliği, dantel örücülüğü, helkeltraşlık, kaya mimarisi, su kanalları yapımı ve üzerinde geometrik.
Anadolu’da Kurulan İlk Türk Beylikleri Ve Yaptıklari Eserler
Hazırlayan Muhammed ARTUNÇ
İÇİNDEKİLER Orhun Yazıtları Göktürk (Orhun-Köktürk) Yazıtları
AD/SOYAD Meryem Kılıç SINIF/NO 10-E 439 DERS EDEBİYAT
KÖKTÜRKLER.
TARİHİ RİSK! İLK TÜRK DEVLETLERİ.
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
13 VE 14.YÜZYILDA ANADOLU’DA GELİŞEN TÜRK EDEBİYATI
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER TA®İH NOTLA®I.
Osmanlı Devleti'nde Madencilik Sude Yörük 7/F Sosyal Bilgiler / Güneş Yürekli.
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER Hazırlayan BARIŞ KIRCALI ÖZEL MERVE KOLEJİ.
YGS PRATİK TARİH DERS NOTLARI -1-.
SANAT NASIL DOĞMUŞTUR ?.
Altı adet Göktürk Kitabesi vardır. Ama bunlardan üç tanesi önemlidir. Bunlar; 1. KÜLTİGİN KİTABESİ(ABİDESİ) 2. BİLGE KAĞAN KİTABESİ(ABİDESİ) 3. TONYUKUK.
İSLAMİYET ÖNCESİ EĞİTİM
KONYA SIRÇALI MEDRESE Konya Sırçalı Medrese ismini çini süslemelerinden almaktadır. Medrese II. Alaeddin Keykubad tarafından 1242 yılında inşa ettirilmiştir.
TÜRKLERİN İLK YURDU Türklerin ilk ana yurdu Orta Asya’dır. Bu bölge batıda Hazar Denizi’nden doğuda Kingan Dağlarına, kuzeyde Altay Dağları ve Baykal.
Sakine HAKKOYMAZ Öğretim Görevlisi. ORHUN YAZITLARI.
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
TÜRKLERDE SANAT.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
T TÜRBE KAPISI …  Bu camii Türk mimarisinde Batı sanat etkilerinin yoğun olduğu bir dönemde inşa edilmiş olmasına rağmen klasik.
Anadolu Türk kültürünün yüzlerce yıllık mirası 1930 yılından beri faaliyet gösteren Etnografya Müzesi'nde, Türk Sanatının Selçuklu Devrinden günümüze.
Türk Sanatı Tarihi Ders I. Orta Asya Türk Devletlerinin Sanatı Türklerin ana yurdu, Orta Asya adı ile bilinen; doğuda Kingan dağları, batıda Hazar Deni­zi,
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
UYGUR DEVLETI ( ). Uygurlar, Asya Hun Devleti’ne bağlı olarak Orhun ve Selenga nehirleri kıyılarında yaşamışlardır. II. Kök Türk Devleti’nin son.
TÜRK DEVLETLERİNDE SANAT ANLAYIŞI. TÜRKLERDE SANAT İLK TÜRK DEVLETKERİNDE SANAT  ORTA ASYA TÜRK SANATININ TEMELİ İLK TÜRK DEVLETLERİNDE GÖRÜLEN ATLI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Türk Egitim Tarihi 1 Prof.Dr.İsmail Güven.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
ANADOLU’DA YER ALAN BAZI ANTİK MERKEZLER PALEOLİTİK DEVİR M.Ö. 400,000-10,000.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Sanat tarihi Türk sanatı ııı NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ubyo.nisantasi.edu.tr

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Türk sanatı Maden Sanatı «Kurganlardan ele geçen buluntular ve Orta Asya duvar resimlerindeki tasvirler, Türklerde erken dönemlerden itibaren gelişmiş bir maden sanatının olduğunu ka­nıtlamaktadır. Büyük Selçuklu devri ile birlikte Iran Sasani maden sanatından farklı özellikler gösteren özgün bir maden sana­tı ortaya çıkmıştır.» «Altın, gümüş, tunç ve pi­rinç gibi madenlerin kullanıldığı Selçuklu devri maden sanatında tabak, tepsi, tas, ib­rik, maşrapa, kandil, leğen, kazan, ayna, ka­pı tokmağı gibi farklı türde kullanım eşyası üretilmiş; kazıma, kabartma, yaldız, savatla­ma ve minai gibi farklı teknikler uygulan­mıştır.» «12. yüzyılın ikinci yarısından sonra takılarda altın kullanımı artmıştır. 13. yüzyıl­la birlikte Anadolu’da Artuklular ve Anado­lu Selçukluları Büyük Selçuklu maden sana­tına dayanan gelişimi sürdürmüşlerdir (Re­sim 6.21). Farklı müze koleksiyonlarında yer alan bu döneme ait çok sayıdaki madeni eserlerde oyma, kabartma, kakma, savat­lama ve emaye teknikleri kullanılmıştır. Anadolu maden sanatında ortaya çıkan bu gelişim Osmanlı döneminde de devam etmiştir.» NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Türk sanatı Cizre Ulu Camii Tunç Kapı Tokmağı NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Türk sanatı Halı Sanatı Bugün Leningrad Hermitage Müzesi’nde bulunan, dünyanın en erken tarihli halısı olarak kabul edilen, Hun devrine ait Pazırık halısı Gördes düğüm tekniğinde, yün iplikle, yüksek havlı olarak dokunmuştur. Hun devrinden günümüze ulaşan Pazırık Halısı dışında 1905 yılında Doğu Tür­kistan’da bulun MÖ 3.-MS 6. yüzyıllar arasına tarihlenen en eski halı örnekleri bu­gün dünyanın çeşitli müzelerinde yer almaktadırlar. Orta Asya’da ortaya çıktığı ka­bul edilen Türk halı sanatı Büyük Selçuklular kanalıyla Anadolu’ya gelmiştir. An­cak Büyük Selçuklu Dönemi’ne ait hiçbir örnek günümüze ulaşmamıştır. Konya Alâeddin Camii, Beyşehir Eşrefoğlu Camii ve Fustat’a bulunan Anadolu Selçuklu devrine ait örnekler, halı sanatının Anadolu’da da gelişimini sürdürdüğünü göster­mektedir. Halılar, kök boyalarla renklendirilen yün ipliklerle dokunmuştur. 13. ve 14. yüzyıla tarihle- nen bu örneklerde, hayvan figürleri ve geometrik desenler tercih edilmiştir. Bazı örnekler, kufi yazı taklitli bordürlerle çevrelenmiştir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Türk sanatı Heykel Sanatı «Göktürklerin Orhun Yenisey bölgesindeki Kültigin (732), Bilge Kağan (735) ve ve­zir Tonyukuk (725)’a ait mezar külliyelerinin tören yollarının iki yanında bulunan heykeller belli bir şemaya göre dizilmişlerdir. DanimarkalI araştırmacı Thomsen ta­rafından 1839 yılında yazıtları çözümlenen mezar anıtları bünyelerinde Göktürklerden günümüze ulaşan en eski yazılı eserleri barındırırlar.» «Balbal denilen bu heykellerin kişinin hayatta iken öldürdüğü düşmanlarım temsil ettiğine inanılır. Çok sayıda örneği günümüze ula­şan balballar, Türk heykel sanatının en erken örnekle­ri olarak değerlendirilirler. Bazılarının bir elinde kılıç, diğer elinde vazo veya bir kap bulunmaktadır. Bel kı­ sımlarında, bıçak ve gündelik eşyaların içine konuldu­ğu torbaların sarktığı, maden işçiliği taklidi olarak bir­birine zincirlenmiş çok parçalı ve tokalı kemerlerin bu­lunduğu balballar, çoğunlukla soldan sağa doğru ka­panan kaftan giyinmiş olarak tasvir edilmişlerdir.» NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Aslanapa, O. (1993). Türk Sanatı, İstanbul: Remzi Ki­tapevi. Aslanapa, O. (1986). Osmanlı Devri Mimarisi, İstan­bul: İnkılap Kitapevi. Aslanapa, O. (1977). Yüzyıllar Boyunca Türk Sanatı (14. yüzyıl), İstanbul: M.E.B. yayınları. Ara, A. (1988). Ortaçağ Türk Mimarisinin Anahatları İçin Bir Özet, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları. Başkan, S. (2009). Başlangıçdan Cumhuriyet Döne­mine Kadar Türklerde Resim, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayınları. Cezar, M. (1977). Anadolu Öncesi Türklerde Şehir­cilik ve Mimarlık, İstanbul: İç Bankası Kültür Ya­ yınları. Çoruhlu, Y. (2007). Erken Devir Türk Sanatı, İstan­bul: Kabalcı Yayınevi. Canan Parla (edit.), Sanat Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 2962, 2013. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©