OKULA UYUM SÜRECİ 0 – 6 YAŞ DÖNEMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Advertisements

ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
OKUL FOBİSİ AİLE SUNUSU. OKUL FOBİSİ NEDİR? Çocuklarda bir endişe nedeniyle okula gitmek istememe ve gitmeme durumu; okul fobisi olarak adlandırılmaktadır.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
K O R K U Yükseklikten Karanlıktan Çeşitli hayvanlardan Yalnız Kalmaktan.
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
ÇOCUĞUNUZUN OKULA BAŞLAMASINA SİZ NE KADAR HAZIRSINIZ?
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
Aile Atölyeleri Projesi
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SINAV KAYGISI.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik Servisi ‘ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR ‘ konulu veli seminerine hepiniz HOŞGELDİNİZ…
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÇAĞI ÇOCUĞUNUN GELİŞİM DÖNEMLERİ VE AİLEYE ÖNERİLER
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
İSTASYON YÖNTEMİ.
Okul Öncesi Eğitim.
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
KABUL DİLİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Etkileşime dayalı teknikler II
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi
Gelişim ve Temel Kavramlar
Sınıfın İlişki Düzeni.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

OKULA UYUM SÜRECİ 0 – 6 YAŞ DÖNEMİ

Çocuğun her açıdan en hızlı geliştiği dönem 0- 6 yaş arası olan okul öncesi dönemi kapsar. Okul öncesi dönemi çocuğun sosyal, fiziksel, duygusal ve zihinsel becerileri kazandığı bireyselleştiği bir dönemdir. Çocuk ilk sosyal ilişkilerine aile de başlar sonra anaokuluna başlayarak dış dünyaya açılır ve akran ilişkilerini geliştirir. Bu nedenle çocuğun hayatında kalıcı etkisi olan anaokulu dönemi gayet önemlidir.

Sağlıklı bir eğitim ve gelişim için 24 aylıktan sonra her çocuğun okul öncesi eğitim programından yararlanmaya başlaması gerekmektedir. Ancak okula başlamak kimi çocuk için heyecan vericiyken, kimi çocuk için sancılı bir süreç olmaktadır. Çocuk ilk güven duyduğu kişi annesinden veya diğer bakım veren insanlardan ayrılmakta güçlük çekebilir. Okula ve öğretmenine alışmak için zamana ihtiyaç duyabilir. Okula uyum döneminde yaşanacak sorunların özellikle geçici ve olması gerektiği gibi olduğu unutulmamalıdır. Bu süreçte çocuğa karşı anlayışlı ve duyarlı olunmalıdır.

ÇOCUĞUN OKULA GİTMEK İSTEMEMESİNİN NEDENLERİ? AYRILIK KAYGISI YAŞAMASI BELİRSİZLİK VE BİLİNMEZLİĞİN VERDİĞİ KAYGI EVDE OKULLA İLGİLİ YAPILAN OLUMLU YA DA OLUMSUZ UZUN KONUŞMALAR ÇOCUĞUN MİZAÇ ÖZELLİKLERİ ( Çekingen, utangaç, kaygılı vb.) AİLE BİREYLERİNİN BİRBİRİNE ÇOK BAĞLI YA DA BAĞIMLI OLMALARI EV İÇİNDE HİÇ KURAL KONULMAMASI, HER DEDİĞİNİN YAPILMASI BÖYLECE EVİN OKULDAN DAHA CAZİP GELMESİ 7. ÇOCUĞUN DEĞİŞİM VE YENİLİKLERLE BAŞETME KORKUSU

8. EBEVEYNLERİ TARAFINDAN TERKEDİLME KORKUSU 9 8. EBEVEYNLERİ TARAFINDAN TERKEDİLME KORKUSU 9. AŞIRI KORUYUCU YA DA AŞIRI HOŞGÖRÜLÜ EBEVEYN TUTUMLARI 10. ÇOCUĞUN PERFORMANS KAYGISI YAŞAMASI, 11. ANNE VEYA BABANIN HASTA OLMASI 12. YENİ KARDEŞ DOĞUMU VEYA ANNENİN HAMİLE OLMASI 13. EVDE KALAN KARDEŞİ KISKANMA

Okula gitmekte güçlük yaşayan çocuklar da alt ıslatma, tırnak yeme, öfke nöbetleri, ağlama krizleri, kabuslar, aşırı huzursuzluk, yemek veya uyku düzenin de bozulmalar görülebilir. Peki bu süreci nasıl kolaylaştırırız? Anne babanın sabırlı, sakin, iş birliğine yatkın ve ortak tutuma sahip olması bu süreci kolaylaştırır.

Okula başlamadan önce yapılacak hazırlıklar çok büyük önem arz etmektedir. Çocuk öncesinde duygusal olarak hazırlanmalıdır. Mutlaka evde okulla ilgili olumlu ve kısa konuşmalar yapılmalıdır. Okul sadece oyun oynanan bir yer olarak çocuğa yansıtılmamalı tüm objektifliği ile sunulmalıdır. Okula başlama ile ilgili bir kitap edinilebilir veya okula başladığı günü resmetmesi istenebilir. Çocuğun düzenli olarak okula getirilmemesi hastalık vb gibi nedenler bu süreci daha da zorlaştırıcaktır.

Ailenin tüm bireyleri çocuğun okula düzenli gitmesi için gerekli özeni göstermelidir. Anne babanın bu konuda ki yanlış tutumu ilerde çocukta okul fobisi yaratacağı gerçeği unutulmamalıdır. Okul ile ilgili çocuğu kaygılandıran durum tespit edilmeli ve işbirliği ile çözüm odaklı gidilmelidir. Okula gitmek de kaygı yaşayan çocukla dalga geçilmemeli veya; Sen artık abla/ abi oldun hiç yakışıyor mu? Senden başka ağlayan çocuk var mı? gibi cümleler kurmak kaygıyı daha da arttıracaktır.

Okul alışverişine çocukla birlikte çıkılmalı ve istekleri göz ardı edilmemelidir. Çocuğun evden ayrılırken stressiz olması önemlidir. Koştur koştur bir çıkış kaçıştır. Ailenin öğretmenle ilgili bir kaygısı varsa çocuğun yanında konuşulmamalı okul idaresi ile paylaşılması gerekmektedir. Ebeveynlerinin güven duymadığı bir ortama veya kişiye çocuğunda aynı hisle yaklaşacağı unutulmamalıdır. Eve geldiğinde ise gününün nasıl geçtiği sorulmalı fakat ısrarcı olunmamalıdır. Bugün ağladın mı? Yemeğini yine mi yemedin? gibi sorular kaygıyı arttırır.

Ağlarsan veya karnın ağrırsa seni alırım demek yerine kendini kötü hissedersen öğretmenine söylersin gerekli görürse beni arar demek her zaman için daha yapıcıdır. Sabah veya gece uyumadan önce okula gitmemek için anne- babayı ikna etmeye çalıştığında herkesin sorumlulukları olduğu (anne baba da kendi yaşamlarından örnek vererek) anlatılmalıdır. Ve son olarak ;

Her çocuğun uyum sürecinin birbirinden farklı olduğu unutulmamalı ve çocuğa göre yaklaşım belirlenmelidir. Ebeveyn, okul psikoloğu ve öğretmen işbirliği ile çocuk kısa süre içinde okula uyum sağlayacaktır. Tüm bu önerileri uygulamanıza rağmen okula uyum problemi uzun süredir devam ediyorsa okul psikoloğunun yönlendirmesiyle bir uzmandan yardım almanız uygun olacaktır. Şüphesiz ki uyum sürecinde en önemli şey ebeveyn tutumudur. Anne-baba güven duyarsa, çocuk da güven duyacaktır. Anne-baba hazır olursa çocuk da hazır olacaktır

İDEAL YAZ DANIŞMANLIK MERKEZİ ÖZEL AYIŞIĞI ANAOKULU İDEAL YAZ DANIŞMANLIK MERKEZİ GAMZE KOLUMAN MENTEŞE ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ AİLE DANIŞMANI OYUN TERAPİSi ÇOCUK TESTLERİ UYGULAYICISI