Ders 3– Touch Sensörü Uygulamaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARDUINO DİJİTAL PİN KONTROLÜ
Advertisements

ARDUINO İLE SAYAÇ UYGULAMASI
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
ÇARPIŞMALAR VE VE İMPULSİF KUVVETLER
Page  1 Hoşgeldiniz. TARİHODASAAT 14:00 SUNUM HAZIRLAYAN İzmir 60. Yıl Anadolu Lisesi İEÜ -EEM Konferans Salonu.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
2. CNC TAKIM TEZGÂHINDA PARAMETRELER
ÇARPMA İŞLEMİ X x x x xx x.
Komut Türleri  8051’de de kullanılan komutlar 8-bit opkoda sahiptir.  8-bit opkod 2 8 =256 farklı komuta imkan tanır ve 8051’de toplam 255 komut tanımlıdır.
TEMELLER.
Kötü dokunmalara örnekler Kötü dokunmalara örnekler.
Ultrasonik sensörler
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
DESEN.
BM-103 Programlamaya Giriş Güz 2016 (3. Sunu)
GRUPLAR ARASI DAVRANIŞLAR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Hazırlayan: Nahit TEKİN.
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
Doğru Akım: Doğru akım, zamana bağlı olarak yönü değişmeyen akıma denir. Kısa gösterimi DA (Doğru Akım) ya da İngilizce haliyle DC (Direct Current) şeklindedir.
CEBİRSEL İFADELER.
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
KUVER AÇMA Diğer takımlar kuver tabağının çevresinde yer alır. Bazı restoranlarda kuver tabağı kullanılmayabilir. Bu durumda peçete kuver tabağından.
- Sağlama - Kısa yoldan Çarpmalar
Kariyer Yönetimi ve İKY Sistemi
Doğu Akdeniz Üniversitesi Bilgisayar Ve Teknoloji Yüksek Okulu
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
BİLGİSAYAR ÇEŞİTLERİ.
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Ağ Topolojileri.
AĞ DONANIMLARI BARIŞ BAYRAM :
Temel fotoğraf teknİklerİ
BÖLÜM 9 Faz Değişimi ve Isı Transferi. BÖLÜM 9 Faz Değişimi ve Isı Transferi.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Bilgisayar Ağları ve Ağ Güvenliği
GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
ARDUİNO Arduino Eğitimleri Bölüm 6 Analog Giriş – Çıkış İşlemleri
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
1. Konfigürasyon oluşturma
(Ergin BOYACI – Müşteri Deneyimi ve Ürün Geliştirme)
Ders 1– Temel Bileşenler
LEGO Mindstorms Ders 2– EV 3 Yazılımı © Copyright Showeet.com.
Ders 6– Renk Sensör Uygulamaları
Arduino Programlama Dili
Örnek-1 Bir milin A ve B uçlarındaki yataklara gelen radyal kuvvetler aşağıda verilmiştir. Mil üzerindeki eksenel kuvvet 3640N dur. A ve B noktalarındaki.
Bölüm 4: Kontrol Yapıları I (Seçim Yapma)
MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama
YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-4
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Ders 5– Gyro Açı Sensör Uygulamaları
MOTOR ÖĞRENME KURAMLARI
Oyunun Başlaması ve Tekrar Başlaması
Ders 4– Ultrasonic Mesafe Sensör Uygulamaları
Ders 2– Motor Uygulamaları
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
TOPLUMSAL CİNSİYET PROBLEMLERİ VE HUKUK
Bölüm 4 Seçme Komutları Koşul İfadesi if Komutu Bileşik Komut
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
JavaScript Javascript , Netscape firması tarafından C dilinden esinlenilerek yazılmıştır Yazılma amacı Html'in sahip olmadığı bazı özelliklerin web sayfalarında.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Bölüm 4 Seçme Komutları Koşul İfadesi if Komutu Bileşik Komut
EĞİTSEL ROBOTLARIN BİLEŞENLERİ-3
ÖĞRENME.
MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

Ders 3– Touch Sensörü Uygulamaları LEGO Mindstorms Ders 3– Touch Sensörü Uygulamaları © Copyright Showeet.com

Dokunma Sensörü / Touch Üç durumu algılar Dokunma/Çarpma/Ayrılma Analog değer 1 : Basılı durum 0 : Basılı olmama durumu 2 : Basılıp/Çekilme durumu Örneğin; İten bir robot Masadan düşmeden haraket eden robot 1234 portlarına takılır Varsayılan olarak 1 nolu port © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Dokunma Sensörü / Touch Sensör Blokları Elde edilen değer bir değişkene yada mantıksal / aritmetik operatöre verilmelidir Akış Blokları (Flow Control) ile değer okunabilir Wait (Touch Değeri 0/1/2 olana kadar bekle) Loop (Touch Değeri 0/1/2 olana kadar tekrar et) Switch (Touch Değeri 0/1/2 durumuna göre True/ False) 0/1/2 Eşit değildir © Copyright Showeet.com Eşittir Measure / Compare Your Date Here Your Footer Here

Dokunma Sensörü / Touch ( 1 ) Durumunu Kontrol Etme Bir engele dokununca durma Switch + Loop ile çözümü; Your Date Here Your Footer Here

Dokunma Sensörü / Touch ( 1 ) Durumunu Kontrol Etme Bir engele dokununca durma Loop ile çözümü; Your Date Here Your Footer Here

Dokunma Sensörü / Touch ( 0 ) Durumunu Kontrol Etme Zemini hissetme (Masadan düşmeden durma) Loop ile çözümü; Your Date Here Your Footer Here

Dokunma Sensörü / Touch ( 2 ) Durumunu Kontrol Etme Basılma ve çekme durumu gerçekleşince eyleme geçme Wait ile çözümü; Sensöre basılıp çekilinceye ( 2 durumu) kadar bekle Your Date Here Your Footer Here

Dokunma Sensörü / Touch Uygulama 1 - Engelden kaçan robot (Touch ile) 2 adet touch sensör kullanılacaktır 1. touch sensör ( 4 nolu port) başlatma butonu görevi yapacaktır. Tüm eylemler bu buton basılınca başlayacaktır. 2. touch sensör (1 nolu port) dokunma durumunu kontrol edecektir. Robot sürekli ilerleyecektir ve bir engele çarpınca; Duracak 1 tur geri geri gelecek 1 tur keskin dönüş (180o ) yapacaktır. Your Date Here Your Footer Here

Dokunma Sensörü / Touch Uygulama 1 - Engelden kaçan robot (Touch ile) Your Date Here Your Footer Here

Dokunma Sensörü / Touch Uygulama 2 – Çift dokunma sensörü ile kontrol 2 adet touch sensör kullanılacaktır 1. touch sensör ( 1 nolu port) sol motora basılı iken güç verecek 2. touch sensör (4 nolu port) sağ motora basılı iken güç verecek Your Date Here Your Footer Here

Your Date Here Your Footer Here