ATATÜRK VE MÜZİK Öğrenme Alanı: A. DİNLEME- SÖYLEME- ÇALMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
Advertisements

DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
Robot resminizi görmek istermisiniz !!!
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
YENİ MÜZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
YAŞASIN MÜZİK DERSİ BAŞLIYOOORRR !!
ATATÜRK VE MÜZİK Atatürk insan hayatında müziğin çok önemli bir yeri olduğuna inanıyordu. 14 Ekim 1925'te İzmir Kız Öğretmen Okulu'nu ziyaretlerinde öğrencilerin.
MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF TEKNİĞİ İLE İLGİLİ DERS ETKİNLİĞİ
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
Çarpma İşlemi.
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
RİTİM ARAÇLARI Arş. Gör. Erdoğan ÖZEL.
KÜLTÜREL BİRİKİM Kazanım: Kültürel birikimin kişiliğine ve kariyerine katkılarını belirtir. 12. Sınıf 27 nolu kazanım etkinliği.
Öğretmenler Günü.
23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
T.C MEB MUSTAFA PARS İLKOKULU EĞİTİM -ÖĞRETİM YILI
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ TÜRK HALK MÜZİĞİ TOPLULUĞU
7. BÖLÜM KAVRAM, BECERİ ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
Hazırlayan songül zehiroğlu 6/A 41
PENGUENLER SINIFI KASIM AYI AİLE KATILIMI
MÜZİK ARAÇLARI PLANLAMA
KONU : BEN DE KATILMAK İSTİYORUM KAZANIM :
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ. Serbest etkinlikler Talim Terbiye Kurulunun tarihli ve 75 sayılı kararıyla ilköğretim 1. kademe literatürüne girmiştir…
ÖZEL ATABEK ANAOKULU KASIM YAŞ-KASIM HAFTA PazartesiSalıÇarşambaPerşembeCuma evler Sanat-Türkçe etkinliği “L sesini tanıyalım” okuma.
ÖZEL ATABEK ANAOKULU KASIM YAŞ-KASIM HAFTA PazartesiSalıÇarşambaPerşembeCuma “Sarım Ördek” Sanat-Türkçe- Matematik etkinliği “Ne Kayıp”
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
Hazırlayan: Rabia Ayşenur Kurnaz
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Robot resminizi görmek istermisiniz !!!
Bir varmış bir yokmuş. Büyüdüğü zaman ne olacağını çok merak eden bir çocuk varmış…
Robot resminizi görmek istermisiniz !!!
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ.
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ Mehmet DİNÇ Mehmet DİNÇ.
Türk Halk Müziği. TÜRKÜ NE ANLAMA GELİR? Toplumların hayatından kaynaklanan duygu, düşünce ve zevklerini işleyerek dile getiren, ait oldukları toplumun.
Türk Halk Müziği. TÜRKÜ NE ANLAMA GELİR? Toplumların hayatından kaynaklanan duygu, düşünce ve zevklerini işleyerek dile getiren, ait oldukları toplumun.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Türk Halk Müziği. TÜRKÜ NE ANLAMA GELİR? Toplumların hayatından kaynaklanan duygu, düşünce ve zevklerini işleyerek dile getiren, ait oldukları toplumun.
Türk Halk Müziği. TÜRKÜ NE ANLAMA GELİR? Toplumların hayatından kaynaklanan duygu, düşünce ve zevklerini işleyerek dile getiren, ait oldukları toplumun.
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
BİRLİKTE MÜZİK YAPARKEN
ÇALGILARI TANIYALIM Öğrenme Alanı: B. MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME
Çoklu Zeka Kuramı.
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
İlgili Kazanım: B.5. Duyduğu ince ve kalın sesleri ayırt eder
EZGİ DENEMELERİ YAPALIM
Öğrenme Alanı: D. MÜZİK KÜLTÜRÜ
DOĞADAKİ GÜRLÜK ÖZELLİKLERİ VE RİTİM
Sebep-Sonuç (Neden-Sonuç) Cümleleri
Mesleki Rehberlik.
İSTİKLÂL MARŞI MIZ Öğrenme Alanı: A. DİNLEME-SÖYLEME-ÇALMA
Sunum transkripti:

ATATÜRK VE MÜZİK Öğrenme Alanı: A. DİNLEME- SÖYLEME- ÇALMA Öğrenme Alanı: D. MÜZİK KÜLTÜRÜ

Kazanımlar A.8. Atatürk’ü anlatan düzeyine uygun şarkıları söylemekten hoşlanır. A.9. Atatürk’ü anlatan şarkıları anlamına uygun söyler. D.4. Atatürk’le ilgili okuldaki etkin­liklere katılmaya istekli olur. D.5. Okulda Atatürk’le ilgili müzik etkinliklerine katılır. D.6. Çevresindeki müzik etkinliklerine katılır.

Öğrencilerinize bugüne kadar okulda hangi şarkı, türkü ve marşları öğrendiklerini sorunuz. Verilen cevapları tahtaya yazınız. Atatürk’le ilgili bildikleri şarkı ve marşları tahtada işaretleyiniz. Bunların içinden Atatürk ile ilgili olanları söylemelerini isteyiniz.

Öğrencilerinize dinletmek için birbirinden farklı konuları işleyen şarkılar bulun. Konusu Atatürk olan şarkıların kayıtlarını dinletebilir veya kendiniz söyleyebilirsiniz. Şarkıyı öğrencilerinize kulaktan şarkı öğretimi ile öğretin. Şarkıda Atatürk’ün hangi özelliklerinden bahsedildiğini sorunuz ve bu özellikler hakkında öğrencilerinizle konuşun. Atatürk ile ilgili şarkı ve marşları seslendirirken onun kişilik özelliklerinden kahramanlığını, vatanseverliğini, çalışkanlığını ve Türk milletine yaptığı hizmetleri anımsamalarını ve önderimiz olduğu için gurur duymamız gerektiğini vurgulayın.

Öğrencilerinize okulda Atatürk ile ilgili belirli gün ve haftalarda hangi etkinliklerin yapıldığını sorun. Söyledikleri etkinlikleri tahtaya yazıp hangilerinin müzik etkinliği olduğunu sorun. Müzik ile ilgili etkinlikleri tahtada işaretleyin. öğrencilerinizden Atatürk ile ilgili müzik etkinliklerine ait izlenimlerini sınıfta paylaşmalarını isteyiniz. Bu etkinliklerden en çok hangisine katılmak istediklerini ve katılmak istedikleri bu etkinlikte hangi görevde yer almak istediklerini sorun. Benzer görevler almak isteyen öğrencilerinizden gruplar oluşturarak yapmak istedikleri etkinliğe benzer çalışmalar yaptırılabilir veya grup çalışmasını desteklemek için birlikte gerçekleştirecekleri görevler verin. Örneğin; sınıfta canlandırma, koro, çalgı grupları (Bu çalgılar kendi yaptıkları ritim çalgıları olabilir.) oluşturup, birlikte etkinlikler gerçekleştirmelerini sağlayın.

RESİMDEKİ ATATÜRK Sefai Acay Gözlerin mavi mavi, Saçların sarı sarı. Candan severler seni Bütün Türk çocukları. Senin için toplarız Karanfil, zambak, mine. Öpücükler yollarız Sınıftaki resmine.

Öğrencilerinizin performanslarını aşağıdaki ölçütleri kullanarak değerlendirebilirsiniz. 1. Sınıf içinde yapılan çalışmalara aktif olarak katıldı. 2. Sorulan sorulara konuya uygun ve doğru cevaplar verdi. 3. Şarkıları anlamlarına uygun şekilde seslendirdi. 4. Şarkıları sınıfla uyumlu şekilde seslendirdi. 5. Sınıf dışındaki müzik etkinliklerine istekli olarak katıldı.