Geliştirme Genel Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
 Ü lkemizde gerek orta ö ğretime gerekse y ü ksek ö ğretime ge ç işte ç oktan se ç meli test tekniği uygulanmaktadır. Bunun doğal bir sonucu olarak ö.
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
REHBERLİK DERS II.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
FEVZİ PAŞA ORTAOKULU PROJENİN ADI: PROJENİN ADI: EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖZET TÜBİTAK EVRENA projesinin temel amacı eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarına sürekli, sistemli ve yapıcı.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN ÖĞRETMENLERE TANITIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZET Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalındaki öğretmen adaylarına Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleri kapsamında anlattıkları derslere sistemli ve çok.
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
OKUL AİLE BİRLİĞİ GÖREV VE YETKİLERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
T.C KOZLUK KAYMAKAMLIĞI İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
SERTİFİKASYONA İLİŞKİN İKİNCİ DANIŞMAN GÖRÜŞMESİ EEE PRATİKTE KULLANIM FAALİYETLERİNİN EVALÜASYONU Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SINIF YÖNETİMİ.
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
RASATHANE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Aday Öğretmenlik İşlemleri
B EP HAZIRLIĞI VE UYGULAMASI AŞAMALARINDA REHBER ÖĞRETMENIN YIL BOYUNCA KATKI SAĞLAYACAĞI ÇALIŞMALAR.
PSİKOLOJİK DANIŞMAN / REHBER ÖĞRETMEN SEMA GÖKDEMİR.
Akademik, sosyal, kültürel ve sportif başarıları her kesim tarafından kabul edilmiş, ilçemizde tercih edilen bir okul olmaktır.
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
AHMET KELEŞOĞLU İLKOKULU
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ ŞUBAT 2016 Ankara
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
REHBERLİK DERS II.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

Geliştirme Genel Müdürlüğü Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü

Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecinde Danışman Öğretmenin Rolü ve Danışman Öğretmenden Beklentiler

Okul Çalışmasının Amacı Öğretmen adaylarını okul ve sınıf ortamıyla tanıştırarak, onlara okulun yapısı, eğitim öğretim faaliyetleri, okulu meydana getiren unsurları birinci elden gözlemleme fırsatı vererek öğretmenlik mesleğine ön hazırlık yapmaktır. Bu süreçte öğretmen adaylarından okul ve sınıf atmosferini gözlemeleri istenerek, gözlemlerini raporlaştırma becerisi kazandırmak da amaçlanmaktadır.

Danışman Öğretmenden Beklentiler 13.01.2019 4

Danışman öğretmenin rolü Hadi! Su çok iyi

Danışman öğretmenin rolü En iyi etkinlik yarışmasını kazandığımda herkes elimi sıkmak için oradaydı ama bu yarışma için uygulama yaptığım sırada elimden tutan sendin

Danışman Öğretmenden Beklentiler Öğretmen adaylarını bir öğrenciden ziyade gerçek bir öğretmen ve meslektaş olarak algılamak ve tanıtmak Öğretmen adaylarını sınıfta öğrencilerle asla tek başına bırakmamak

Danışman Öğretmenden Beklentiler Öğretmen adaylarının hazırladıkları etkinliklerin veya materyallerin derslerde uygulanmasına izin vermek

Danışman Öğretmenden Beklentiler Derslerinde farklı öğretim yöntem ve tekniklerinin sınıf ortamında kullanılması konusunda öğretmen adaylarına örnekler sunmak 9

Danışman Öğretmenden Beklentiler Derslerinde öğretim araç-gereçleri ve materyallerinin sınıf ortamında nasıl kullanılacağı konusunda öğretmen adaylarına örnekler sunmak 13.01.2019 10

Danışman Öğretmenden Beklentiler Davranış bozukluğu olan öğrencilerle ya da disiplin problemleri ile nasıl ilgilenileceği konusunda öğretmen adaylarına yol göstermek 13.01.2019 11

Danışman Öğretmenden Beklentiler Derslerinde farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin etkili bir şekilde nasıl kullanılacağı konusunda öğretmen adaylarına örnekler sunmak Öğretmen adaylarını okulda sınıf dışı etkinliklere (Kulüp çalışmaları, nöbet, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetler, zümre toplantıları, veli toplantıları vb) katmak için fırsatlar oluşturmak Not: Nöbet faaliyeti danışman öğretmen ile birlikte gerçekleştirilecektir. 12

Danışman Öğretmenden Beklentiler Danışman öğretmen, aday öğretmenin uygulama yaptığı derslerde adayın performansıyla ilgili görüş ve düşüncelerini düzenli olarak Gözlem formuna (Form 4A) işlemeli ve dönem sonunda doldurulacak formu da (Form 4B) imzalandıktan sonra okul müdürüne teslim etmelidir. 13

Danışman Öğretmenden Beklentiler Öğretmen adaylarına çalışmaları ile ilgili geri bildirim vermek 13.01.2019 14

Danışman Öğretmenden Beklentiler Öğretmen adaylarına farklı zümre öğretmenlerin derslerini de izleme fırsatını sunmak 15

Danışman Öğretmenden Beklentiler Aday öğretmenlere kişisel ve mesleki gelişimlerini sağlayacak kaynaklar önermek, mümkünse birlikte incelemeler yapmak 16

Danışman Öğretmenden Beklentiler Kurum kültürü bilincinin önemini tüm faaliyetler boyunca hissettirmek 17

Danışman Öğretmenden Beklentiler Aday öğretmenlere hiçbir şekilde şahsi işler yaptırmamak 18

Danışman Öğretmenden Beklentiler Danışman öğretmen ile aday öğretmen arasındaki ilişkinin ast-üst ilişkisi olmadığı unutulmamalıdır

Nasıl bir danışman öğretmen? Çok iyi değildi , tüm zamanımızı bir konuya ayırdı Söyle bakalım danişmanın nasıldı? Kendinin ne kadar önemli olduğu Hangi konu?

Danışman Öğretmenden Beklentiler Uygulama sürecinde ortaya çıkabilecek sorunları okul idaresine bildirip birlikte çözüm üretmelidir. 21

Danışman Öğretmenden Beklentiler Unutmayın! Mesleki gelişimine katkı sunduğunuz aday öğretmen, bir gün sizin çocuğunuzun da öğretmeni olabilir! 22