TALIS (The Teaching and Learning International Survey )

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
MODÜL 4 Organizasyon.
Öğretim İhtiyacını Belirleme
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Performans yönetimi ve bütçelemede.
Araştırmacı Öğretmenler Ebru Mugaloglu
İ K S İlköğretim Kurumları Standartları Pınar PARLAK Ömer Faruk ÖZER.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI (LLP) (ÇEŞİTLİ SUNULARDAN DERLENEREK HAZIRLANMIŞTIR.)
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
İl Düzeyinde Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Birimleri (HBÖKB) Nevin Şenol & John Hart Politika ve Mevzuat Geliştirme Uzmanları Jove Jankulovski Kilit.
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
Öğrenme -Öğretme Modelleri
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
STRATEJİK PLANLAMA.
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Panel Tabloları Üstün Ergüder. Şekil 1: Okulda Geçen Yıllar ve Kişi Başı GSMH GDP Per Capita Kaynak: World Bank Education Statistics.
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
AMAÇLAR, ANKET FORMU VE ANKET TASARIMI
Eğitim Politikası HAKKıNDA. EĞİTİM POLİTİKASI GENEL GÖRÜNÜMÜ  Türkiye’nin eğitim politikası profili hakkındaki bu çalışma, OECD ülkeleri genelindeki.
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Magnet Hastane Nedir? (Mıknatıs Hastane)
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
İnsan Kaynakları Yönetiminin
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
BE BEP NEDİR ?.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Bir psikolojik yapı olarak "başarı" ve madde geliştirme süreci
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
MARMARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Anket ve Likert Ölçekler
Sunum transkripti:

TALIS (The Teaching and Learning International Survey ) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu

TALIS, okullardaki öğrenme ortamına ve öğretmenlerin çalışma koşullarına odaklanmış ilk araştırmadır. TALIS’e, OECD ülkelerinden ve eş ülkelerden öğretmen ve okul müdürleri katılmıştır. 2008 yılında 23, 2013 yılında 37 ülkenin katılımıyla gerçekleşmiştir. Türkiye, 2013 yılındaki uygulamaya katılmamıştır.

TALIS çalışmasının amacı, ülkelerin etkili okulları yaratmak için politikalarını ve mevcut durumlarını gözden geçirmelerini sağlamaktır (MEB, 2010). Bu çalışmanın gelişmesini şekillendiren yol gösterici ilkeler (OECD, 2010): Politika ilgisi Değer ekleme Gösterge odaklılık Geçerlik, güvenirlik, karşılaştırılabilirlik Yorumlanabilirlik Verimlilik ve uygun maliyet

TALIS’teki dört ana çalışma alanı: Okul liderliği, Profesyonel gelişme, Öğretmen değerlendirmesi ve geri bildirimi, Öğretme uygulamaları ve davranışları (OECD, 2010)

TALIS’deki Anketler Öğretmenlerin Alt Yapıları ve Mesleki Gelişimleri: Anketteki maddeler, öğretmenlerin yaşı, cinsiyeti, eğitim seviyeleri, mesleki deneyimlerine yönelik bililer toplanmasına olanak vermektedir. Okul İdaresi ve Okulun Alt Yapısı ile İlgili Özellikler: Öğretmen anketinde olduğu gibi, okul idarecileri anketinde de demografik ve istihdam (yaş, cinsiyet, mesleki deneyim vb.) ile ilgili bilgiler sorulmaktadır. Ayrıca, bu ankette okulun alt yapısı ile ilgili sorular yer almaktadır. Bu sorular, okulun türü (özel veya devlet), okulda çalışan personel sayısı, öğrencilerin sosyo-ekonomik durumları, okul politikaları ve okul kaynakları hakkında bilgiler sunmaktadır.

Okul Liderliği ve Yönetimi: Okul Müdürleri Öğretimsel Yönetim Derecelendirme Ölçeği (Principal Instructional Management Rating Scale) çerçevesinde oluşturulmuştur. Öğretmenlerin Değerlendirilmesi ve Geri Bildirimleri: Okul değerlendirmeleri genellikle öğretmen değerlendirmeleri ile ilgilidir. Veriler hem okul idarecilerinden hem de öğretmenlerden toplanmıştır. Elde edilen veriler, okul değerlendirmelerinin sonuçlarını ve bunların öğretmenler ve okul idarecilerinin üzerindeki etkisi hakkında bilgi sağlamaktadır. Öğretmen Uygulamaları, Tutumları: TALIS öğretmenler, okullar ve ülkeler arasında, öğretmenlerin tutumlarını ve uygulamalarını da belirlemektedir. TALIS her ne kadar öğrencilerin başarılarını, motivasyonlarını ve motivasyonlarındaki değişimleri belirlemeyi amaçlamasa da bunlar ile ilgili olan unsurları dikkate almaktadır.

TALIS Politikaları ve Göstergeleri Politika Konusu 1. Mesleğe öğretmen çekilmesi Gösterge 1. Öğretmen eksikliği ve öğretmen öz yeterliliği Gösterge 2. Yeni öğretmenlerin profili Gösterge 3. Yeni öğretmenlerin motivasyonu ve kariyerdeki yeni tecrübeleri Gösterge 4. İşe alma ve seçim prosedürleri ve teşviklerin etkinliği Politika Konusu 2. Meslekte gelişmekte olan öğretmenler Gösterge 5. Öğretmenlerini eğitimi ve öğretiminin profili Gösterge 6. Frekans ve eğitim ve öğretimin dağılımı Gösterge 7. Eğitim ve öğretimin etkiliği ve memnuniyeti Politika Konusu 3. Meslekteki öğretmenlerin tespiti Gösterge 8. Öğretmen yıpratma ve ciro Gösterge 9. İş tatmini ve insan kaynakları tedbirleri Gösterge 10. Tanınma, geri bildirim, öğretmenlerin ödülü ve değerlendirmesi Politika Konusu 4. Okul politikası ve etkinliği Gösterge 11. Okul liderliği Gösterge 12. Okul şartları Politika Konusu 5. Kaliteli öğretmen ve öğretim Gösterge 13. Öğretim uygulamaları, tutumları Gösterge 14. Öğretmenlerin kalitesi (deneyim, yeterlilik, sorumluluklar) Gösterge 15. Çalışma zamanı OECD, 2009

TALIS 2008 Sonuçlarından Bazı Örnekler OECD, 2009

OECD, 2009

KAYNAKLAR OECD (2009). Creating effective teaching and learning environments- First results from TALIS. OECD Publishing. 28 Ocak 2018 tarihinde http://www.oecd.org/edu/school/43023606.pdf adresinden alınmıştır. OECD (2010). TALIS 2008 technical report. OECD Publishing. 28 Ocak 2018 tarihinde http://www.oecd.org/edu/school/44978960.pdf adresinden alınmıştır