İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
A TEMASI OKUL HEYECANIM
Advertisements

Özel Güvenlik Görevlisi ve Hasta İlişkisini Düzenleyen Temel Kurallar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
“Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENME HEDEFLİ EĞİTİM SİSTEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
24 KASIM Öğretmenler Günü
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
BENİM MESLEĞİM NE OLACAK???
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
BİNGÖL 60. YIL ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ ONUR GENEL KURULU
Quest Atlantis’in Derse Destek Materyal Olarak Kullanılması Pilot Çalışma Ayşegül BAKAR.
EĞLENCELİ HAYAT BİLGİSİ
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
BEŞİKTAŞ HALK EĞİTİM MERKEZİ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
KARTAL BELEDİYESİ KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2015 YILI SUNUMU
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
SINIFTA İLETİŞİM Öğretmenin sınıfta yargılayıcı değil, betimleyici dil kullanması etkili iletişim için önemlidir.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
OKUL HEYECANIM İLKÖĞRETİM HAFTASI
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
MUSTAFA KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU
DEĞERLERİMİZ.
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
YAŞLI BAKIM TEKNİKERİ KİMDİR? Yaşlı bakımı teknikeri; almış olduğu yaşlı bakımı eğitimi ile yaşlı bakım bilgi ve tekniklerini kullanarak, yaşlı ve bakıma.
MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN NİTELİKLERİ
ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
ÖRAV CESUR SORULARLA KOÇLUK 3.ÖDEV SINIF VİZYONU
Bugün neler öğreneceğiz?
İSMAİL ACUN. ÖĞRETMENLER GÜNÜ’NÜZ KUTLU OLSUN Başarımda sen varsın…Kalbim ismini ansın…Saygılar seninle olsun…Sevgili öğretmenim’miz 5 yaşında başlarsın.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Sunum transkripti:

İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ YILMAZ SARIER

YÖNTEM İstenen öğretmen ve öğrenci özelliklerin belirlenmeye çalışıldığı betimsel nitelikteki bu araştırmada, var olan durumun ortaya konulması amaçlandığından tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya, Gazi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinden, 105 öğretmen ve 1105 öğrencinin verileri dahil edilmiştir. Araştırmada istenen öğrenci ve öğretmen özelliklerinin belirlenmesi amacıyla bir anket formu kullanılmıştır. Öğrencilerden anketlerdeki ifadelerden istedikleri beş özelliği seçmeleri istenmiştir. Elde edilen verilerin analizi bilgisayar ortamında SPSS programı ile yapılmıştır.

SİHİRLİ DEĞNEK: HER ÖĞRETMENİN SEVGİ DOLU YÜREĞİDİR. BU YÜREKLE BİRLİKTE SABIRLI OLMAK VE İŞİNİ SEVEREK YAPMAKTIR.

Sıradan öğretmen anlatır, iyi öğretmen açıklar, yetenekli öğretmen yapar ve gösterir, büyük öğretmen esin kaynağı olur. William A. Ward

Dersin öğrenilmesi sürecinde öğrencilerle birebir ilgilenen İstenen özellik grubu Madde Erkek (32) Kadın (73) % Öğretmen Dersin öğrenilmesi sürecinde öğrencilerle birebir ilgilenen 6 31 Öğrencileri ders anlamında destekleyen, başarılı olmaları için teşvik eden 28 51 Alanında (branşında - dersinde) uzman olan 52 Esprili 22 2 Rahatlıkla soru sorulabilen 32 12

* Öğretmen hem disiplinli hem de cana yakın olabilir. * Öğrenciler, sınıfta istediğimizi yapabileceğimiz bir öğretmen olsun yerine sınıfı disiplinde tutacak, dersin kaynamasını engelleyecek ve onlara öğrenmeyi öğretecek bir ÖĞRETMEN isterler veya gelecekte bunun farkına varırlar.

Öğrencilerin derse aktif katılımını destekleyen İstenen özellik grubu Madde Bekar (24) Evli (81) % Öğretmen Öğrencilerin derse aktif katılımını destekleyen 63 41 Öğrencilerin özgüven duygularının gelişmesine katkıda bulunan 25 62 Öğrencilerini seven ve onlara bunu hissettiren 67 48 Öğrenci Dersin akışını ve sınıfın huzurunu bozmayan 50 26 Dersi derste öğrenen, evinde de etkili ders çalışabilen 28

ÖĞRETMENİM, BİRŞEY SÖYLEMEDEN ÖNCE ÖZ-SAYGININ EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİNİ BİR KERE DAHA DÜŞÜNÜN LÜTFEN!!!

Öğrencilerin yaratıcı ve eleştirel düşüncelerini destekleyen İstenen özellik grubu Madde Lisans (87) Y. Lisans (18) % Öğretmen Sınıfı etkili yöneten (gerektiğinde anlayışlı, gerektiğinde disiplinli olan) 62 39 Öğrencileri hayata hazırlayabilen; öğrencilere, onları sıkmadan öğütler verebilen 37 61 Öğrencilerin yaratıcı ve eleştirel düşüncelerini destekleyen 52 72 Öğrenci Arkadaşlarına ve öğretmenlerine saygılı olan, onların kıymetini bilen 68 44 Eleştirel ve yaratıcı düşünebilen 36 56

Öğretmenin Öğretmenlik Grubuna Göre Görüşlerde Fark Çıkan İlk Beş Maddenin Dağılımı İstenen özellik grubu Madde Meslek (48) Kültür (57) % Öğretmen Öğrencilere, bilgiye ulaşma yolunu gösteren 10 39 Dersin öğrenilmesi sürecinde öğrencilerle birebir ilgilenen 40 8 Güler yüzlü ve cana yakın 37 57 Öğrencilerini seven ve onlara bunu hissettiren 41 61 Öğrenci Çalışkan ve araştırmacı 25 47

Öğretmenin Hizmet Sürelerine Göre Görüşlerde Fark Çıkan İlk Beş Maddenin Dağılımı İstenen özellik grubu Madde 1-6 yıl (7) 7-12Yıl (16) 13-18 yıl (25) 19-24 yıl (29) 25 yıl +(28) % Öğretmen Alanında (branşında - dersinde) uzman olan 62 52 41 46 Derse zamanında ve hazırlıklı giren 57 31 28 64 Güler yüzlü ve cana yakın 71 63 45 21 Tavır ve davranışlarında tutarlı olan, güven duyulan 43 44 72 83 Öğrencinin her problemiyle bire bir ilgilenen ve bunlara dair çözüm yolları üretebilen 6 20 24 39

Güler yüzlü ve cana yakın Öğrencinin Cinsiyetine Göre Görüşlerde Fark Çıkan İlk Beş Maddenin Dağılımı İstenen özellik grubu Madde Erkek (128) Kadın (877) % Öğretmen Güler yüzlü ve cana yakın 65 85 Sosyal 34 18 Mütevazı 25 11 Anlayışlı 57 70 Öğrencilerin özgüven duygularının gelişmesine katkıda bulunan 36 23

Dinlenmeleri için öğrencilere 5-10 dakikalık serbest zaman tanıyan Öğrencinin Sınıfına Göre Görüşlerde Fark Çıkan İlk Beş Maddenin Dağılımı İstenen özellik grubu Madde 9. sınıf (313) 10. sınıf (271) 11. sınıf (260) 12. sınıf (261) % Öğretmen Üniversiteye giriş sınavlarına yönelik etkinlikler yapan, sorular çözen 11 21 34 47 Dinlenmeleri için öğrencilere 5-10 dakikalık serbest zaman tanıyan 58 48 46 37 Esprili 67 57 52 Affedici, vicdanlı 49 51 42 33 Öğrenci Hedefleri doğrultusunda hayatını doğru plânlayabilen 35 53

02.01.2019

Dinlenmeleri için öğrencilere 5-10 dakikalık serbest zaman tanıyan Öğrencinin Başarı Durumuna Göre Görüşlerde Fark Çıkan İlk Beş Maddenin Dağılımı İstenen özellik grubu Madde Zayıfsız (366) 1-3 zayıf (509) 4-6 zayıf (185) 7 ve üzeri zayıf (45) % Öğretmen Üniversiteye giriş sınavlarına yönelik etkinlikler yapan, sorular çözen 39 24 19 11 Dinlenmeleri için öğrencilere 5-10 dakikalık serbest zaman tanıyan 37 52 58 47 Esprili 53 64 68 71 Affedici, vicdanlı 38 43 51 Öğrenci Dersin akışını ve sınıfın huzurunu bozmayan 40 35 20

Bölümlere Göre En Çok İstenen Özelliklerin Dağılımı İstenen özellik grubu Madde 1. Bölüm 2. Bölüm 3. Bölüm % Öğretmen Güler yüzlü ve cana yakın Kimya 91 Grafik 89 Giyim 88 Öğrencilerini seven ve onlara bunu hissettiren Seramik 88 Bilişim 67 Gıda 65 Öğrenciler arasında ayrım yapmayan, adaletli olan Kimya 85 Yiyecek 74 Rtv 73 Anlayışlı Gıda 80 Kimya 71 Çocuk G.71 Esprili Bilişim 78 Yiyecek 68 Kuaför 61 İşini severek yapan ve bunu öğrencilerine hissettiren Grafik 73 Çocuk G. 72 Öğrencilerine, yeri geldiğinde, anne-baba-arkadaş duygusu hissettirebilen Gıda 68 Rtv 67 Giyim-63 Dersi ve konuları eğlenceli hale getiren, gündelik hayatla ilişkilendirebilen Seramik 68 Kimya 64 Yiyecek 56 Dersi açık ve anlaşılır biçimde işleyen Yiyecek-63 Kuaför-58 Öğrenci Hedefleri doğrultusunda hayatını doğru plânlayabilen Giyim 59 Seramik 56 Gıda 55 Doğru söyleyen ve dürüst davranan Seramik 71 Rtv 70 Çocuk G.-68 Arkadaşlarına ve öğretmenlerine saygılı olan, onların kıymetini bilen Giyim 53 Grafik 42

Sonuç-Öneriler Okullarda, öğretmenler, sevgi insanı, adaletli, esprili, güler yüzlü, cana yakın, anlayışlı ve alanının uzmanı olmalıdır. Öğrenciler ise doğru sözlü, dürüst, çalışkan, sorumluluk sahibi, paylaşımcı, güler yüzlü ve cana yakın olmalıdır. İstenen öğrenci ve öğretmen özellikleri, farklı illerde ve diğer okul türlerinde belirlenip, karşılaştırılmalar yapılarak, okullarda iletişimin, saygı ve sevginin artırılması için ulaşılan bilgiler tüm paydaşlara ulaştırılmalıdır.