ÖĞRETİM İLKELERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
1.  Bütün ö ğ renme ö ğ retme etkinliklerinin gerçekle ş tirilme nedeni veya bu etkinliklerin varlık nedeni ö ğ rencilerdir.  Bu nedenle her ş eyden.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Program Tasarım Modelleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
04/02/2011İhsan DEMİREL1. GELİŞTİRİLEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ aylık çocuklara yöneliktir. Çocuk merkezlidir. 04/02/2011İhsan.
EĞİTİMDE DRAMA.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
AKVARYUM TEKNİĞİ.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ÖĞRETME- ÖĞRENME.
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitimde Proğram Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
BENZETİM (SİMULASYON) TEKNİĞİ
Geçerlik ve Kullanışlılık
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖĞRENME STİLLERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE METİNLER VE METİNLERİN İLETİSİ
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
MUHTEVA…Ne öğretelim?.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM İLKELERİ

ÖĞRETİM İLKELERİ Eğitim öğretim alanında çalışan akademisyenlerin, öğretmenlerin, psikologların deneyim ve araştırmaları sonucu elde ettikleri bilgiler ile geliştirdikleri, öğrencilerin arzu edilen hedeflere ulaşmasını sağlayacak kurallar öğretim ilkeleri olarak tanımlanmaktadır.

Öğretim ilkeleri öğretim programlarının geliştirilmesi, programların uygulanmasında kitapların hazırlanması, araç-gereçlerin seçilmesi, öğretmenlerin sınıfta derslerini işlemesi gibi eğitim öğretimin hemen her alanında karşımıza çıkmaktadır. Hedeflere ulaşmak için bu ilkelere uyulması gerekmektedir.

ÖĞRENCİYE(ÇOCUĞA) GÖRELİK İLKESİ Ülkemizde en son uygulamaya konulan öğretim programları yapılandırmacı yaklaşıma dayandırılmaktadır. Öğrenmenin merkezinde öğrenci vardır ve öğrenme bireye özgü olduğu bir süreçtir. Ders programının hazırlanmasında veya dersin işlenmesinde öğrencinin fizyolojik ve psikolojik özellikleri, öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları esas alınmaktadır.

ÖĞRENCİYE(ÇOCUĞA) GÖRELİK İLKESİ Ders konuların seçimi, kitapların hazırlanması, gerekli araç gereçler, öğretim yöntem ve teknikleri kısaca öğretimle ilgili her şey öğrencinin bedensel, zihinsel, psikolojik gelişimi, ilgi ve ihtiyaçlarına göre düzenlenmelidir. Öğretmen öğrencilerini iyi tanımalı, ön bilgilerinin, eksiklerinin, algılama şekillerinin farkında olmalıdır. Yürüttüğü bütün çalışmalar öğrencilerinin seviyesine uygun olmalıdır.

YAKINDAN UZAĞA İLKESİ Öğrenciye öğretilecek bilgilerin düzenlenmesinde, örneklerin verilmesinde onun yakın çevresinden hareket edilmelidir. Bu sadece yer ve yaşayış açısından değil zaman açısından da böyledir. Yakın zamandan uzağa, yakın aile ve okul çevresinden uzağa, yakın köy-kasaba-bölge-ülke çevresinden uzağa ilkesi benimsenmelidir.

BİLİNENDEN BİLİNMEYENE İLKESİ Öğretime, öğrencilerin bildiklerinden başlayarak, bilmediklerine doğru hareket edilmelidir. Öğrencinin ön bilgileri harekete geçirilerek yeni durum ya da bilgiler arasında bağ kurulur. Örneğin, atomun yapısını, elektron dizilişini bilenmeyen bir öğrenciye iyonik ve kovalent bağların anlatılması bir anlam ifade etmeyecektir.

AÇIKLIK İLKESİ Öğretim sürecinde her şeyin açık, net ve anlaşılır bir şekilde ortaya konulması ilkesidir. Mümkün olduğu kadar çok duyu organlarına hitap edilmelidir. Ne kadar çok duyu organlarına hitap edilirse öğrenme o kadar kolay ve anlamlı hal alır. Öğretmen, öğrencinin anlayacağı kelime ve cümle yapıları ile son derece açık ve anlamlı bir ders işlemelidir. Öğretmen ders konusunu ve düşüncelerini anlatırken, öğrencinin seviyesine uygun olarak, onun bildiği kelimelerle ve onun hemen kavrayabileceği cümle yapıları ile anlatmalıdır.

SOMUTTAN SOYUTA İLKESİ Çocuktaki zihin gelişimi somuttan soyuta doğrudur. İnsan her zaman somut olarak gördüğü, algıladığı şeyleri daha kolay öğrenir. Bu ilkeye göre, öncelikle somut konular öğretilmeli, öğrencilere zaman içerisinde soyut konular öğretilmelidir. Bu bakımdan öğrencinin gelişim özellikleri dikkate alınmalıdır. Ayrıca öğretim sürecinde somut araç- gereçlerden yararlanılması gerekir.

EKONOMİKLİK (TASARUF) İLKESİ Eğitim faaliyetlerinin en az zaman, en az emek ve enerji sarf ederek, en yüksek verimin elde edilmesi ilkesidir. Öğretmenler uygulamada, hem pratik hem de etkili öğrenmeyi sağlayacak yöntem ve teknikleri seçmeli, ayrıca bunların maliyeti de düşük olmalıdır.

HAYATA YAKINLIK (HAYATİLİK) İLKESİ Bu ilke ile, okulda öğrenilenler ile yaşam arasında sıkı ilişki kurulması amaçlanmaktadır. Eğitim-öğretimin amacı öğrencileri hayata hazırlamaktır. Bu bakımdan öğrenci okulda elde ettiği kazanılar ile günlük hayatında karşısına çıkan problemleri çözebilmelidir. Hayata yakınlık ilkesi öğrenciyi derse karşı güdüler.

İŞ İLKESİ Bu ilkeye yaparak yaşayarak ilkesi, öğrenci ilkesi, aktivite ilkesi, öğrenci eylem ilkesi de denilmektedir. Bu ilkeye göre; öğrencilerin hem bedenen hem de zihnen aktif oldukları öğrenme ortamlarının hazırlanmalıdır. Öğrencilerin araştıran, sorgulayan, sonuç çıkaran, eleştirel düşünebilen, yeni fikirler üretebilen bireyler olmaları amaçlanmaktadır.

BÜTÜNLÜK İLKESİ Çocuk bedensel ve ruhsal özellikler (düşünce, duygu, irade gibi) bakımından bir bütün olarak ele alınmalı ve her yönü dengeli olarak eğitilmelidir.