KİŞİSEL GELİŞİM NOTLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
BAŞARI VE MUTLULUK Ramazan BERKEBAN Psikolojik Danışman
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Değerler Eğitimi Özgüven.
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Bursa Birey Dershaneleri
STRESİ ÖNLEME STRESİN TANIMI STRESİN ŞEKİLLERİ STRESİN KAYNAKLARI
ROL OYNAMA.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
Davranış Bilimleri Hafta I.
REHBERLİK.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
STRATEJİK PLANLAMA.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
MOTİVASYON.
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mesleki Rehberlik.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
ÇOCUK VE SUÇ.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ Hayat Boyu Rehberlik
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
ÖĞRENME.
KİŞİSEL GELİŞİM NOTLARI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
ALT BAŞLIKLAR: KENDİNİ GELİŞTİRME,KİŞİSEL ÖZELLİKLERİNİ GELİŞTİRME,İLGİ VE YETENEKLERİNİ GELİŞTİRME,KENDİNİ İFADE ETME YOLLARI,BECERİLERİNİ GELİŞTİRME,KENDİNİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

KİŞİSEL GELİŞİM NOTLARI 1.HAFTA YAKIN ÇEVREYE UYUM

YÜKSEKOKULUMUZUN YAPISI VE İŞLEYİŞİ Öğr. Gör. Metin KADİM

OKULUN TANITIMI YAPISI VE İŞLEYİŞİ

ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Prof. Dr. Sait BİLGİÇ OKULUN TANITIMI ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Prof. Dr. Sait BİLGİÇ

OKULUN TANITIMI VEZİRKÖPRÜ MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRÜ Prof. Dr. Kemalettin ŞAHİN E-Posta: ksahin@omu.edu.tr

OKULUN TANITIMI VEZİRKÖPRÜ M.Y.O. MÜDÜR YARDIMCILARI Öğr. Gör. Metin KADİM Telefon ve Dahili: (0362) 647 02 46 / 1308 E-Posta: metin.kadim@omu.edu.tr Öğr. Gör. Seçil YILDIRIM Telefon ve Dahili: (0362) 647 02 46 / 1309 E-Posta: secil.erkut@omu.edu.tr

BİRİMLER: 1.İdari Birimler 2.Akademik Birimler OKULUN TANITIMI BİRİMLER: 1.İdari Birimler 2.Akademik Birimler

OKULUN TANITIMI BÖLÜMÜMÜZ: T.C. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Vezirköprü Meslek Yüksekokulu Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı

OKULUN TANITIMI HOCALARIMIZ: Çocuk Gelişimi Programı Bölüm Başkanı Öğretim Görevlisi Metin KADİM Telefon ve Dahili: (0362) 647 02 46 / 1308 E-Posta: metin.kadim@omu.edu.tr

Öğretim Görevlisi Osman Senai DOĞAN E-Posta: osdogan@omu.edu.tr OKULUN TANITIMI HOCALARIMIZ: Öğretim Görevlisi Osman Senai DOĞAN Telefon ve Dahili: (0362) 647 02 46 / 1205 E-Posta: osdogan@omu.edu.tr

Öğretim Görevlisi İlkay GÖKTAŞ E-Posta: ilkay.goktas@omu.edu.tr OKULUN TANITIMI HOCALARIMIZ: Öğretim Görevlisi İlkay GÖKTAŞ Telefon ve Dahili: (0362) 647 02 46 / 1218 E-Posta: ilkay.goktas@omu.edu.tr

OKULUN TANITIMI SINIFLAR-SALONLAR KURALLAR VE ETİK İLKELER Ondokuz Mayıs Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği

KİŞİSEL GELİŞİM NOTLARI 2.HAFTA GENEL ÇEVREYE UYUM

Psikolojik Yapı ve Uyum Öğr. Gör. Metin KADİM

Psikoloji, insan ve hayvan davranışlarını inceleyen bir bilim dalıdır.

Davranış Oluşumu

Psikoloji Davranışlar, belirli çevresel koşullar içinde oluşan olaylar olduğuna göre psikoloji; çevre, organizma ve davranışlar arasındaki etkileşimi inceler.

Duyu Çevredeki her türlü uyarıcıyı duyu organları sayesinde fark edebiliyoruz. Eğer duyular olmasaydı bunları başaramaz, yaşamımızı sürdürmede zorluk çekerdik.

Duyu

Düşünme Düşünme; olay ve nesneler yerine onların simgelerini (sembol) kullanarak yapılan zihinsel bir işlev ve sorunlara çözüm arama yoludur.

Zekâ Zekâ, zihinsel becerilerin tümüdür. Zekâda kalıtımın ve çevrenin rolü büyüktür. Dünyayı anlama, tanıma, değerlendirme konusunda zekâ, bilgileri kazanma gücü olarak ortaya çıkar. Böylece zekâ, kalıtsal faktörlerden, sinir sistemi ve duyu organlarının biyolojik yapısından etkilenir.

Dikkat Dikkat; bütün ruhsal faaliyetin ve uyarıcının bir duyumda ve bir davranışta toplanması, bir yönelmedir. Dikkat, zihin çalışmasının ve duyguların bir uyarıcı üzerinde toplanması halidir.

Duygu, duyumların organik ve ruhsal yaşantıyı etkilemesi anlamındadır. Duygulanma ise bazı uyarıların ve fizyolojik işlevlerin iç dengeyi ve ruhsal yaşantıyı olumlu veya olumsuz etkilemesi ve bu etkinin bilinçte anlam kazanmasıdır.

Öğrenme Öğrenme, yaşantısal deneyimler yoluyla davranışlarda değişiklik oluşturma sürecidir. Farklı bir deyişle öğrenme, yaşantı ürünü, kalıcı izli davranış değişikliğidir.

Sizin algılarınız ! Çevre tarafından algılanışınız !

UYUM ÇEVREYE UYUM !!!

KİŞİSEL GELİŞİM NOTLARI 3.HAFTA KENDİNİ TANIMA

KENDİNİ TANIMA Öğr. Gör. Metin KADİM

Kendini Tanıma Kendini tanıma yolundaki insan; kendisine ait herhangi bir bireysel özelliği ele almadan önce, bir gerçekliği kavramalıdır. Kendisini hangi düzeyde değerlendirirse değerlendirsin, hiç fark etmez, insan olduğu için son derece kıymetli ve eşsizdir.

Kendini Tanıma O halde ilk ilke şudur; insan değerlidir ve siz, başka hiçbir şeye ihtiyaç duymadan, sadece insan olduğunuz için bu değeri zaten hak ediyorsunuz. Yani herkes gibi siz de biricik ve eşsizsiniz. Her türlü özen ve güzelliği fazlasıyla hak ediyorsunuz.

Kendini Tanıma Kişisel gelişim süreciniz için atılacak ilk adım, kendi kıymetinizin farkında olmaktır. Ruhsal, zihinsel ve bedensel anlamda kendinizi değerlendirmeye tabi tutarken, bu gerçek asla göz ardı edilmemelidir. Kişi, kendisini ve çevresindekileri hak ettikleri değer içerisinde görmelidir.

Kendini Tanıma Bundan sonra gelecek olan aşama, kişinin kendisi ile kuracağı olumlu diyalogdur. Zihinsel, bedensel veya ruhsal özelliklerinizi değerlendirirken, yargılama değil algılama çabası içerisinde olmaktır.

Kendini Tanıma Kişi kendisini herhangi bir niteliğinden dolayı yargılamayı, hele hele olumsuz yargılamayı değil kendi niteliklerini değerlendirmeyi tercih etmelidir. Kendisinde var olan özelliklerle işe başlayıp, onları kendi yaşantısı içerisinde nasıl daha iyiye götürebileceğini anlamaya çalışmalıdır.

KENDİNİZİ NASIL DÜŞÜNÜYORSANIZ ÖNCE DÜŞÜNCELERİNİZİ DEĞİŞTİRMELİSİNİZ. Kendini Tanıma KENDİNİZİ NASIL DÜŞÜNÜYORSANIZ ÖYLESİNİZ. ÖNCE DÜŞÜNCELERİNİZİ DEĞİŞTİRMELİSİNİZ.

Kendini Tanıma Bu aşamada gerekli olan, her insanın mutlaka üstün ve zayıf yönleri olduğu gerçeğini hoşgörüyle karşılayabilmektir. Hiç kimse, kimseden her anlamda üstün değildir. Her insanın bir başkasına göre daha iyi olduğu ya da daha zayıf olduğu yönleri vardır.

Kendini Tanıma Asıl olan bireyin bu anlayışla kendisinde bulunan iyi özellikleri daha da geliştirip, zayıf yönlerini güçlendirmek için çabalamasıdır. Bu noktada yapılacak en kötü tercih, kayıtsız ve çabasız kalmaktır. Yani bireyin zayıf yönlerinin verdiği eziklik duygusunu kabullenmesi, ya da güçlü yönlerini geliştirme çabası içerisine girmemesidir.

Kendini Tanıma Gelişim sürecinin başarısı hoşgörü ve olgunlukta yatar. Burada kastedilen bireyin kendisine yönelik hoşgörüsü ve olgunluğudur. Yani kişinin hataları ya da eksikliklerini olgunlukla karşılayabilmesidir. Hiçbir birey hatada ve eksiklikte yalnız değildir. Her insanın yetemediği yetişemediği durumlar söz konusudur. Kişi bu yetersizliklere takılıp kalmamalıdır. Birey eksikliklerini olgunluk ve hoşgörü içerisinde yeniden şekillendirip, daha iyiye yönlendirmesi gerektiğini unutmamalıdır.

Kendini Tanıma Kişi üstün ya da zayıf yönlerini bu bakışla tespit etmeye çalışmalıdır. Her iki niteliğin de doğal olduğunu içselleştirerek, eksiği iyiye ve güzele, iyi ve güzeli de daha iyi ve daha güzele doğru geliştirme çabası içerisinde olmalıdır.

Kendini Tanıma GÜÇLÜ OLAN, ZAYIF YANINI HERKESTEN İYİ BİLENDİR. DAHA GÜÇLÜ OLAN İSE ZAYIF YANLARINA HÜKMEDEBİLENDİR.

Kendini Tanıma Kendini tanımak; neyi sevip neyi sevmediğini bilmek, güçlü ve zayıf yönlerini görebilmek, kendi sınırlılıklarını ve yapabileceklerini bilmek, rolünün ve sorumluluklarının farkında olabilmektir.

Kendini Tanıma Kişinin kendisini, en iyi kendisi tanıyabilir. Bu sebeple aşağıda size yardımcı olabilecek bir dizi ip uçları verilmiştir. Mümkün olduğunca aşağıda verilen bilgilere uygun olarak kendinizi tanımlayınız. Elinizden geldiği kadar bu işe vakit ayrınız ve mutlaka yazarak düşünmeye çalışınız.

Başka insanlarda beğenmediğiniz özellikler nelerdir? Kendini Tanıma Kendinizle ilgili olumlu özelliklerinizi düşünün. En çok hangi özelliğinizi beğeniyorsunuz? Kendinizde beğenmediğiniz özellikler nelerdir? Bunlar en çok hangi zamanlarda ortaya çıkar? Beğenmediğiniz özelliklerinizi değiştirmek için neler yapabilirsiniz? Başka insanlarda beğenmediğiniz özellikler nelerdir? Başkaları sizi nasıl tanımlar? Örneğin arkadaşlarınız, akrabalarınız, komşularınız, öğretmenleriniz sizin nasıl bir insan olduğunuzu düşünürler?

Kendini Tanıma Başkalarının sizi nasıl tanımasını isterdiniz? Her insanın diğerlerine göre iyi yaptığı ve diğerlerine göre daha kötü yaptığı bir şeyler vardır. Sizin güçlü ve zayıf olduğunuz yanlarınız nelerdir? Her insanın dürüstlük, arkadaşlık, açık sözlü olma, saygılı olma, çevreyi koruma gibi bazı değerleri vardır. Her insanın öncelik verdiği değerler değişik olabilir. Sizin öncelik verdiğiniz değerler nelerdir?

Kendini Tanıma Bundan 15-20 yıl sonra nasıl bir insan olmak istediğinizi düşünün. Nerede, kimlerle yaşamak istediğinizi, ne iş yaptığınızı hayal edin. Bunları gerçekleştirebilmek için nelere ihtiyacınız olduğunu saptamaya çalışın. Kendinizle ilgili değiştirmeniz, geliştirmeniz, öğrenmeniz gereken şeyler nelerdir? Bunları bulmaya çalışın?

Kendini Tanıma Her insanın çeşitli rolleri ve bu rollerin yerine getirilmesi gereken sorumlulukları vardır. Örneğin anne rolü, öğrenci rolü, çalışan rolü, kardeş rolü, arkadaş rolü vb. Sizin rolleriniz nelerdir? Her bir rolünüz için ne gibi sorumluluklarınız var? Belirlemeye çalışın.

Kendini Tanıma ÖDEV Kişilik Testi

KİŞİSEL GELİŞİM NOTLARI 4.HAFTA KENDİNİ GELİŞTİRME

Gelişim, belirli bir duruma doğru gerçekleşen değişim sürecidir. Kendini Geliştirme Gelişim, belirli bir duruma doğru gerçekleşen değişim sürecidir. Kendini geliştirmekse; insanın olmak istediği ve belirlediği bir kişisel durumu elde etmek için gerçekleştirdiği değişim sürecidir. Başka bir deyişle kişisel gelişim, olmak istenilen yere varma çabasıdır.

Gelişim, hedefsiz imkânsızdır. Kendini Geliştirme İnsan hayatında hedef belirleme çabasının önemi çok iyi anlaşılmalıdır. Hedef olmadan ne bir yere varılabilir, ne de bir sonuç elde edilebilir. Bu da çok değerli olan insan ömrü için göze alınabilecek bir durum değildir. Gelişim, hedefsiz imkânsızdır.

Kendini Geliştirme Kişinin ne istediğini belirlemesi çok önemli ve güç bir iştir. Bu nedenle kişi hedefini belirlerken, hedefe ulaştığında elde edeceği sonuçları tüm detaylarıyla incelemelidir. Eğer hedef doğru olarak belirlenmezse, büyük ihtimalle zaman içerisinde o hedeften vazgeçilecek ya da hedefe ulaşıldığında istenilen mutluluk yakalanamayacaktır. Her iki durum da ciddi kayıp demektir.

Kendini Geliştirme Hedef belirlemede kolaylık sağlayacak bazı noktalara değinmek faydalı olacaktır. İlk aşama kendini olabildiğince tanımak, yapabileceklerinin-gücünün farkında olmak ve istemektir.

Kendini Geliştirme Kendini anlayabilme ve gelişme arzusu ile başlanan süreç içerisinde hedef belirlerken, olumlu olunmalıdır. Olumluluk derken iki şey anlatılmak istenmektedir. Birincisi, hayata ve kendinize olumlu yönlerinizden bakabilmektir. İkincisiyse, hedef için oluşturulacak cümle ya da düşüncenin olumlu kurulmasıdır. Olumsuz cümlelerle hedef belirlenemez. Kişi olumsuz cümlelerle harekete geçemez. Örnek “başarısız olmak istemiyorum.” “Başarılı olmak istiyorum.”

Kendini Geliştirme Hedef belirlenirken hedefin tüm detayıyla ve net olarak ortaya konması gerekir. “Başarılı olmayı istemek” yeterli ve net bir cümle değildir. Nerede, hangi alanda başarı istenildiği açıkça ifade edilmelidir.

Kendini Geliştirme Netlikle beraber, hedefin ölçülebilir bir düzeyi de olmalıdır. “Ne kadar başarılı olmak” istendiği ortaya konmalıdır. Bu hedefe ölçülebilirlik kazandırır. Ölçülemeyecek nitelikteki hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığı anlaşılamaz. Demek ki hedef, aynı zamanda ulaşılabilir olmalıdır. Ulaşılamayacak hedef gerçekçi değildir. Hedefin gerçekçi olması gerekir.

Kendini Geliştirme Bu basamaklara uyularak kurulmuş bir hedef cümlesi, kişiyi sonuca ulaştırabilir, değişimi sağlayabilir. Fakat belirlenen hedefin zaman ve koşullar açısından da değerlendirilmesi gerekir. Hedef için doğru zaman olup olmadığı, yeterli kaynakların var olup olmadığı gözden geçirilmelidir.

Kendini Geliştirme Hedefe ulaşıldığı anın zihinde canlandırılması, hayal edilmesi de önemlidir. Hedefe ulaşıldığında hissedilecek duygu ve düşünceler yeterince hissedilebilmelidir ki gerçekten hedefe ulaşıldığında bir hayal kırıklığı oluşmasın.

Kendini Geliştirme Hedefin belirlenmesi, gelişim sürecini zaten başlatmış olacaktır. Bu aşamadan sonrası düşünceleri eyleme geçirmekle olacaktır. Hedefler küçük ya da büyük olabilir. Önemli olan sizi, varmak istediğiniz noktaya taşıyabilmesidir. Bir asıl hedef ve buna bağlı alt hedefler de oluşturulabilir.

AMAÇLANANDAN DAHA YÜKSEĞE VARILAMAZ. Kendini Geliştirme AMAÇLANANDAN DAHA YÜKSEĞE VARILAMAZ.

KİŞİSEL GELİŞİM NOTLARI 5.HAFTA KENDİNİ GELİŞTİRME

Kendini Geliştirme Stratejik Planlama Sürekli gelişim sağlamayı amaçlayan, hem kurumsal hem de bireysel bazda kullanılabilen sistematik bir analiz çeşididir.

Stratejik Planlama (SWOT) Analizi Kendini Geliştirme Stratejik Planlama (SWOT) Analizi Mevcut durum analizi Güçlü yönler (Strengths) Zayıf yönler (Weaknesses) Fırsatlar (Opportunities) Tehditler (Threats)

SWOT KONUSU: Aranan, tercih edilen, model alınan etkili bir "çocuk kütüphanecisi’ olmak istiyorum. Güçlü Yönlerim Zayıf Yönlerim Fırsatlarım Tehditlerim

Hedef(ler)im Güçlü Yönlerim Zayıf Yönlerim Fırsatlarım Tehditlerim

KİŞİSEL GELİŞİM NOTLARI 6.HAFTA KENDİNİ GELİŞTİRME

Kendini Geliştirme Etkin problem (sorun) çözümü İletişim becerileri İkna becerileri Zamanı verimli kullanmak Strese karşı dayanıklı olmak Kişisel motivasyonu sağlamak Uyum sağlamak Özgüveni geliştirmek