MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Advertisements

 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
 Bir dönemi daha geride bıraktık. 2 haftalık bir tatile girmiş bulunuyoruz. Öğrencilerimizin bu süre içinde kontrollü bir şekilde tatil yapmalarını sağlamasınız.
Problem Çözme Süreci.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Quest Atlantis’in Derse Destek Materyal Olarak Kullanılması Pilot Çalışma Ayşegül BAKAR.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
Matematik Dersine Nasıl Çalışmalıyız??
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
ÖĞRENME GALERİSİ.
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER.
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
MATEMATİK YAZILIMLARI.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
MİLLİ EĞİTİMDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER ÖĞRENCİLER
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
Alaşehir Selahattin Zuhal Barutçuoğlu Rehberlik Servisi.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
Pre-Service Turkish Teachers’ Opinions About Children’s Literature
Başkalarının Kanılarına Dayalı Teknikleri
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
WEB 2.0 ARAÇLARI.
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
TAM ÖĞRENME MODELİ.
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ YGS ve LYS test tekniğine dayalı sınavlardır. Bu sınavlarda başarılı olmak test çözme becerisi kazanmayı gerektirir.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
Bir Matematik Sınıfındaki Yazma Aktivitelerine Dayalı Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Öğrenmeleri Üzerindeki Etkileri Sunumu Hazırlayan :
Sunum transkripti:

MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211 AYŞEGÜL ARSLAN

BİR MATEMATİK SINIFINDAKİ YAZMA AKTİVİTELERİNE DAYALI ÖĞRETİM UYGULAMASININ ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENMELERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Sunum : Torbalı-İZMİR Çapak Ortaokulu Matematik Öğretmeni Ayşegül ARSLAN

MAKALE Milli Eğitim Dergisi Sayı:211 Makaleyi Hazırlayanlar: Çiğdem TEKİN AYTAŞ Işıkhan UĞURLUEL

Bu çalışma,bir ortaöğretim matematik sınıfında yazma aktivitelerine dayalı öğretim uygulamasının öğrencilerin öğrenmeleri üzerindeki etkilerini beirlemek amacıyla yapılmıştır.

Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programında(MEB, 2011) değinildiği üzere, matematik kendine has kuralları olan bir dildir ve bu dil sayesinde aynı zamanda da güçlü bir iletişim aracıdır.

Yazmanın genel olarak kişinin iletişim becerisini geliştirmekle kalmayıp kişinin öğrenmesi üzerinde de olumlu etkiler sağladığı yönünde literatürde pek çok saptamanın mevcut olduğu görülmektedir. Eğer öğrenciler matematik hakkında açık bir şekilde yazabilirlerse onların matematiği büyük olasılıkla anlayacaklarını belirtmiştir. (Johnson ,1983)

Burns’un düşüncesi şöyledir; yazma öğrencilere düşüncelerini sorgulamak ve öğrendiklerinin ne olduğunu düşünmek için onları cesaretlendirir. Yazmanın kullanımı öğretmenler için bir eğitimsel araç,öğrenciler için öğrenmeye yardımcı bir araçtır.

ARAŞTIRMADA KULLANILAN YAZMA AKTİVİTELERİ Günlük Yazma Pugalee(1995),günlük yazma ,öğrencilerin problem çözme süreciyle meşgul olduğu esnasında düşüncelerini yazmalaı istenen rutin olmayan matematiksel problemlere verdikleri cevaplar olarak ifade etmiştir. Günlük yazma,öğrencilerin öğrendiklerini aktarmada neyin anlaşılıp anlaşılmadığını ortaya çıkarır ve gelecek öğrenmelerinde artan bir başarı gösterir.(Ediger,2006)

Örnekler sorular: Kesirler nedir? Kesirler hakkında en çok ve en az neyi anladın? Kesirler hakkında hala neyi öğrenmeye ihtiyacın olduğunu düşünüyorsun?

Bilgilendirici Yazma Shield ve Galbraith(1998),bilgilendirici yazmayı iki tipte kullanmıştır.Bunlar; arkadaşına mektup yazmak ve zorluk çeken bir arkadaşına cevap yazmazk şeklindedir. Öğrencileri problem çözme sürecinin bütününe tam olarak katılımını sağladığı gözlenmiştir.

Örnek sorular: Ali bu hafta derse gelemedi ve pozitif ve negatif sayılarda toplama ve çıkarma ile ilgili konuyu kaçırdı.Ona bu konuyu açıklayan bir mektup yazınız. Ayşe şu sorunun yanıtını arıyor:80’nin %35’i nedir?Size,’ Bunu nasıl yapacağım hakkında hiçbir fikrim yok’ dedi.Ayşe’nin bu zorluğu aşmasını sağlayacak bir açıklama metni yazınız.

Yazma Aktivitelerine Yönelik Ülkemizde Yapılan Çalışmalar Farklı yazma etkinliklerinin 6.sınıf öğrencile9rinin düşünceleri ve davranışları üzerindeki etkilerinin belirlenmesi adlı makalesinde 6. sınıfta öğrenim gören 27 öğrenci üzerinde 10 haftalık yazma etkinliklerinin kullanılarak yürütüldüğü matematik derslerinin değerlendirilmesi yapılmıştır.Dersler geleneksel öğretimin içerisinde açıklayıcı yazma,günlük yazma,kurulan bir senaryo ile oluşan problem durumunu yazma ve öğrencilere ders sonunda ifadeler verip,bu ifadelerin karşılarına duygu ve düşüncelerini yazma uygulamaları yapılarak işlenmiştir.(Atasoy ve Atasoy,2006)

Çalışma Grubu Bu araştırmanın örneklemi, Burdur iline bağlı bir ilçedeki bir genel lisede 9.sınıfta öğrenim gören 15 öğrenciden oluşmaktadır.Makale yazarlarından biri bu sınıfın matematik öğretmeni olup öğrencilerin gönüllü olması ve veli ve idarecilerin izin vermiş olması nedeniyle bu sınıf seçilmiştir.

Veri Toplama Araçları Yazma aktivitelerinin öğrenme üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla her hafta işlenen konunun ardından toplamda 5 adet yazma yazılmıştır. Her yazma aktivitesi için öğrenciler yeterli zaman verilmiştir ve yazma esnasında rahat olmalarını sağlayan bir fiziksel ortam sağlanmamıştır.

Bulgular ve Yorumlar Yapılan aktiviteler sonucunda sorulara düşük,orta ve iyi düzeyde cevap veren öğrenci sayıları ve yüzdeleri ifade edilmiştir.İlk ve son yazma etkinlikeri arsında ilerleme gösterdikleri gözlenmiştir. Son yazma uygulamasında iyi düzeye giren öğrenci yüzdesinin artmış olduğu görülmüştür. Öğrencilerin bilgilendirici yazma uygulamaları ile bilgilerini geniş biçimde yazarak pekiştirme yapabildikleri görülmüştür.

Bu çalışmada fark edilen diğer önemli nokta hazırlanan yazma çalışmaları sayesinde öğrencilerin tanım yapabilme becerilerinin de gelişmesidir.Örneğin günlük yazma 3. çalışmasında mutlak değerin tanımını yapabilen 3 kişi iken bu uygulamalar sonunda tanımı yapabilen 8 kişi olduğu görülmüştür.

SONUÇLAR İlk uygulamada öğrencilerin biraz heyecanlı ve kaygılı oldukları ancak yazmalar ilerledikçe bu olumsuz duygulardan kurtuldukları gözlenmiştir. Günlük yazma öğrencilere öğrendiklerini aktarmada yardımcı olurken neyin anlaşılıp anlaşılmadığını ortaya çıkarır ve öğrenci gelecek öğrenmelerinde artan bir başarı gösterir. Bilgilendirici yazma öğrencilerin kendilerini daha fazla bilen konumda görmelerini sağlamış ve kendilerine olan güveni arttırmıştır.

Öğrencilere yazma çalışmaları hakkında ne düşündükleri sorulduğunda –konunun tekrar edilmesini sağlama,çalışmayı faydalı bulma,başarıyı arttırma,daha iyi anlamayı sağlama,eksiklerin görülmesi ve derse hazırlıklı gelmeyi sağlama- biçiminde sıralanmıştır. Sonuç olarak bulgular,yazma ve öğrenme arasında güçlü bir ilişki olduğu düşüncesini desteklemektedir.Yazma aktiviteleri matematik öğrenmeleri üzerinde kayda değer etki yaratmaktadır.