Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Program Tasarım Modelleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
EĞİTİMDE DRAMA.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Değişkenler ve Hipotezler
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Istatistik I Fırat Emir.
Performans Değerlendirme
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
TAM SAYILAR.
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Bölüm 6: Araştırma Evreni ve Örnekleme
SUC FAKTORLERi: EKONOMi
Eğitimde Proğram Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
İSTATİSTİK.
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ÖĞRETİM PLANI 1. Amaçlar Niçin Öğretelim? 2. İçerik Ne öğretelim?
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Geçerlik ve Kullanışlılık
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRETİM İLKELERİ.
Tipik Performans Testlerinde Geçerlik
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Tezin Olası Bölümleri.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
Psikolojik testlerin geliştirilme süreçleri
Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
Test ve ölçeklerde yer alan maddelerin kuramsal boyutla ilişkisi
Nitel Araştırma Süreci
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bir psikolojik yapı olarak "tutum" ve madde geliştirme süreci
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ Temel Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Her sistem, gerçekleştirdiği etkinliklerin amaca ne derece hizmet edip etmediğini saptayabilmek için bilgi toplar yani ölçme (gözlem) yapar ve gözlem sonuçlarından yararlanarak bazı, kararlara ulaşmaya çalışır. Herhangi bir sistemle ilgili gözlemler yapmak ve gözlem sonuçlarına dayalı doğru kararlar verebilmek, ölçme ve değerlendirme konusundaki ilkeleri ve yaklaşımları bilmekle ve bu ilkeleri doğru biçimde uygulamakla olasıdır.

Eğitim sisteminde de doğru kararlara ulaşılması, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili ilkelerin bilinmesine ve bu ilkelerin doğru uygulanmasına bağlıdır. Eğitimde ölçme ve değerlendirme denince akla çoğunlukla puanlar/notlar gelmektedir.

Oysa ölçme sonuçlarına dayalı olarak yapılan değerlendirmenin doğruluğu eğitim sürecinin bütününden elde edilen başarıya bağlıdır. Ölçme ve değerlendirme sürecinin temel kavramları denilince akla ilk olarak ölçme ve değerlendirme kavramlarının kendileri gelmektedir.

Ölçme Nedir? Ölçme gerek günlük yaşamımızda, gerekse bilimsel çalışmalarda önemli bir yer tutar. Bir bilim dalındaki çalışmalar ve bunların uygulamaya konulması, o bilim dalına özgü ölçme araç ve yöntemlerinin bulunmasıyla hızlanmıştır (Baykul, 2000).

Ölçme Nedir? Turgut (1984) ölçmeyi, "Bir niteliğin gözlenip gözlem sonucunun sayılarla veya başka sembollerle gösterilmesidir." biçiminde tanımlarken; Tekin (2014) ölçmeyi, "Belli bir nesnenin ya da nesnelerin belli bir özelliğe sahip olup olmadığının, sahipse sahip oluş derecesinin gözlenip gözlem sonuçlarının sembollerle ve özellikle sayı sembolleriyle ifade edilmesidir." diye tanımlamaktadır.

Değerlendirme Nedir? Turgut (1984) değerlendirmeyi, "Ölçme sonuçlarını bir ölçüte vurarak bir değer yargısına ulaşma işlemi" olarak tanımlamaktadır. Tanımdan da anlaşılacağı gibi, değerlendirme bir yargıya, bir karara ulaşma işlemidir.

Değerlendirme Nedir? Karara ya da yargıya ulaşabilmek için elimizde öncelikle, ölçme sonuçlarının ve bu ölçmelere uygun bir ölçütün ya da ölçütlerin bulunması gerekir. Ölçme sonuçları hakkında anlamlı bir karara ulaşabilmek için, ölçütle ya da ölçütlerle karşılaştırılması gerekir. Ulaşılacak yargının geçerli olabilmesi öncelikle ölçütün geçerli olmasına bağlıdır.

Kaynakça Baykul,Y. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları. Tekin, H. (2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (23.baskı). Ankara: Yargı Yayınevi. Turgut, F. (1984). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Saydam Matbaacılık.