ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT mehmet_aksut@mynet.com Nihat ÇAKIN  ncakin@hotmail.com.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Eğitim Yöneticilerinin Teknoloji Lideri Olma Durumlarıyla İlgili Bir İnceleme Tuğçe ÇOBAN & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SKOOOL TANITIMI VE SUNUMU 05 Şubat 2016.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
Adem Civan** Ramazan Arı*** Alpaslan Görücü** Mehmet Özdemir**
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
FELSEFE BÖLÜMÜ.
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Prof. Dr. Sevinç Sakarya Maden
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
Bilinçli Tercih Seminerine
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dilşat Peker Ünal Bozok Üniversitesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Eğitsel Rehberlik.
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Geçerlik ve Kullanışlılık
Geliştirme Genel Müdürlüğü
11.MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI 3 MAYIS 2018
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
FELSEFE BÖLÜMÜ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT mehmet_aksut@mynet.com Nihat ÇAKIN  ncakin@hotmail.com Veli ÇINAR velicinar84@mynet.com Gülay ERKAN gulay.erkan85@mynet.com  

Sunu Akışı Amaç Giriş Yabancı Dil Düzeyi Yabancı Dil Öğretiminde Hangi Yöntem Daha Yararlı ve Ekonomiktir? Öğretici Yeterli mi? Yabancı Dil Öğrenirken Hangi Kaynaklardan Yararlanıyorsunuz? Sonuç ve Öneriler 01.01.2019 Akademik Bilişim 2006

ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Bu çalışmanın amacı; Üniversite öğrencilerinin internet ortamında yabancı dil öğretiminin yapılmasına ilişkin görüşlerinin tespit edilmesidir. Araştırmada betimleme (survey) yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma evrenini Uşak Eğitim Fakültesi öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem ise tabakalandırılmış seçimle oluşturulmuştur. 01.01.2019 Akademik Bilişim 2006

ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Ulusların konuştukları dillerin farklı olması nedeniyle yabancı dil öğrenme gereksinimi günümüzde de önemini korumaktadır. Yabancı dil öğretiminde yüz yüze, açık öğretim ya da internet aracılığı ile öğretim önemli bir yer tutmaktadır. İnternet ortamında eğitim verilmesinin, diğer eğitim uygulamalarına göre zaman, mekan ve eleman açısından üstünlüklere sahip olduğu söylenebilir. 01.01.2019 Akademik Bilişim 2006

ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Günümüz yabancı dil eğitimi İlköğretim 4. sınıf seviyesinde başlamakta. Okul öncesi eğitim veren Özel kurumlarda yabancı dil öğretimi yapıldığı bilinen bir gerçektir. Yabancı dil ağırlıklı öğretim yapılan liselerde yapılan yabancı dil öğretimi beklenen hedefe erişmekten uzaktır. Kamu personeli yabancı dil sınavına giren yabancı dil öğretmenleri arasında geçerli not alamayanların sayısı küçümsenemeyecek boyuttadır. Bunun sonucu olarak lisans eğitimine gelen öğrencilerden, lise1 düzeyindeki soruları içeren muafiyet sınavında başarılı olanlar %30 ‘ larda kalmaktadır. 01.01.2019 Akademik Bilişim 2006

ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Bilgisayar öğretimi konusunda da başta donanım eksikliği ardında öğretici eksikliği göze çarpmaktadır. Bununla birlikte dengesiz dağılım; örneğin bilgisayar öğretmenin olduğu yerde bilgisayar laboratuvarının olmaması yada laboratuvarın olduğu yerde bilgisayar öğretmeninin olmaması da istenilen sonucun alınmamasına neden olmaktadır. Milli Eğitim düzeyinde geleneksel eğitim ile internet tabanlı eğitim arasındaki farklılıklar anlamlı bir şekilde ortaya konulmalıdır. ( Gürol,2005) 01.01.2019 Akademik Bilişim 2006

ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ İnternet bilgi edinme aracı olarak yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Bu çok yönlü kaynağın eğitimde kullanılması ve yaygınlaştırılması büyük yararlar sağlayacaktır. Bu yaygınlaştırma çerçevesinde yabancı dil öğretiminin internetle yapılması olasıdır. 01.01.2019 Akademik Bilişim 2006

Yabancı Dil Düzeyi DÜZEY TOPLAM f % Çok Düşük 112 20,51 Düşük 179 32,78 Orta 169 30,95 İyi 66 12,09 Çokiyi 4 0,73 Boş 16 2,93 Toplam 546 100,00 01.01.2019 Akademik Bilişim 2006

Yabancı Dil Öğretiminde Hangi Yöntem Daha Yararlı ve Ekonomiktir? Toplam f % İnternet 65 12,22 Açıköğretim 6 1,13 Yüz yüze 361 67,86 Hiçbiri 71 13,35 Boş 29 5,45 532 100,00 01.01.2019 Akademik Bilişim 2006

Öğretici Yeterli mi? DÜZEY Toplam f % Hiç 126 23,08 Az 133 24,36 Orta 192 35,16 Çok 39 7,14 Pek çok 12 2,20 Boş 44 8,06 546 100,00 01.01.2019 Akademik Bilişim 2006

Yabancı Dil Öğrenirken Hangi Kaynaklardan Yararlanıyorsunuz? Toplam f % Kitap 153 35,01 İnternet 24 5,49 Cd 11 2,52 Öğretmen 175 40,05 Özel Kurs 30 6,86 Boş 44 10,07 437 100,00 01.01.2019 Akademik Bilişim 2006

Sonuç ve Öneriler Araştırma sonucunda; öğrencilerin ilk ve orta öğretimde almış oldukları yabancı dil eğitiminin çok yetersiz olduğunu düşündükleri, internet üzerinden eğitim yapılmasının ekonomik olduğu, ancak öğrencilerin bu yönteme sıcak bakmadıkları, daha çok yüz yüze eğitimi tercih ettikleri, öğreticilerin yetersiz olduğu görüşünde oldukları tespit edilmiştir. Kitap ve diğer materyalleri de öne çıkardıkları görülmüştür. Üniversite öğrencilerinin internet üzerinden yabancı dil öğretimi ile ilgili tanıtıcı çalışmalara ağırlık verilmesi önerilmektedir. 01.01.2019 Akademik Bilişim 2006

İlginize Teşekkürler 01.01.2019 Akademik Bilişim 2006