HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
NOT VERME VE MEZUNİYET.
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
DEĞERLENDİRME ve BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Tezin Olası Bölümleri.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
Nitel Araştırmalar.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

2017-2018 HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI HAZIRLAYAN OSMAN BATURHAN EKİCİ

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ SÜRECİ: SINIF İÇİ MATEMATİK UYGULAMALARI Millî Eğitim Sayı 207 Yaz/2015

Giriş Özel gereksinimli bireylerin toplumun bir parçası olarak yaşamlarını sürdürebilmeleri için eğitimde fırsat eşitliğinden yararlanmaları gerekmektedir. Bu bireylerin eğitiminde ayrı ve birlikte eğitim olmak üzere iki tür uygulama bulunmaktadır.

Kaynaştırma uygulamaları, özel gereksinimli öğrencilerin tam ya da yarı zamanlı olarak akranlarıyla birlikte genel eğitim sınıflarında öğretmene ve öğrencilere destek hizmetlerinin sağlanması yoluyla eğitim alamaları anlamına gelmektedir (Gürgür, 2008).

Matematik kavram ve becerilerinin kazandırılmasında yaşanan bazı zorluklar göz önüne alınırsa zihinsel yetersizliği olan öğrencilere uygun öğretim programların planlanması üstünde önemle durulması gereken bir konudur. Matematik bilgi ve becerileri kazanmanın günlük yaşamı sürdürebilmedeki önemi dikkate alınırsa, matematik öğretiminin zihinsel yetersizliği olan öğrencilere göre düzenlenmesi ve onların gereksinimleri doğrultusunda bireyselleştirilerek sunulması gerekmektedir (Hudson ve Miller, 2006).

Yöntem Bu çalışmada, matematik öğretmenlerinin ve öğrenci velilerin kaynaştırma sürecinde sınıf içi matematik uygulamalarına ilişkin görüşlerini detaylı olarak sunmak amacıyla nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan “durum çalışması (case study)” yöntemi kullanılmıştır. Durum çalışması; araştırmacıya, özel bir durum veya olay üzerinde yoğunlaşabilme ve çalışmada yer alan değişik faktörleri tanımlayabilme fırsatı vermesi sebebiyle (Bogdan ve Biklen, 1998; Yıldırım ve Şimşek, 2005; Çepni, 2007; Yin, 2009) araştırmada tercih edilmiştir. Çalışma, tek bir analiz birimi olarak Kaynaştırma Süreci’nde Matematik Uygulamaları’nı ele aldığından özel durum çalışmasının bütüncül tek durum deseni ile yürütülmüştür (Yıldırım ve Şimşek, 2005).

Araştırma etiği çerçevesinde katılımcıların isimleri kullanılmamıştır. Bu nedenle katılımcı öğretmenler; “Ö1, Ö2, Ö3, Ö4, Ö5, Ö6, Ö7” veliler ise ‘‘V1, V2, V3, V4, V5, V6, V7, V8, V9, V10” kodlarıyla isimlendirilmişlerdir.

Verilerin Analizi Araştırmacılardan ikisinin katılımcılarla yüz yüze gerçekleştirdiği görüşmeler, alan notları tutularak kaydedilmiştir. Görüşmelerden sonra kaydedilen veriler, metne dönüştürülmüştür. Daha sonra metinler katılımcılara verilerek, kayıtların yanlışsız ve eksiksiz olduğunun doğrulanması ve bu yolla verilerin güvenirliği sağlanmıştır. Görüşmeler, araştırmacılar tarafından hazırlanan “Öğretmen Anket Formu” ve “Veli Anket Formu”na bağlı kalınarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi yönteminden faydalanılmıştır.

BULGULAR VE YORUM 1-Velilerin Kaynaştırma Uygulamaları ve Bu Uygulamalardan Beklentilerine İlişkin Bulgular Araştırmaya katılan velilerden yedi tanesi ilköğretimde sunulan matematik eğitimini yetersiz bulmuştur. Velilerden iki tanesi çocuğunun yeteri kadar matematik eğitimi aldığını belirtmiştir. Velilerden biri 7. sınıfa kadar çocuğunun hiçbir şey öğrenemediğini, 7 ve 8. sınıfta çocuğunun temel matematiksel işlemleri öğrendiğini belirtmiştir. Velilerin önemli bir çoğunluğu ilköğretimde sunulan matematik eğitimini yeterli bulmamıştır. Bu durumun altında yatan nedenler Tablo 2’de “İlköğretimde Sunulan Matematik Eğitiminin Yetersizliğine (kodlamalar ve örnek ifadeler) İlişkin Analiz” adı altında irdelenmiştir.

Tablo 3’de görüldüğü gibi veliler, çocuklarının temel işlemleri yaparak bunları günlük hayata aktarmasını ve bu bilgilerle üniversite kazanıp meslek sahibi olmalarını beklemektedirler. Velilerden bazıları “Çocuğumun durumunun farkındayım. Çok fazla bir beklentim yok (V2).”; “Çok bir beklentim yok. Matematiği öğrensin ve iş sahibi olursa kullanabilsin, yeter (V4).”; “Okulda verilen matematik öğretimi ile çok da bir şey beklemiyorum açıkçası (V7).”şeklinde görüş belirtmişlerdir. Bu verilerden yola çıkarak velilerin çocuklarının durumunun farkında olduğu ve bir veli dışında velilerin çok yüksek beklentiye sahip olmadıkları sonucuna ulaşabiliriz.

TABLO 4’E GÖRE:

Tartışma, Sonuç ve Öneriler Çalışmanın sonucunda öğrenci velileri, öğretmenlerin ve normal öğrencilerin çocuklarına karşı olumsuz tutum ve davranışlarda bulunduklarını belirttikleri ortaya çıkmıştır. Türkiye’de birçok araştırmacı tarafından kaynaştırma eğitimi veren öğretmenlerin bu konuda yeterli bilgi ve beceriye sahip olmaları, kaynaştırma öğrencilerine yönelik olumlu tutumlar sergilemelerinin önemi vurgulanmıştır

Çalışmada, matematik öğretmenlerinin BEP hazırlama konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bir diğer sonuç da, öğretmenlerin pek çoğunun BEP’i kendisinin hazırladığı, rehber öğretmen, veli ve RAM ile görüş alışverişinde bulunmadığı ortaya çıkmıştır. Yurt dışında yapılan bazı araştırmalar da çalışmamızın sonuçlarıyla paralellik göstermektedir (Bursuck, 1989; Cook ve Semmel, 1999; Pavri ve Luftig, 2000).