ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
 Türkiye’de Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi ile okul ortamlarının teknoloji ile bütünleşmesini sağlayacak olan.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
KALİTE İZLEME VE DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE OKUL MÜDÜRÜ KALİTE BİRİM SORUMLUSU MÜNFERİT BİRİMLERİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Fatih YAZICI, Şeyda GÜL, Mustafa SÖZBİLİR
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı Bilgilendirme Sunusu
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
İl Temsilcisi Başvuru ve Değerlendirme Sistemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
YÜKSEKÖĞETİM KURUMLARI SINAVI (TYT-YKS) YILMAZ ZARİÇ Psikolojik Danışman 2018.
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geçerlik ve Kullanışlılık
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
ÖZEL ATACAN ANADOLU LİSESİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
Bilgilendirme Toplantısı
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu

ÖBBS Nedir? Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından 2002 yılının Nisan ayında ilk kez uygulanan ÖBBS (Öğrenci Başarısının Belirlenmesi Sınavı), Temel Eğitim Projesi (TEP) kapsamında, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (EARGED), Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (EĞİTEK) ve İlköğretim Genel Müdürlüğü’nün ortak katkılarıyla gerçekleştirilmiştir. Kısaca, Türkiye’deki öğrencilerin okul öğrenmelerini izlemeye yönelik yapılmış bir değerlendirmedir. (MEB, 2002).

Uygulamanın temel amacı, okuldaki öğrenmelerini izlenmek ve okul öğrenmeleri üzerinde belirleyici olan bazı değişkenler ile ilişkilerini belirlemektir. Bu çalışmalarla öğrencilerin başarı düzeyleri, kazanmaları gereken becerileri ne derecede kazandıkları, eğitim sistemimizin ürünü, kalitesi tespit edilmiştir. (MEB, 2010)

Elde edilen çıktılar sayesinde; temel eğitimde, eğitim politikaları, öğretim programı, öğretim yöntem ve teknikleri, öğretmenlerin nitelikleri, ders araç-gereç ve materyalleri gibi unsurların gözden geçirilmesine yönelik bilimsel veriler elde edilmekte, diğer ülkelerin eğitim sistemleriyle de karşılaştırmalar yapılmıştır. Elde edilen bilgiler, eğitimde politika belirleyicilerin, karar vericilerin, bilimsel çalışma yapanların ve üniversitelerin hizmetine sunulmuştur. (MEB, 2010)

ÖBBS, ilköğretim kademesinde 2002 yılından itibaren üçer yıllık aralıklarla beş temel derse yönelik olarak üç kez uygulanmıştır. ÖBBS uygulaması; 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıfların Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler alanında değerlendirilmesini içeren ulusal düzeyde bir çalışmadır. (MEB, 2009)

Ortaöğretim kademesinde sadece 2009 yılında beş temel disiplin alanında (Türk Edebiyatı, Dil ve Anlatım, Matematik-Geometri, Fizik, Kimya, Biyoloji, Tarih, Coğrafya ve İngilizce) yürütülmüştür (MEB, 2010). Sınav kapsamında öğrencilere derslere yönelik olarak hazırlanmış düzey belirleme testleri uygulanmış ve sonuçlar Milli Eğitim Bakanlığı EARGED Başkanlığı tarafından hazırlanan “Ortaöğretim 2009 ÖBBS Raporu” ile raporlaştırılmıştır (MEB, 2009).

ÖBBS kapsamında üç ayrı ölçme aracı uygulanmıştır: Öğretmen Anketi: ÖBBS kapsamında öğrenci başarısının değerlendirildiği branş öğretmenlerinin cinsiyet, eğitim düzeyi, branş ve öğretmenlikteki kıdemi gibi kişisel bilgilerinin yanında; ders dışı zamanında yaptıkları etkinlikler, katılınmış olan hizmet içi eğitimler ile bu eğitimler vb hakkındaki görüşlerine yönelik bilgiler toplamayı hedefleyen maddeler yer almaktadır. Öğrenci Anketi: Öğrencilerin cinsiyeti, anne ve babanın eğitim düzeyi, kardeş sayısı, evde bulunan bazı eğitim destek malzemelere erişim olanakları, ders dışı etkinliklerinin yanı sıra derslerdeki başarı algıları gibi çeşitli duyuşsal özelliklerine yönelik bilgiler sağlayacak sorulardan oluşmaktadır.

Başarı Testi: Öğrencilerin derslerdeki öğrenme düzeylerini ve başarılarını belirlemede kullanılan ölçme araçları öğretim programlarındaki hedeflere yönelik öğrenci kazanımları/özelliklere yönelik belirlenen derslerde Geliştirme Dairesi (EARGED) bünyesinde oluşturulan komisyonlar tarafından hazırlanmış sorulardan oluşmaktadır. Bir öğrenci bütün testleri cevaplandırdığından bir anda cevap vereceği soru sayısı oldukça fazla olacağı için olası sorunları gidermek amacıyla testler 12 kitapçığa ayrılmıştır. (MEB, 2010)

KAYNAKLAR Milli Eğitim Bakanlığı (2002). ÖBBS 2002 İlköğretim Öğrencilerinin Başarılarının Belirlenmesi Durum Belirleme Raporu. Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Yayınları. Milli Eğitim Bakanlığı, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (2009). Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı Durum Belirleme Raporu: Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler, İngilizce. Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Yayınları. Milli Eğitim Bakanlığı, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (2010). Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı Durum Belirleme Raporu: Türk Edebiyatı, Dil ve Anlatım, Matematik, Geometri, Fizik, Kimya, Biyoloji, Tarih, Coğrafya, İngilizce. Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Yayınları.