EMEVİLER * İlk İslam hanedanı * 90 yıl * 7. ve 8. yüzyıllar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
11.Ve 12. yüzyıllarda İslamiyet ve Türk Kültürü
Advertisements

Karanlık Çağ İlk Çağ Orta Çağ Yeni Çağ Yakın Çağ
BATTALNAME Seyyid Battal Gazi'ye ait kahramanlık hikâyelerini içine alan bir eserdir. Battal Gazi, 8. yüzyılda Emevilerin Anadolu'da Bizanslılara karşı.
Malazgirt savaşından sonra Türklerin Anadolu’ya
 BAŞKENTİ-KONSTANTİNOPOLİS  RESMİ DİLİ-LATİNCE  DİNİ-391 yılına kadar Antik Roma Dini, Sonra Ortodoks Hristiyanlığı ve Hristiyanlık  YÖNETİM-OTOKRASİ.
1. KAZANIM: Türkiye Selçukları döneminde Türklerin siyasal mücadeleleri ve kültürel faaliyetlerinin, Anadolu’nun Türkleşme sürecine katkılarını değerlendirir.
ANADOLU SELÇUKLULARI VE HAÇLILAR
AVRUPA BİRLİĞİ KÜLTÜR POLİTİKASI. Avrupa Birliği ya da kısaca AB, yirmi yedi üye ülkeden oluşan ve toprakları büyük ölçüde Avrupa kıtasında bulunan siyasi.
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Abbasiler Dönemi.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
TANZİMAT SONRASI TÜRK TOPLUM YAPISINDAKİ DEĞİŞİMLER
Hazırlayan Adı: Ercan Soyadı: Aşkan No:
Sosyal Bilgiler BEYLİKLER DÖNEMİ
ORTA ASYA’DA KURULAN TÜRK DEVLETLERİ
KARANLIK ÇAĞ İLK ÇAĞ ORTA ÇAĞ YENİ ÇAĞ YAKIN ÇAĞ
Salih Zeki Anadolu Lisesi
Sosyal Bilgiler ANADOLU’DA İLK TÜRK DEVLETİ ve BEYLİKLERİ
SANAT TARİHİ.
Türkler ve Müslümanlık
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
EMEVİLER DÖNEMİ ( ).
İSTANBUL’UN FETHİ Recep BOZKURT SLAYTIMIZ SESLİDİR.
TARİH BİLİMİ.
,.
7/… ANADOLU’DA TÜRK KÜLTÜRÜ Ad, Soyad, No
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
Sosyal Bilgiler BEYLİKTEN DEVLETE
İSTANBUL’ UN FETHİ.
RÖNESANS Nurdan Gül Kökten Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi.
18. YY OSMANLI DEVLETİ’NDEKİ YENİLİK HAREKETLERİ
Bu kavramlardan oluşan bir paragraf
Emevi Tarihi Berat Köse.
Emevi Tarihi Berat Köse.
Osmanlı Devleti 17. yüzyıldan itibaren toprak kaybetmeye başlamıştır
FERHAT PAŞA- İRAN BUCAŞ- LEHİSTAN İRAN
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
orta ÇAĞLARDA ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Rönasans Hareketleri’nin İTALYA ‘da Başlamasının Nedenleri
KAVİMLER GÖÇÜ SBEP
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER TA®İH NOTLA®I.
Nuran BOYRAZ Tarih Öğretmeni HAÇLI SEFERLER İ (1096–1270) XI. yy.'ın sonlarından XIII. yy.'ın sonlarına kadar Hıristiyanların güçlenen Müslüman dünyasına.
Prof. Dr. İhsan Süreyya SIRMA. (10 Temmuz 1944, Siirt, Pervari)10 TemmuzSiirtPervari fikir adamı, öğretim görevlisi, İslâm tarihi uzmanı ve yazar.İslâm.
Avrupa’da, hangi savaşın sonucunda, Haçlı Düşüncesi ortaya çıkmıştır?
İstanbul’un Fethi.
TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK / OSMANLI’DA TOPLUM VE EKONOMİ
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER Hazırlayan BARIŞ KIRCALI ÖZEL MERVE KOLEJİ.
TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK / ANADOLU’NUN TÜRK YURDU OLUŞU / Anadolu Beylikleri Dönemi
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
Türklerin Müslüman Oluşu
YARARLANILAN KAYNAK SOSYAL BİLGİLER DEV PAYLAŞIM ORTAMI
İSLAMİYET ÖNCESİ EĞİTİM
Yapan=Mücahitnşahin Sınıf=10/A 'Numara=2622 Konu= Kavimler göçünün sonuçları.
İSLAM TARİHİ I.
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
Türkiye(Anadolu) Selçuklu Devleti
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KUR’ÂN’A ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
 Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte, Roma.
Rönesans. Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte,
Hz. Osman Dönemi.
Hz. Ömer Dönemi.
Resmi dil: Farsça Başkent: Tahran En büyük şehir: Tahran Yüzölçümü: km² Nüfusu: 75 milyon Para birimi: İran Riyali.
 Türklerin İslamiyet’i kabul etmeleri, İslam tarihi ve dünya tarihi açısından neticeleri itibariyle çok önemlidir. Çünkü Türkler İslamiyet’i küçük bir.
İSLAM TARİHİ I.
Dini Yorum Farklılıklarının Sebepleri. Hz. Muhammed’in (s.a.v) vefatıyla tamamlandı. Artık ondan sonra vahiy gelmeyecektir. Bu durum Kur’an’da,’’…Bugün.
MATEMATİĞİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Sunum transkripti:

EMEVİLER 661-750 * İlk İslam hanedanı * 90 yıl * 7. ve 8. yüzyıllar

EMEVİLER - Saltanatlı hilafet - Endülüs - Türkler - Konstantinıyye Kuşatmaları - İslam medeniyeti

Saltanatlı hilafet 1. Muaviye’den itibaren hilafet kurumu siyasi ve idari zorunluluklar nedeniyle saltanata dönüşmüştür.

Saltanatlı hilafet 2. Geçiş süresindeki sert itirazlar ve akıtılan kanlar Müslümanlar arasında telafisi güç kopuşlara sebep olmuştur.

Saltanatlı hilafet 3. 680’de yaşanan Kerbela faciası yaklaşık otuz yıldır git gide ayrışan Müslümanların mezhepsel olarak da kopuşunu doğurmuştur.

Saltanatlı hilafet Mezhep: Bir dinin görüş, yorum ve anlayış ayrılıkları sebebiyle ortaya çıkan kollarından her biri.

Endülüs 1. İslam medeniyetinin Avrupa kıtasındaki ilk ve en parlak eseridir.

Endülüs 2. Emevi hanedanının yıkıldıktan sonraki sığınağıdır.

Endülüs 3. Rönesans’ın ilham kaynaklarından biri olduğu için yeni çağ Avrupasını derinden etkilemiştir.

Endülüs 4. İslam, 15. yüzyılın sonuna kadar bu topraklarda var olmuştur.

Türkler 1. İslam dünyasına yepyeni bir unsurun katılımı başlamıştır.

Türkler 2. Savaşçı karakterleri ve nüfuslarıyla İslam alemine taze kan olmuşlardır.

Türkler 3. Sonraki asırlarda siyasette daha fazla aktif olup, İslam aleminin koruyucusu oldular.

Konstantınıyye Kuşatmaları 1 Konstantınıyye Kuşatmaları 1. En önemli düşman Bizans’a karşı barış politikasına devam ettiler.

Konstantınıyye Kuşatmaları 2 Konstantınıyye Kuşatmaları 2. Anadolu’ya akınlar dışında, başkentin fethi için cesur girişimlerde bulundular.

Konstantınıyye Kuşatmaları 3. Hepsi başarısız olsa da Müslümanlara ……… Konstantınıyye Kuşatmaları 3. Hepsi başarısız olsa da Müslümanlara ………. ve ……….; Hıristiyanlara ise ……….. ve ………….. duygularını geliştirdi.

İslam Medeniyeti 1. İslam aleminin kültür şehirleri oluşmaya başlar.

İslam Medeniyeti 2. Müslümanlar o zamana kadar ki insanlığın bilim ve fikir birikimini tercüme ve analiz yoluyla yeniden yorumlamaya başladılar.

İslam Medeniyeti 3. Orta çağı aydınlatan; yeni çağda ise ilham kaynağı olacak olan Müslüman alimler ve fikir adamları yetişmeye başladı.

İslam Medeniyeti 4. Sanattan mimariye, musikiden tıbba Müslümanlar kendi tarz, bilgi ve zevklerini geliştirdiler. Bunu yaparken yerel unsurlara da dikkat ettiler.