Geniş Ölçekli Testlerde Madde Yapıları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanındaki pratik ve teorik çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerinin insana ve insan.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
COĞRAFYA PERFORMANS ÖDEVİ
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
ERP YAZILIMLARI ERKAN KARATAŞ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
MALTEPE ANADOLU LİSESİ
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler
TEST GELİŞTİRME.
Psyc 351T Ölçme Teknikleri
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yrd. Doç. Dr. H. deniz gülleroğlu
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Bir psikolojik yapı olarak "kaygı" ve madde geliştirme süreci
İlgilerin Ölçülmesi, ilgi envanterleri ve sorunları
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Test Geliştirme Süreci
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Geçerlik ve Kullanışlılık
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
Tipik Performans Testlerinde Geçerlik
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özelliklere İlişkin Sınıflamalar
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Yatırım Döneminde Uygulanan Vergi İndirimi Artırılacaktır Yatırımcılarımızın 2015 ve 2016 yıllarında gerçekleştirecekleri yatırım harcamaları için,
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

Geniş Ölçekli Testlerde Madde Yapıları Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Geniş ölçekli test nedir? Geniş ölçekli testlerin farklı tanımlamaları bulunmaktadır. «büyük bir öğrenci popülasyonunu kapsayan bölgesel, ulusal veya uluslararası düzeyde belirlenmiş standartlar dâhilinde hazırlanıp, uygulanan testler» ( Simon, Ercikan ve Rousseau, 2013; akt Şata, 2016). «belirli bir alandaki bilgi, beceri araştırmaları ya da davranışlarını belirlemede kullanılan araçlar»(Kirsch, Lennon, von Davier, Gonzalez ve Yamamoto; akt Şata,2016).

Geniş ölçekli testler, farklı sınıf düzeylerinde ve/veya ders alanlarında belirli bilgi ve becerileri kapsayan ve birden fazla alt test ve ya boyuttan oluşan testlerdir. Geniş ölçekli testler, ulusal veya uluslararası düzeyde uygulanmakta olup ABD gibi ülkelerde yerel ve eyaletler düzeyinde de uygulanmaktadır (Thompson, Johnstone, Thorlow, 2002).

Bu testleri uygulamadaki öncelikli amaçlar; okullarda verilen eğitimin kalitesini izlemek ve öğrencilerin bilgi ve becerilerini okulda ve günlük yaşamı içerisinde ne kadar kullanabildiklerini saptamaktır. Ayrıca elde edilen sonuçlarla uygulanmakta olan eğitim programının değerlendirilmesi, ihtiyaç alanlarını belirlenmesi ve başarısızlıkların nedenlerinin saptanması yönünde de kullanılmaktadır (Çakan, 2003; Kumandaş ve Kutlu, 2010).

Geniş Ölçekli Testlerde Kullanılan Madde Yapıları Geniş ölçekli değerlendirmelerde en sık kullanılan madde yapıları, çoktan seçmeli maddeler ve açık uçlu maddelerdir. Geniş ölçekli test uygulamasında genellikle çoktan seçmeli maddeler kullanılmaktadır. Çünkü bu tür maddeler iyi yapılandırıldığında geçerlik ve güvenirlik değerleri yüksek olmaktadır.

Ayrıca uygulama ve puanlamada kolaylık sağladığından bu tarz sınavlarda tercih edilmektedir. Son yıllarda teknolojinin gelişmesi, bilginin hızlı akışı ve bilgi kaynaklarına kolay ulaşım gibi nedenlerden ötürü bazı kazanımlar önem kazanmıştır.

Örneğin, belirli bir durum karşısında bilimsel yöntem basamaklarını kullanmak, matematiksel bir sonuç elde etmenin yanı sıra o sonucu elde etmedeki çözüm yolunu ifade etmek gibi. Ancak bu tür üst düzey bilişsel kazanımlar için çoktan seçmeli maddeler yetersiz gelmektedir. Bu sebeple, öğrencilerin bilişsel değerlendirmelerinde açık uçlu soruların kullanımı artmaktadır (Martin & Kelly, 1996)

Madde Yapısı Örnekleri Geniş ölçekli değerlendirmelerden madde yapısı örnekleri gösterilip tartışılacaktır.

Kaynakça Çakan, M. (2003). Geniş Ölçekli Başarı Testlerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi. Eğitim ve Bilim, 28(128), 19-26. Kumandaş, H., & Kutlu, Ö. (2010). High Stake Testing: Does Secondary Education Examination Involve Any Risks? Procedia - Social and Behavioral Sciences, 9, 758- 764. Martin, M. O., & Kelly, D. L. (1996). Technical Report Volume:1 Design and Development. Boston: IEA Şata, M. (2016). Türk Eğitim Sistemi'nde Sınıf İçi ile Geniş Ölçekli Ölçme ve Değerlendirmeye Genel Bir Bakış. Current Research in Education, 53-60. Thompson, S., Johnstone, C., & Thurlow, M. (2002). Universal Design Applied to Large Scale Assessment. University of Minnesota, National Center on Educational Outcomes.