GRUP OLUŞTURMA Proje grupları Yarışma grupları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Advertisements

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
TAKIM RUHU.
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
TAKIMLARIN OLUŞTURULMASI
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Kadın Parlamenterlere Yönelik İhtiyaç Analizi UNDP Türkiye Türkiye’de Kadının Yerel Siyasete Katılımı.
UEFA tebrik eder Silivri, Türkiye Jørn West Larsen.
PARMAK OYUNLARI.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
BİRLİKTE ÇALIŞALIM ı Kazanım: Grup çalışmalarına etkili biçimde katılır. 10. Sınıf 11 nolu kazanım etkinliği.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
İŞ HAYATINA MERHABA. Kendinizi keşfedin İŞ HAYATINA MERHABA İş arama sürecinde motivasyon ve stres yönetimi.
FEN EĞİTİMİNDE PROJE ÇALIŞMASI Koç Özel Lisesi Biyoloji Öğretmeni
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
1.DÖNEM 2. VELİ TOPLANTISI Güven CILIZ HOŞ GELDİNİZ.
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
Bölüm 10 Takımlar.
ORTAOKULA GEÇİŞ.
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
SANAYİ İÇİN DAHA ETKİN MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ Borusan Holding Agah Uğur 20 Mayıs 2004.
GELENBEVİ ÇALIŞIYOR ÇALIŞIYORGELENBEVİ. Öğrencilerin farklı yaşam alanlarında edindikleri deneyimlerle kişilik gelişimini çok yönlü bir şekilde desteklenmiş.
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
Yakın Doğu Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
AKRAN İLİŞKİLERİ.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
AKRAN ZORBALIĞI HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS AKRAN ZORBALIĞI NEDİR? “Bir ya da bir grup insanın kasıtlı olarak, tekrarlayan bir biçimde diğer bir kişiye.
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
HOŞ GELDİNİZ MEHMET ATA KURT.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Proje Oluşturma ve Yönetimi
RETT SENDROMLU BİR OLGUDA YARATICI BECERİLER MODELİNİN UYGULANMASI
Okullarda okul dergisi, halk oyunları, mezuniyet, panel, tartışma, bilgi yarışması, turnuva, yılsonu sergisi, tiyatro ve sene sonu açılış ve kapanış törenleri.
GENÇLERDE UYUM.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 7
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ADI ADI: SOYADI: SINIFI: NO: DERS: Ö Ğ RETMEN: KONU.
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Yöneticilik ve Liderlik Becerileri Eğitimi
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
REHBERLİK DERSİ III.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DENEME.
DENEME
Sunum transkripti:

GRUP OLUŞTURMA Proje grupları Yarışma grupları Grup kuralları ve liderlik

- ortaokul öğrencileri kendi gruplarını oluşturabilirler - Seviyelerin dengelenmesi için müdahale edilir.

proje GRUPLARI Grup içi ekip ruhu oluşturma Grubun diğer gruplarla seviyesi Pozitif çocukların gruplarda değerlendirilmesi Grup içi çatışmaların engellenmesi

GRUP İÇİ EKİP RUHU OLUŞTURMA Okul öncesi çocukları yüksek egoya sahiptir. Basit grup çalışmalarına katılmalıdır.

GRUP İÇİ EKİP RUHU OLUŞTURMA

YARIŞMA GRUPLARI Yarışma seviyeleri : Okul öncesi sınıflarda yaş seviyesine uygun kısa süreli fiziksel yarışmalar yapılabilir. Uygulamaların hızlı yapılması konusunda küçük sınıflarda yarışma yapılmamalıdır. Burada zamanı etkili kullanma yerine planlama ve etkili çalışma becerileri gelişmeyebilir.

GRUP İÇİ SEVİYELER Adı soyadı Lider Aktif Uyumlu Az aktif Pasif Ahmet Demir X Ecem Çal Mert İvez Ceyda Öksüz Leyla Genç Yarışmalarda her grup homojen olarak oluşturulur. Arada seviye farkı olan grupları etkinliklerden soğutabiliriz.

GRUPLAR ARASI SEVİLER Her grupta mutlaka lider özellikli biri olmalıdır. İlk oluşturulan gruplar alışma döneminde zorlanmamalıdır. Proje yapımı öğretilene kadar yardımcı olmalı-yönlendirme yapılmalıdır. Her grupla proje hakkında görüşülmelidir. Sürekli kazanan gruplar yeniden düzenlenmelidir.

TAKIM ÇALIŞMASI Çocukların geçici birlikteliklerle oluşturulan grup çalışmalarının ardından profesyonelliğe adım atacakları takım çalışmalarına geçilir. Gruplarda yavaş yavaş gelişen biz duygusu artık takımda oturtulmaya başlar. Oluşturulan takımlarla birkaç haftalık proje çalışmaları yapılabilir. Çocukların takım içindeki arkadaşlarını tanımları, görev paylaşımı yapmaları, hedeflerini çizmeleri, uygulama esnasında birbirlerini desteklemeleri öğretilir.

TAKIM ÇALIŞMASI Takımları kısa süreli oluşturulmaz. Takımlar arası mücadeleden ziyade proje çalışmaları için takımlar kurulmalıdır. Birlikte yapacakları bir bina, şekil ve ürün çalışması birkaç deneme sonunda güzel bir sonuç ortaya çıkmalıdır. Oluşturulan takımlara verilen hedefleri en iyi şekilde anlamaları sağlanır. Konu iyi anlatılır. Yol haritası çizilir. Zamanı nasıl kullanacakları, görev dağılımları, yardımlaşma, dayanışma gibi konularda eğitimci önemli yol göstermelidir.

ADI SOYADI PAYLAŞIMCI İŞBİRLİĞİNE AÇIK İLETİŞİMİ GÜÇLÜ MÜCADELECİ ÖĞRENCİ X 2. ÖĞRENCİ 3. ÖĞRENCİ 4. ÖĞRENCİ

PROJE KURMA Proje çalışmaları sonlara doğru yapılacak çalışmalardır. Önce çocukların yeterli eğitimi almış olmaları gerekir. Kurallara uymayı motivasyonu, planlamayı, sonuca ulaşmayı, alternatif yöntem uygulamayı gördükten sonra proje çalışmalarına geçilir. Projede çocuk sıra dışı eser yapmalıdır. Proje çocuğun ufkunu açacak özelliklere sahip olmalıdır. Böylece hayallerini ve öğrendiklerini esere dönüştürsün.