Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Elazığ İhracat ve Katma Değer Artışı Ortak Akıl Toplantısı WorldCafe Toplantı Akışı.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
RİSK KAVRAMI RİSKLERİN BELİRLENMESİ
Araştırma Geliştirme Şube Müdürlüğü
YAYA TEMASI.
YÖNETİM KURULU ÜYESİ BELİRLEME YAKLAŞIMI 360° Beyin Avı 27 Mayıs 2003 Yönetim Kurulu Üyesi Seçme Kriterleri 27 Mayıs 2003 Amrop International 1.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
Problem Çözme.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ.
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
BALIK KILÇIĞI.
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
Elektrik Elektronik Teknoloji Platformu Oluşturma Çalıştayı Sinan Tandoğan TÜBİTAK-TEYDEB 23 Şubat 2007, TÜSSİDE.
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Problem Çözme Süreci.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI Şubat.2013 ENEZ.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
HAYATIN İ Ç İ NDEN PS İ KOTERAP İ MERKEZ İ YÖN VE HEDEF BEL İ RLEME.
KALİTE ÇEMBERLERİ Yrd. Doç. Dr. Turan SET
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ERK İSG&İK –
Avrupa Konseyi Destekli Hibe Projesi KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜN GÜÇLENDİRİLMESİ.
GÖRÜŞME AŞAMALARI.
KARAR ALICI OLARAK YÖNETİCİ.
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Balık Kılçığı Tekniği Nedir?
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Kullanıcı Seçeneklerini Güncelleme Kullanıcı güncelleme işlemi konsol ve grafik ortamdan yapılabilir. Komut Satırı ile Kullanıcı Seçeneklerini Güncelleme.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
 Projemiz EUROPEAN TERRITORY OF CULTURE faaliyetleri kapsamında tarihinde Mehmet Memişoğulları Ortaokulu Konferans Salonu’nda Altındağ Sosyal.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
İllerde Hangi Verimlilik Projeleri Uygulanabilir? Dr. Yücel Özkara Sanayi ve Teknoloji Uzmanı, Verimlilik Genel Müdürlüğü 2016 Yılı Verimlilik Projeleri.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURULLARI OCAK İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURULLARI OLUŞUMU EĞİTİMİ VE ÇALIŞMA PROSEDÜRÜ.
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
3- Projenin Başlatılması
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
İNOVASYON.
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur? Rev1, 6Tem‘08

ÖMer oluşturulmasında süreç adımları 5 1 3 “BN Soruları” uygulaması 6 adımlı sorun belirleme ve çözme prosedürü uygulanır (Bkz. Slide 4) Bilgilendirme Semineri Kurum üst-yönetimi, oluşturulacak ÖMer hk bilgilendirilir (http://tinyurl.com/5geqfm) Moderatör Eğitimi Belirlenen adayların niteliklerine göre 1-2 günlük bir eğitim uygulanır ADIM 1 ADIM 2 ADIM 3 ADIM 4 ADIM 5 ADIM 6 ADIM 7 2 Aday Belirleme Kurum, yapılan bilgilendirmeye göre eğitilecek adayları belirler 4 6 7 Sorun alanı belirleme Kurum yöneticileri ile bir toplantı yapılarak, üzerinde durulması istenilen sorun alanları belirlenir (Bkz. Slide 3) Öğrenmeyi Öğrenme Semineri Kurumun kilit personeline uygulanır ÖMer oluşturma Buraya kadarki adımlar sürekli olarak uygulanacak şekilde bir oluşum

Sorun Alanlarına kimi örnekler Hızlı değişen ihtiyaçlara göre İK niteliklerinin uyumu, Katma değer üretimi, Rekabet gücü Kurumsal irileşme vs. esneklik, Maliyetlerde doğruluk ve zamanındalık, Risk değerlendirme, Sosyal sorumluluk, Nakit yönetimi, İnovasyon (teknik ve sosyal), İş yeri disiplini, İletişim, ifade gücü, dil kullanımı, Yabancı dil, Aidiyet, Sorun Çözme Araçları dağarcığı, Motivasyon vs. güçlendirme, Teknoloji, Satınalma, Policy deployment, Misyon, vizyon, değerler.

6 adımlı sorun belirleme ve çözme prosedürü 1 5 Sorunun paydaşlarından oluşacak ~30 kişilik bir grupla şu soru’nun cevabını aramak üzere bir beyin fırtınası (BF) yapılması: “çözülmesi gereken en önemli 5 sorun sizce nelerdir?” Bu defa 4 grubun tamamı (~120 kişi) toplanarak, kendilerinden bu 20 sorunu uzlaşarak 5’e indirmeleri, sonra da her birine yol açan nedenleri “Kılçık Metodu” (Ishikawa Diagram) ile belirlemeleri, ama bunun için de Doğru Soru Sorma Tekniğini kullanmaları istenir. Böylece Beyin Fırtınası, Ortak Akıl ile Uzlaşma, Kılçık Metodu ve Doğru Soru Tekniği gibi 4 ayrı sorun çözme aracı ile tanıştırılmış olurlar. 3 Adım 1 tekrarlanarak 5 sorun daha belirlenir. ~1 hf. ~1 hf. ~1 hf. ADIM 1 ADIM 2 ADIM 3 ADIM 4 ADIM 5 ADIM 6 6 2 120 kişiye çağrı yapılarak, üzerinde uzlaştıkları 5 sorun alanına yol açan nedenleri ortadan kaldırmak için çözüm üretimi oturumu yapılacağı duyurulur. 120 kişinin tamamı ya da bir bölümünün katılımıyla yapılacak bu yeni oturumda, bu defa katılımcılar “Sorunlar Öğrenme yoluyla Çözülebilir” aracı ile tanıştırılarlar. Ayrıca, bir de beyin fırtınası (BF) yapılarak şu soru sorulur: “sorunların çözümünde hangi dayanışma araçları kullanılabilir?”. BF öncesinde dayanışma araçları hakkında kısa bir bilgi verilir. Böylece, sorun çözme araçları içine “dayanışma” da katılmış olur. Adım 1 tekrarlanarak 5 sorun daha belirlenir. 4 Adım 1 tekrarlanarak 5 sorun daha belirlenir.