Saygıdeğer Katılımcılar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Advertisements

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
EĞİTİMDE DRAMA.
Metinlerin Sınıflandırması
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Proje Oluşturma ve Yönetimi
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
Olgu Yönetimi Standartları
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
C) BÜROKRATİK YÖNETİM YAKLAŞIMI
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Eğitsel Rehberlik.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA REHBERİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Saygıdeğer Katılımcılar HALKLA İLİŞKİLER SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ. Tahsin NAS SAMSUN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜR YARDIMCISI tahsinnas@meb.gov.tr 30.12.2018 Tahsin NAS

LÜTFEN CEP TELEFONLARIMIZI KAPATMAYI ya da SESSİZE ALMAYI UNUTMAYINIZ. 30.12.2018 Tahsin NAS

Ya yurda baş olur, Ya boşuna başı gider. Kutadgu Bilig İnsanda dilince değişir kader, Ya yurda baş olur, Ya boşuna başı gider. Kutadgu Bilig 30.12.2018 Tahsin NAS

30.12.2018 Tahsin NAS

30.12.2018 Tahsin NAS

“ Sözünü bilen kişinin Yüzünü ak ede bir söz Sözü pişirip diyenin İşini sağ ede bir söz “ YUNUS EMRE 30.12.2018 Tahsin NAS

HALKLA İLİŞKİLER İster kamu ister özel nitelik taşısın her kuruluş belli amaçlara ulaşmak için gerçekleştirilen ortak çabaların bütünüdür. Her kuruluş, toplumsal bir çevre içinde yer alır ve çevreden etkilenirken aynı zamanda çevreyi etkiler. 30.12.2018 Tahsin NAS

HALKLA İLİŞKİLER Halkla ilişkiler; bir kuruluşun örgütlenmesini oluşturan birey ya da gruplarla ilişkilerini, kuruluş ile hedef kitle arasındaki ilişkilerin niteliği ve kuruluşun bu gruplarla olumlu ilişkiler geliştirmek için kullandığı yöntem ve araçlar anlamına gelmektedir. 30.12.2018 Tahsin NAS

HALKLA İLİŞKİLER Kuruluşun çevresiyle ilişkilerini, çevrenin kuruluş amaçları, işlevleri ve örgütsel davranış üzerindeki etkilerini öğrenmesiyle, kuruluşun çevresini etkilemesiyle ilgili anlayış, davranış ve yöntemleri içeren bir kavramdır. Bu nedenle halkla ilişkiler her kuruluşun, çevreyi bilmesi, değerlendirmesi ve değişimler karşısında sürekli önlem alması açısından önem taşır. 30.12.2018 Tahsin NAS

HALKLA İLİŞKİLER Halkla ilişkiler aynı zamanda kuruluşun amaç, politika ve etkinliklerinin çevreye anlatılması ve benimsetilmesinde önemli rol oynar. 30.12.2018 Tahsin NAS

HALKLA İLİŞKİLERİN ANLAMI Halkla ilişkiler üç anlama gelmektedir: Bir kuruluşun hedefindeki kişileri oluşturan birey ya da gruplarla ilişkileri, Kuruluş ile kişiler arasındaki ilişkilerin niteliği, Kuruluşun bu gruplarla olumlu ilişkiler geliştirmek için kullandığı yöntem ve araçlar. 30.12.2018 Tahsin NAS

1. Bir kuruluşun hedefindeki kişilerini oluşturan birey ya da gruplarla ilişkileri: Burada mevcut durumu saptama söz konusudur. Yapılan iş nedeniyle geniş ya da dar çeşitli halk kesimleri ve farklı birey veya gruplarla iletişim içindedir. Bu iletişimin, hali hazırda kişilerce nasıl gerçekleştiğinin saptanması, sonra da geliştirmeye yönelik faaliyetlerin yapılması gereklidir. 30.12.2018 Tahsin NAS

2. Kuruluş ile kişiler arasındaki ilişkilerin niteliği: Hem bir bütün olarak hem de tek tek farklı kişilerle, kuruluşun ilişkilerini değerlendirmeyi içerir. Bu anlam içinde, bir kuruluş çevreden veya iletişimde bulunduğu kitle tarafından iyi ya da kötü değerlendirilmektedir. 30.12.2018 Tahsin NAS

3. Kuruluşun bu gruplarla olumlu ilişkiler geliştirmek için kullandığı yöntem ve araçlar: Bu bölümde ise var olan iletişimin sürdürülmesi, geliştirilmesi ya da değiştirilmesi için halkla ilişkiler etkinliklerinin hangi noktadan hareket edeceğini ve hangi hedefe yöneleceğini gösterir. Buradaki amaç, var olan noktadan daha iyi noktaya gelmek olmalıdır. 30.12.2018 Tahsin NAS

HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ 1. Dürüstlük 2. İnandırıcılık 3. Tekrarlama 4. Bütçe 30.12.2018 Tahsin NAS

HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ 1. Dürüstlük: Bu ilke onurlu çalışma, güvenilirlik ve doğruluğu kapsar. Halkla ilişkilerde kuruluşlar, gerçekten ayrılmadan, sahip olduğu şartlar abartılmadan ve yanıltmadan, kurumun gizlilik yanlarına da dikkat ederek hedef kitlenin desteğini kazanmak zorundadırlar. 30.12.2018 Tahsin NAS

HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ 2. İnandırıcılık: Halkla ilişkileri yürütenlerin yaptıkları işi doğru olduğuna inanmaları ve bu inanç doğrultusunda hedef kitleyi inandırmaya çalışmaları ilkesidir. İnsanların inandıkları işte çalışmalarıyla inandırıcılıkları daha da yükselir. Bu ilkede, hedef kitlenin beklentilerinin iyi bilinmesi ve ona göre hareket edilmesinde fayda vardır. 30.12.2018 Tahsin NAS

HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ 3. Tekrarlama: Halkla ilişkiler faaliyetleri sürekli olduğu için, halka iletilmesi amaçlanan mesajların da halkı bıktırmadan tekrarlanması, sürekli olarak halkın dikkatinin çekilmesi ve bu dikkatin uyanık tutulması gerekir. Bu nedenle halka verilmek istenilen mesajlar, aynı veya farklı kanallardan sık sık tekrarlanarak hedef kitlenin bilinç altına yerleştirilmelidir. 30.12.2018 Tahsin NAS

HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ 4. Bütçe: Halkla ilişkiler faaliyetleri, çalışmanın genişliği, yoğunluğu veya çeşidine göre bir harcamayı gerektirir. Harcama kaçınılmaz olduğuna göre, halkla ilişkiler faaliyetleri planlanırken, bunun parasal portresinin de hesaplanması gerekmektedir. 30.12.2018 Tahsin NAS

HALKLA İLİŞKİLERİN YAPILANIŞI Birim Örgütlenme Süreç 30.12.2018 Tahsin NAS

HALKLA İLİŞKİLERİN YAPILANIŞI 1. Birim: Halkla ilişkilerin bir yönetim işlevi olmasının ilk şartı, çalışmaları yürütecek bir birimin var olmasıdır. Bu birimin kuruluşun üst kademelerine yakın bir yerde olması, hatta birimin yöneticisinin üst kademe yönetiminde yer alması çalışmaların başarısını artırabilir. Bu şekilde kuruluş politikasının bir parçası olarak alınan kararları üst yönetim gücüyle etkisi artmış olacaktır. 30.12.2018 Tahsin NAS

HALKLA İLİŞKİLERİN YAPILANIŞI 2. Örgütlenme: Halkla ilişkilerin yönetim işlevi olmasısın ikinci şartı, birimin halkla ilişkilerin işlevlerine uygun olarak örgütlenmesidir. Uygulamada halkla ilişkilerin danışma ve yürütme olarak iki ayrı işlevi yerine getirdiği görülmektedir. 30.12.2018 Tahsin NAS

HALKLA İLİŞKİLERİN YAPILANIŞI 3 . Süreç: Halkla ilişkiler amaçlarını gerçekleştirebilmesi için üçüncü şart, halkla ilişkiler süreci olarak adlandırılan ve her biri farklı ama iç içe geçen eylemleri içeren aşamaların gerçekleşmesidir. Bu aşamalar; bilgi toplama (araştırma), planlama, iletişim(uygulama) ve değerlendirmedir. 30.12.2018 Tahsin NAS

Halkla ilişkiler Sürecinin Aşamaları Bilgi Toplama (Araştırma): Planlama Uygulama (iletişim) Değerlendirme 30.12.2018 Tahsin NAS

Halkla ilişkiler Sürecinin Aşamaları 1. Bilgi Toplama (Araştırma): Var olan bilgiden yararlanma, basını izleme, kuruluş kaynaklarından yararlanma, bilimsel yöntemlerin kullanılması, 30.12.2018 Tahsin NAS

Halkla ilişkiler Sürecinin Aşamaları 2. Planlama: Planlama belirlenen amaçları gerçekleştirmek için gerekli olan araçların saptanması ile ilgili bir kavram olup “amaçların ve bu amaçlara ulaşmak için nelerin, ne zaman, nerede, neyle ve kimlerce, nasıl yapılacağının” belirlenmesi olarak tanımlanabilir. Planlama yalnızca içinde bulunan anı kapsamaz, ileriye doğru bir bakışı içerir. 30.12.2018 Tahsin NAS

Sorunun tüm yönlerinin, tüm etmenlerinin araştırılması. Tüm planlamalarda dikkat edilecek noktaları aşağıdaki gibi gösterilebilir. Sorunun tüm yönlerinin, tüm etmenlerinin araştırılması. Sorunu çözümlemek için mevcut ve gerekli kaynaklarının dökümü. Gerekli para ve zamanın saptanması. Gerekli uzmanlardan oluşan bir grubun kurulması. Kısa dönemli ve gerçekçi olmayan zamanlamadan kaçınılması. Hata ve başarısızlıklardan ders alınması. 30.12.2018 Tahsin NAS

Halkla ilişkiler Sürecinin Aşamaları 3. Uygulama (iletişim) : Tüm halkla ilişkiler sürecinin en göze çarpan yönü, hedef kitlelere bilgi aktarmaya ve / veya onları etkilemeye yönelik olan iletişim aşamasıdır. Yazılı yada sözlü sözcükler, resimler, davranışlar vb. ortak simge yada sembolleri oluşturur. Her iletişim şemasında dört temel öğe bulunur. İLETİŞİM ŞEMASI Gönderici ( Kaynak ) Mesaj ( İleti ) Kanal Alıcı 30.12.2018 Tahsin NAS

4. Değerlendirme Bu aşamada uygulanan programın etkinliklerin ölçülmesi ve programın amacına ulaşma derecesi saptanır. Elde edilen sonuçlar yeni bir program için ilk verileri sağlar. Başka bir deyişle, değerlendirme mantıksal olarak, sonraki programın de bilgi toplama aşamasını oluşturur. 30.12.2018 Tahsin NAS

Halkla İlişkilerde Kullanılan Araçlar: 1. Yazılı ve Basılı Araçlar : Gazeteler, dergiler, broşürler, el kitapları ve kılavuzlar, bültenler, yıllıklar, mektuplar, afişler, pankartlar, el ilanları, yönlendirici tabelalar. 30.12.2018 Tahsin NAS

2. Yayım ve görsel-işitsel araçlar: Radyo. Tv. Sergiler. 3. Sosyal ve kültürel etkinlikler: ( yarışmalar, geziler, sponsorluklar) 4. Eğitim. Eğitim, başlı başına bir halkla ilişkiler aracıdır. Personelin eğitimini amaçlayan hizmet içi kurslar, okumu – yazma, yabancı dil, müzik kursları gibi eğitici faaliyetler ile çeşitli konularda düzenlenecek konferans, seminer gibi faaliyetler halkla ilişkiler bakımından ilgi, yakınlık ve güven sağlar. 30.12.2018 Tahsin NAS

Halkla İlişkilerde Kurum İçi İlişkiler: Halkla ilişkilerde, kurum içi ilişkiler büyük önem taşır. Bu bakımdan hakla ilişkilerde başarı sağlanması için halkla ilişkilerle görevli olsun veya olmasın, bütün personelin kuruluşun amaçlarını iyi bilmesi ve çalışmaların işbirliği içinde yürütülmesi gereklidir. 30.12.2018 Tahsin NAS

Halkla İlişkilerde Kurum İçi İlişkiler: Halkla ilişkilerde iç ilişkiler, dış ilişkiler kadar önemlidir ve birlikte sürdürülmesi gereklidir. Kendi içinde tutarsız veya istenilenlerle uygulamaların farklı olması gibi durumlar, halkla ilişki kurulmasını engeller. Bunun için personelin tümü yetenek ve becerilerini sonuna kadar kullanarak kurumun çalışmalarına katkıda bulunmalıdır. 30.12.2018 Tahsin NAS

Halkla İlişkiler Personelinde Aranacak Nitelikler: Görünüş Kişilik Güvenilirlik 30.12.2018 Tahsin NAS

Halkla İlişkiler Personelinde Aranacak Nitelikler: 1. Görünüş: İyi görünüşte giyim, temizlik, düzenlilik, sağlık ile ilgili tedbirli ve kontrollü olma gibi hususlar rol oynar. İş hayatında mesai arkadaşlarının, amirleri ve iş münasebetiyle karşılaşılan diğer ilgililerin memurlar hakkındaki ilk düşünceleri ve değerlendirmeleri onun genel görünüşü ile oluşur. Bu bakımdan giyime özen gösterilmesi ve giyeceklerin sade, rahat, temiz, ütülü düzenli olması şarttır. Bunlarla birlikte, terleme veya kirlilik sebebiyle olaşabilecek her türlü vücut kokusunun da mutlaka giderilmesi için koku önleyici veya giderici tedbirlerin de alınması gereklidir. 30.12.2018 Tahsin NAS

Halkla İlişkiler Personelinde Aranacak Nitelikler: 2. Kişilik: : İnsanlar eğitimleri, görgüleri, bilgileri, tecrübeleri ve dünya görüşleri bakımından birbirine göre farklılıklar göstermelerine rağmen, iş hayatı sahip olunması gereken bir takım şahsi vasıfları gerektirir. Bunlar işbirliği anlayışı içinde çalışabilme, yerinde hareket edebilme, teşebbüs kabiliyeti, görgü ve tolerans gibi hususlardır. İş hayatında çevresi ile iyi geçinen, yardımlaşma ve arkadaşlığı önem veren, iş hayatı ile özel hayatı ayırabilen, anlayışlı, hoşgörülü ve nazik davranabilen, güler yüzlü kişiler daha başarılı olabilirler. 30.12.2018 Tahsin NAS

Halkla İlişkiler Personelinde Aranacak Nitelikler: 3. Güvenilirlik: İş hayatında güvenilir olma vazgeçilmez bir unsurdur. Bu unsur çalışma saatlerine uygun olarak işe gelip gitme, bu sürede görev dışı işlerde meşgul olmama, görevi istekle yapma, görevin gerektirdiği gizliliğe riayet etme, sadakat ve yaptığı işe saygı duyma gibi hususları kapsar. İşlerin zamanında bitirilmesi, bitirilen işin kusursuz olması hem kuruluş hem de iş görenler açısından önem taşır. 30.12.2018 Tahsin NAS

Halkla İlişkilerde Sonuç Olarak: Halkla ilişkiler, varlık nedeni kamu yararı olan kamu kuruluşlarının halkla olumlu ilişkiler kurması, işlerin hızlı yürümesi, halkın belli konularda bilgi sahibi olması ya da kuruluşu etkilemesin sağlamak amaçlarına sahiptir. Halkla ilişkiler birimlerinin çalışmaları bu amaçları gerçekleştirmeye yönelik olmalıdır. Bu amaçların gerçekleşmesi için sadece halkla ilişkiler birimi değil, tüm kurum çalışanlarının ortak gayreti harekete geçirilmelidir. 30.12.2018 Tahsin NAS

ÇALIŞMALARINIZDA BAŞARILAR DİLERİM. Tahsin NAS tahsinnas@meb.gov.tr 30.12.2018 Tahsin NAS