11. ÖĞRETMEN BİLGİ NOTLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

İŞBİRİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ. İşbirliğine dayalı öğrenme, çocukların ortak bir amaç için birlikte çalışmaları ile sağlanan bir öğrenme türüdür(Berk,1997).
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Program Tasarım Modelleri
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
EĞİTİMDE DRAMA.
Beyin Fırtınası Bir Öğretim Materyali Olarak Film Tartışma Yöntemi
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
AKVARYUM TEKNİĞİ.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
Entegre Müfredat Modeli
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Program Tasarım Modelleri
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Tezin Olası Bölümleri.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
11. ÖĞRETMEN BİLGİ NOTLARI
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

11. ÖĞRETMEN BİLGİ NOTLARI Bölüm – II

11.1. Değer Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar Okullarda değer öğretiminin nasıl yapılması gerektiği konusunda farklı yaklaşımlar bulunmaktadır. 11.1.1. Değer Açıklamak 11.1.2. Ahlaki Muhakeme 11.1.3. Değer Analizi Geleneksel telkin yönteminin yanında…

11.2. Beyin Fırtınası 11.3. Bir Öğretim Materyali Olarak Film 11.4. Tartışma Yöntemi 11.5. Küçük Grup Oluşturma 11.6. Örnek Olay İncelemesi 11.7. Fotoğrafların Analiz Edilmesi ( Fotoğraf Okuma) 11.8. Gözlem Gezisi Yöntemi

11.9. Drama 11.10. Altı Şapkalı Düşünme Tekniği 11.11. Problem Çözme 11.12. Görüş Geliştirme 11.13. Kavram, Kavram Haritaları ve Din Öğretiminde Kullanımı 11.14. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinde Ayetlerin Kullanımı

DETAYLAR

11.4. Tartışma Yöntemi Tartışma yöntemi dinleme, sorgulama, fikir alışverişi ve bir konuyu değerlendirme gibi etkinlikleri içerir. Tartışma yöntemiyle, bir grup öğrencinin belli bir konunun kavranması amacıyla karşılıklı görüşler, fikirler ve eleştiriler üreterek o konuyu kapsamlı ve detaylı olarak irdelemesi kastedilir. Bu yöntemde birbirinden farklı iki görüş neden ve sonuçlarıyla da ortaya konulabilir.

Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin programı incelendiğinde birçok konunun bu yöntemle işlenebileceği görülür. Tartışma yöntemini din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde öğretmenin daha etkin kullanabilmesi için dikkat edeceği hususlar ise şunlardır:

1. Konu seçimine dikkat edilmelidir 1. Konu seçimine dikkat edilmelidir. Sınıfın ilgisini çekecek ve tartışma gruplarında yer alacak öğrencilerin kolaylıkla hazırlayabileceği konular seçilmelidir. Tespit edilen konu hem grubun her bir üyesine hem de tüm sınıfa önceden duyurulmalıdır. 2. Öğretmen ve öğrenciler konuya iyi hazırlanmalı, gerekiyorsa kütüphane çalışması yapılmalıdır. 3. Öğretmen kendisi için yeni olan bir konuyu tartışmamalıdır.

4. Tartışmaya başlamadan önce, tartışmanın amacı, süresi ve tartışma sonunda neler yapılacağının açık ve net olarak kararlaştırılması önemlidir. 5. Öğrencileri motive edecek tartışma soruları önceden hazırlanmalıdır. 6. Öğrencilerin konu hakkında ön bilgi edinmeleri sağlanmalıdır. Aksi takdirde zaman kaybına yol açar.

7. “Niçin” veya “nasıl” sorularıyla tartışmaya başlanılmalı; cevabı “evet” veya “hayır” şeklinde verilebilecek sorulardan kaçınılmalıdır. 8. Tartışmanın sadece birkaç öğrenci tarafından götürülmesine izin verilmemelidir. Bu amaçla sınıfta pek söz almayan veya çekingen davranan öğrenciler konuşmaya teşvik edilmelidirler. 9. Öğrencilerin kendilerini rahat ifade edebilecekleri bir ortam oluşturulmalıdır.

10. Tartışma sırasında, öğrencilere düşünmeleri ve kendilerini ifade etmeleri için yeterli süre verilmelidir. 11. Grup oluşturmaya özen gösterilmelidir. Tartışma grupları mümkün olduğu kadar küçük tutulmalıdır. Daha önce belirtildiği gibi bu yöntemin en önemli sınırlılıklarından biri, kalabalık sınıflarda uygulanmaya elverişli bir yöntem olmamasıdır.

11.5. Küçük Grup Oluşturma Küçük gruplarda öğrenme, sınıfın küçük gruplara ayrılmasını ve verilen bir konu üzerinde beraberce çalışılmasını içerir. Öğrenciler bilgi almak, problem çözmek ve karar vermek için yardımlaşarak çalışırlar. Öğrenciler ayrıca grup işleyişi hakkında fikir edinir ve katılım becerileri kazanırlar.

11.6. Örnek Olay İncelemesi Örnek olay inceleme, örnek problem çözme ve örnek olay isimleri ile de anılan örnek olay incelemesi yöntemi, öğrencilerin gerçek hayatta karşılaşılan sorunlu bir olayı sınıf ortamında çözmeleri esasına dayanır. Bu yöntem, sosyal ilişkilerle ilgili bir durumu, bir sorunu, bir olayı inceler ve olayın nedenlerini ortaya çıkarmaya çalışır.

11.7. Fotoğrafların Analiz Edilmesi (Fotoğraf Okuma) Fotoğraf, içerdiği bilginin anımsanmasını kolaylaştırıcı nitelikte, okuyucuların belleğinde uyandırılan etkinin daha uzun süreli olmasını sağlamak için iyi bir araçtır. Çünkü insan, gördüğü şeyleri, okuduklarından daha iyi aklında tutar ve böylece daha rahat anımsar.

Yazıyla karşılaştırıldığında, fotoğrafın duyarlılaştırma etkisinin daha güçlü olduğu ortaya çıkmaktadır. Fotoğrafın okuyucuda çok güçlü zihinsel ve duygusal tepkiler uyandırdığı, insana özgü davranışlar içerdiği rahatlıkla söylenebilir. Oysa, kimi zaman söz konusu davranışlar yazılı metinler aracılığıyla iletildiğinde aynı etkiyi uyandırmayabilir.

11.8. Gözlem Gezisi Yöntemi Gözlem gezisi yöntemi, öğrenme etkinliklerinin sınıf dışına taşırılarak, olay ve olguların canlı olarak, olduğu gibi görülmesi, izlenmesidir. Bu, belli öğretim amaçlarının karşılanabilmesi için önceden hazırlanmış bir plan çerçevesinde belli olayların veya durumların gerçek dünyada incelenmesine yönelik olarak gerçekleştirilen eğitsel faaliyetlerin tümüdür.

Bu nedenle, gözlem gezisi yöntemi, çeşitli yerlere düzenlenen sadece basit bir ziyaret olarak algılanmamalıdır. Dolayısıyla, gözlem gezisi yönteminin başarılı olabilmesi için, öğretmenin gezilecek veya gözlem yapılacak yerler hakkında bir ön inceleme yapması, harcanacak zamanın, paranın ve emeğin değmesi açısından çok önemlidir.

11.9. Drama Drama Nedir? Drama, kuramsal boyutunun oluşturulması gerekmekle birlikte temelde oyunlaştırma, canlandırma ve doğaçlama olmak üzere atölye çalışmaları çerçevesinde yürütülen bir etkinliktir (Morgül, 1995; Üstündağ, 1998).

Drama, önceden yazılı bir metin olmadan, katılımcıların kendi buluşları, özgün düşünceleri, anıları ve bilgilerine dayalı olarak oluşturdukları eylem durumları ve doğaçlamalarıdır (San, 1999). Drama, çocukların spontan oyunlarında ortaya çıkan, katılımcıların sanatsal duyarlılığını, kendisi, başka insanlar ve dünya hakkındaki bilincini artıran ve hayal gücünü geliştiren bir öğrenme aracıdır (Pinciotti, 1993; Akt. Koksal, 2003).

SON… Teşekkürler…