NEDEN DOKTOR OLUYORUZ? GRUP BİLİMSE TODUP A2.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Insan hakları için.
Advertisements

Yaşam kalitesini korumak Alkol hakkında faydalı bilgiler
Anket Hakkında Ankete 40 kişi katıldı. CERN’de Türk vatandaşı olarak yaklaşık 150 kişi kayıtlı. Ankete katılanların büyük bir çoğunluğu deneysel alanda.
GRUP PERFORM-US Son ki üç dört….
“EĞİTİM ÇALIŞANLARININ SOSYO-EKONOMİK DURUMU” KONULU ANKET ÇALIŞMASI
Grup O AN.
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
GRUP ELMA ŞEKERİ ASLIHAN KARAKEÇİLİ AYDAN YAŞAR BAŞAK ÖZGE
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Sevgili Çalışanımız, Yeni bir maaş zammı dönemine yaklaşmaktayız. Maaşınıza ne kadar zam yapacağımıza karar vermek için sizinde fikrinizi almayı uygun.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
TAM GÜN DEĞİL; ESNEK ÇALIŞMA DÜZENİ
Zor elde ettiklerinizin kıymetini bilirsiniz; bu küçük öykümüz de, bir zor elde edişle, bir kıymet bilişle ilgili... (ses düğmesini açabilirsiniz)
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
ÖMER PINAR MEHMET EREN ÖZTÜRK OĞUZHAN ÇAMLICA
Grubal Enfeksiyon Gururla Sunar…….
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım TUNCAY TAŞBAŞ , ALPER ALEMDAR , Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve.
Grup Ultraviyole (TODUP Grup C-4)
OKUL REHBERLİĞİNDE MESLEK DANIŞMANLIĞI
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
DOKTORLUK.
DOKTORLUK Yiğit Özdemir 4/C sınıfı No:573.
Abra-Kadavra A4 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
DOKTOR DOKTOR NEDİR, NE İŞ YAPAR DOKTOR NASIL OLUNUR DOKTORUN MAAŞLARI
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
C1 Grubu “Çocukça Yaklaşım”
GRUP C4 IQ.
GRUP İNCİ Enes Baki BİLECAN Büşra YILMAZ, Erdal DEMİR, Güldeniz ÇETİN,
G R U P ANGE R D.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi Toplantısı, 29 Nisan 2011, SAU Kültür ve Kongre Merkezi Öğretim ve Ölçme Değerlendirme Yöntemi Neden Belirlenmeli.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
KOÜ TIP FAK. Dönem 1 TODUP Grup Palpasyon (F1)
AMAÇ BELİRLEME.
 Danı ş man Ö ğ retim Üyemiz: İ lknur BA Ş Y İĞİ T.
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
Kocaeli Üniversitesi E3 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
TEŞEKKÜR EDERİM Cem Yurtsev
TAM GÜN YASA TASARISI TIP FAKÜLTELERİNİN GÖRÜŞLERİ.
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
GRUP ADI LAST SEEN.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
Tıpta Değerler Eğitimi Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 131.
YAKUP KALAFATOĞLU ORTAOKULU SOSYAL BİLGİLER DERSİ 2.DÖNEM 1.PROJE GÖREVİ HAZIRLAYAN ÖĞRENCİLERİN; ADI:Cansu SOYADI:HAMZAÇEBİ ADI:Emine SOYADI:USTA YAKUP.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
GRUP: VİTAMİNİ KABUĞUNDA
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
Sosyal medya aracılığı ile toplumda bazı hastalıklar hakkındaki farkındalığı arttırma BİR DE HEKİME SOR.
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
D3‘Hapur hupur’ projesi
Mesleki Eğitim Merkezleri Genel Tanıtım
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ
TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ
HE-KİM SOSYAL? TODUP D-1 GRUBU.
Grup ‘kan kardeşİm’ TODUP E1
BU SUNUMDA EMEĞİ GEÇEN ARKADAŞLARA TEŞEKKÜR EDERİZ.
Sunum transkripti:

NEDEN DOKTOR OLUYORUZ? GRUP BİLİMSE TODUP A2

DANIŞMAN: Yrd.Doç.Dr.UĞUR DEMİRSOY GRUP BİLİMSE ÜYELERİ DANIŞMAN: Yrd.Doç.Dr.UĞUR DEMİRSOY MUSTAFA BOZDEMİR FATİH DAĞ BÜŞRA ÇUBUKCU BİLGEHAN KOÇAK BETÜL NALBANT ESMANUR ÖLMEZ HASAN BERK GÖNÜLALAN AYBİKE ÖZATLAS EZGİ MERAL KURTULUŞ ÇAĞATAY ÇETİNTAŞ ARZU YAZICI MERVE DEDE ASLINUR TAŞKAPILI

Buraya hepimizin olduğu bir fotoğraf koyucaz

AMACIMIZ Bu çalışma; Hekimlerin deneyim ve görüşlerini sorgulayarak risk faktörlerini belirlemek, Tıp eğitiminin ve sonrasındaki mesleki sürecin öğrenciler ve hekimlerin mesleğe dair görüşleri üzerine etkisini incelemek, Tıp fakültesinin bu kadar çok tercih edilmesinin nedenlerini ortaya koymak, Tıp fakültesini tercih eden ve edeceklere rehberlik etmesi amacıyla yapılmıştır.

YÖNTEM 5 ayrı gruba(Lise,öğretim üyeleri,dönem 1-6 öğrencileri,asistan hekimler) Aralık 2017 de anket yaptık. 3 ayrı ilde, 7 lisede 332 öğrenciye anket uyguladık. 15 ayrı ilde, 22 üniversite, 972 dönem 1 öğrencisine internet üzerinden anket yaptık. Üniversitemiz bünyesindeki 66 dönem 6 öğrencisine anket yaptık. 3 ayrı il ve 3 farklı hastanede 46 doktora anket yaptık. Olmak üzere toplam 1416 kişiye anket yapmış olduk

LİSE ANKETİ

Hangi mesleği seçmek\hangi bölümü okumak istiyorsunuz?(332 yanıt) %48.19 Doktor %26.5 Mühendis %5.12Mimar Evet arkadaşlar gördüğünüz üzere sayısal öğrencileri tarafından yapılan ankette en çok tercih edilen mesleğin tıp doktorluğu olduğunu görmüş olduk

DÖNEM 1 ANKETİ Daha önce dediğimiz gibi 15 ayrı ilde, 22 üniversite, 972 dönem 1 öğrencisine internet üzerinden anket yaptık. Bunlar da anket yaptığımız üniversiteler. Sizlere ve diğer üniversitedeki arkadaşlarımıza anketimize katıldığınız için grup bilimse olarak teşekkür ederiz.

Dönem 1-Neden tıp fakültesini tercih ettiniz?(972 yanıt) Lise-Neden tıp fakültesini tercih etmek istiyorsunuz? Dönem 6-Neden tıp fakültesini tercih ettiniz?(149 yanıt) Öğretim üyeleri-Neden tıp fakültesini tercih ettiniz?(46 yanıt) Burada bazı gözlemler edindik, mesela lise sonlarda ve dönem 1 lerde tıp fakültesi tercih etme nedeni olarak çoğunlukta çocukluk hayali yer alıyorken yaş ve tecrübe ilerlediğinde iş garantisi ve para gibi unsurlar giderek artıyor. Buda bizim şöyle düşünmemize neden oluyor demek ki bu işi gerçek anlamda yapanlar emeklerinin maddi karşılığını almak istiyor.

Dönem 6-Tercihinizden memnun musunuz? (65yanıt) Öğretim üyeleri -Mesleğinizden memnun musunuz?

Öğretim Üyeleri-Tıp eğitiminin zorluk seviyesini değerlendiriniz.

Dönem 1-Öğrenciliği bırakmayı düşündünüz mü? Öğretim üyeleri -Mesleği bırakmayı düşündünüz mü?

Dönem 1-Neden bırakmayı düşündünüz? (209 kişi) %21.5 Dönem 6-Neden bırakmayı düşündünüz? (24 yanıt) %36,4 Öğretim üyeleri -Neden bırakmayı düşündünüz?

Dönem 1-Tıp fakültesini tercih etmeseydiniz hangi bölümde okumak isterdiniz?(865 yanıt) Evet burada değişik yanıtlar aldık. Bunlar

Dönem 6-Tıp fakültesini tercih etmeseydiniz hangi bölümü okumak isterdiniz?

Öğretim üyeleri/ Asistanlar -Doktor olmasaydınız ne olurdunuz?

Lise-Doktorluğu riskli buluyor musunuz? Öğretim üyeleri-Doktorluğu riskli buluyor musunuz?

Dönem 6-Doktorluğu riskli buluyorsanız 3 örnek veriniz.(109 yanıt) Öğretim üyeleri-Doktorluğu riskli buluyorsanız 3 örnek veriniz.

Lise-Sizce doktorların maaşı yeterli mi? Öğretim üyeleri-Sizce doktorların maaşı yeterli mi?

ASİSTAN/UZMAN/ÖĞRETİM ÜYESİ Mesleği bırakmayı düşündünüz mü? Başka birine tıp fakültesi önerir misiniz? ASİSTAN/UZMAN/ÖĞRETİM ÜYESİ

Ülkemizde sağlıkta şiddet konusuna olan duyarlılığı değerlendirir misiniz?(969 yanıt)

Peki ya neden doktor oluyoruz?... SONUÇLAR Tüm bu risklere, bu kadar zorluğa, ağır nöbetlere ve şiddete karşı duyarsız topluma rağmen hala iki kişiden biri doktor olmak istiyor. Peki ya neden doktor oluyoruz?...

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.. ☺