BİL 102 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
POWEPOINT KISIM I
Advertisements

ŞAHİN AKDAĞ.
Sık Kullanılan Kontroller
Neler Öğreneceksiniz ? Windows ve temel bileşenleri,
ADOBE FİREWORKS CS5 PROGRAMA GENEL BAKIŞ.
Power Point’a Resim Nesneleri Ekleme ve Kullanma
CEIT-102 Access 2. HAFTA.
İSİM UZAYLARI.
Problemi Çözme Adımları
KONTROL ÖZELLİKLERİ.
Yard.Doç.Dr. Selim YILDIRIM
Windows işletim sistemi ve sürümlerinin incelenmesi
Kelime İşlemci Programı
Excel’de VBA programlama (Visual Basic Application) Ders I
MİCROSOFT WORD 97.
Profesyonel sunu hazırlama
Template ve Macro Yaratma
2. VISUAL BASIC PROGRAM YAPISI
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
BDEM105 Ünite 5: Word
HESAP TABLOSU PROGRAMLARI
Dr. Ahmet KÜÇÜKER Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
Microsoft Power Point Dersi
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 8: Windows Formları
Görsel Programlama Dr. Muhammet Balcılar
PROF. DR. NİZAMETTİN ERDURAN YARD. DOÇ.DR. ZEYNEP ÇİÇEK ÖNEM
Chapter 12: Using Controls. IDE’nin Otomatik Olarak Oluşturduğu Kodun İncelenmesi FormWithALabelAndAButton adı verilen yeni bir Windows Form Projesi başladı.
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
C# ile OOP GİRİŞ.
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Gelişmiş Envanter Uygulaması.
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
VERİTABANI YARATMA.
Menu ve Toolbar oluşturma
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA VISUAL BASİC 6.0. NESNELERİN TASARIMI Uygulama Tasarım Alanı Proje Gezgini Nesne Özellikleri Araç Kutusu Forumun Ekrandaki Konumu.
Microsoft EXCEL (1).
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Anahat 4.1 Inventory uygulamasını çalıştırmak 4.2.
Değişken Türleri.
Hafta 9. 2 Form Hazırlamak Veritabanın da bulunan tablolara veri girilmesini kolaylaştırmak ve görünümünü güzelleştirmek için form özelliğini kullanabilirsiniz.
Nesneye Dayalı Programlama
MİCROSOFT OFFICE EXCEL
Programlama Dilleri Visual Basic C# C++ Pascal Delphi.
Microsoft EXCEL (1).
Outlook 2003 Programı Kullanımı
SCRATCH SUNU -2.
COMPREHENSIVE Access Dersi Hafta13 Görevleri Makrolarla Otomatikleştirmek.
Modül 1: Giriş. Genel Bakış Temel.NET kavramları Geliştirme ortamında gezinti Bir C# projesi oluştur Use Visual Studio.NET Veriye eriş Hata ayıkla ve.
Bilgisayar Programcılığına ve Algoritmaya Giriş
Bilgisayar Görmesi Ders4:GUI OLUSTURMA Yrd. Doç. Dr. Serap KAZAN.
VERİTABANI & VERİTABANI YÖNETİMİ. VERİ NEDİR? DAĞINIK BİLGİ KÜMESİDİR. VERİ, ANLAMLI BİR ŞEKİLDE DÜZENLENDİĞİ ZAMAN YARARLI BİLGİ OLUR.
Visual Studio 2010 Menüler. File Tümü Kaydet Şablonu Ver Kaynak Kontrolü Sayfa Ayarları Yazdır Ctrl+P Çıkış Alt+F4 Seçili Nesne. Farklı kaydet Kapat Dizini.
Fatih Projesi Okulu ve Etkileşimli Tahta
DİLOVASİ TEKNİK LİSE VE Ç.P.L POWER POİNT 2003 ÖĞRETMEN= KÜRŞAT KUŞ =
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
Ünite II: Bilgisayarı Kullanma ve Yönetme Basit Düzenlemeler Yapma Dosyaları Düzenleme Yazdırma.
AD-SOYAD: DURU ERAY SINIF:5/A NO:855.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 9: Genel Kontroller (1)
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
Diyalog pencereleri.
Neler Öğreneceksiniz ? Windows ve temel bileşenleri,
PROGRAMLAMA TEMELLERİ
2. VISUAL BASIC PROGRAM YAPISI
Excel’de VBA Programlama (Visual Basic Application)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Problemi Çözme Adımları
AB BilgiTek IV KABLOSUZ REKLAM & DUYURU PANOSU TASARIMI VE YAPIMI
Profesyonel sunu hazırlama
Program Kurulum Seti Hazırlamak
Oturma Düzeni Grafiği Oluşturma
Sunum transkripti:

BİL 102 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA UYGULAMA1

AMAÇLAR VISUAL BASIC (VB) PROGRAMLAMA ORTAMINI ÖĞRENMEK İLK VB PROGRAMINI HAZIRLAMAK VE ÇALIŞTIRMAK PROGRAMI KAYDETMEK VE VB’DEN ÇIKMAK

VB PROGRAMLAMA ORTAMI MENÜ ÇUBUĞU ARAÇ ÇUBUĞU (TOOLBAR) PROJE PENCERESİ ARAÇ KUTUSU (TOOLBOX) FORM PENCERESİ ÖZELLİKLER PENCERESİ

PROJECT nedir ? Bir Vb programı bir projeden oluşur. Bu projeye amacınıza göre, çeşitli nesneler ekleyebilirsiniz. Bir projede en az bir form nesnesi bulunmak zorundadır. Bu da program açıldığı zaman otomatik olarak gelir. Project window ekranında projede bulunan tüm nesneler yer alır. Properties window ekranında ise, aktif olan nesnelerin özellikleri görülür.

Bir komut butonu nesnesinin form üzerine eklenmesi Örnek 1.1 Bir komut butonu nesnesinin form üzerine eklenmesi

Üç komut butonu nesnesinin form üzerine yerleştirilmesi

Komut Buton nesnelerinin caption özelliğinin değiştirilmesi

Tüm komut buton nesnelerinin ve formun başlık (caption) özelliğinin değiştirilmesi

Komut buton nesnelerine ait kod ( code) penceresi

Programın çalıştırılması ( Run )

İLK PROGRAM NESNE ÖZELLİK AYAR FORM1 CAPTION İLKPROGRAM COMMAND1 CAPTION NO COMMAND2 CAPTION ADSOYAD COMMAND3 CAPTION ÇIKIŞ TEXT1 TEXT BOŞ TEXT2 TEXT BOŞ UYGULAMADA FORM1, COMMAND1 VE TEXT1 İÇİN İŞLEMLER GÖSTERİLEREK İZAH EDİLDİKTEN SONRA DİĞER NESNELER İÇİN ARABİRİM HAZIRLAMA VE KOD YAZMA İŞİ ÖĞRENCİYE BIRAKILACAK. DAHA SONRAKİ ÖĞRENCİNİN FONT, FORECOLOR, BACKCOLOR GİBİ BASİT ÖZELLİKLERİ KEŞFETMESİ SAĞLANACAK...

ÖDEV ARABİRİM TASARLANDIKTAN SONRA, HER BİR TAKIM İÇİN İSTENEN İFADENİN GÖRÜNTÜLENMESİ, YAZI ALANININ TEMİZLENMESİ VE PROGRAMIN SONLANDIRILMASI İÇİN DÜĞME TIKLAMALARINI İŞLEME KOYMAK İÇİN GEREKLİ KODLAR YAZILACAK. SÜRE 10DK.