Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bilgisayar Görmesi Ders4:GUI OLUSTURMA Yrd. Doç. Dr. Serap KAZAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bilgisayar Görmesi Ders4:GUI OLUSTURMA Yrd. Doç. Dr. Serap KAZAN."— Sunum transkripti:

1 Bilgisayar Görmesi Ders4:GUI OLUSTURMA Yrd. Doç. Dr. Serap KAZAN

2 Grafiksel Kullanıcı Arayüzü (Graphical User Interface - GUI)
MATLAB, oluşturduğunuz kullanıcı ara yüzü için bir .m dosyası oluşturur. Bu dosyada ara yüze koyacağınız bileşenlerin özellikleri eklenir. Bu dosyaların yapısına bakacak olursak;

3 Grafiksel Kullanıcı Arayüzü
MATLAB command prompt ta help dosya_adı yazdığınızda görüntülenecek yardım satırları, Bileşenlerin oluşturulması ve değişken tanımlamaları, GUI de olacak bileşenlerin oluşturulması, Bileşenler için “callback” ifadeleri, Kullanıcının yazacağı fonksiyonlar.

4 Öncelikle File-New-GUI tıklanarak GUIDE Quick Start penceresi açılır.

5 Burada yeni bir arayüz oluşturulabilir veya daha önce oluşturulan bir arayüzü açabilirsiniz.
Save on startup as işaretlenerek dosya adı ve yeri belirlenir.

6 Örnek Uygulama: Görüntüyü göstermek için iki axes,
Görüntü okuma, çıkış ve uygulama işlevleri için 3 tane push button, Bir tane Popup menu

7 Örnek Uygulama: Görüntüdeki bileşenleri hizalamak için Align Objects ikonuna tıklanır.

8 Örnek Uygulama: Alınan nesneler yerleştirildikten sonra yanda görüldüğü gibi olacaktır.

9 Örnek Uygulama: Her bir nesnenin üzerinde sağ tıklanarak açılan pencereden View Callbacks  Callback komutu çalıştırılır.

10 Örnek Uygulama: Gelen pencere sağda görüldüğü gibi olacaktır.
Her bir nesne için yapılan bu işlemde, nesnelerin fonksiyon işlemlerine ulaşılır.

11 Örnek Uygulama: Nesnelerin isimlerini değiştirmek için, her bir nesnenin üzerine sol tıklanarak yanda görülen pencere elde edilir. Pencerede String yazan yere nesnenin ismi yazılır.

12 Örnek Uygulama: Popup menü üzerinde sol tıklandığında, gelen pencerede String komutu çalıştırıldığında sağdaki pencere ekrana gelir. Gelen pencerede popup menünün sahip olacağı değerler yazılır.

13 Örnek Uygulama: Nesnelerin değerleri
Görüntü okuma butonuna yazılacak kodlar; Çıkış butonuna Exit komutu yazılması yeterlidir.

14 Örnek Uygulama: Nesnelerin değerleri
Uygula butonuna yanda görülen kodlar yazılır.

15 Örnek Uygulama: Nesnelerin değerleri
Popup menüye yazılacak kodlar aşağıda görüldüğü gibi olacaktır.

16 Örnek Uygulama: Çalıştırıldığında
GUI çalıştırıldığında yanda görüldüğü gibi olacaktır.

17 Örnek Uygulama: Çalıştırıldığında
Cameraman görüntüsüne histogram eşitleme yapıldığında yandaki pencere elde edilir.

18 Örnek Uygulama: Çalıştırıldığında
Cameraman görüntüsüne sobel kenar bulma yapıldığında yandaki pencere elde edilir.


"Bilgisayar Görmesi Ders4:GUI OLUSTURMA Yrd. Doç. Dr. Serap KAZAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları