Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
"HEDEFLERİMİZRDEN BİRİ, ÜLKEMİZİ YABANCI YATIRIMLAR İÇİN BİR CAZİBE MERKEZİ HALİNE GETİRMEKTİR“ Uygulamaya koyduğumuz orta ve uzun vadeli programlar.
Advertisements

TEDMER Türkiye Etik Değerler Merkezi Vakfı Etik Barometre Araştırması Nisan 2007 ERA Research & Consultancy.
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Türkiye İtibar Endeksi
1 Strateji Komisyonu #2010’da Alınacak Aksiyonlar / Hedefler 1 Türkiye'nin stratejik hedefi ve önceliklerine uygun bir Bilişim stratejisine yüksek katkı.
1 Etik Değerler ve İş Ahlakı Bülent Şenver
KSS ve KOBİ. Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) Avrupa Komisyonu’na göre KSS; “Şirketlerin gönüllü olarak toplumsal ve çevresel konuları, operasyonlarına.
ECZACIBAŞI İLAÇ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
ŞEKER PİLİÇ.
KURUMSAL İTİBAR ve KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ BERSAY İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI 23 Temmuz 2004.
STRATEJİK PLANLAMA ERZURUM STK KAPASİTE GELİŞTİRME PROGRAMI II
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
ELAZIĞ ÇALIŞMA MODELİ Eylül Akış Değerlendirme.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Araştırma Künyesi RepMan Türkiye İtibar Endeks Puanları, 2011 senesinde,  Türkiye halk geneli Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesini temsilen 15 ilde yüz yüze.
X.BÖLÜM KÜLTÜR.
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Sivil toplum kuruluşları
1 Toplumsal Yatırım Stratejisi Esin Özelçi Çelebi 6 Temmuz 2004.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
Kadın Parlamenterlere Yönelik İhtiyaç Analizi UNDP Türkiye Türkiye’de Kadının Yerel Siyasete Katılımı.
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
Yolsuzlukla Mücadele Konferansı düzenleyen: tepav 7-8 Temmuz 2005, Ankara Andrew N. Vorkink Türkiye Ülke Direktörü.
MESLEK YAŞAMI VE ETİK Kazanım: İş ve meslek yaşamında etik değerlerin önemini fark eder. 12. Sınıf 110 nolu kazanım etkinliği.
ENDÜSTRİYEL TASARIM Endüstriyel Tasarım eğitimi, tüketim pazarına yönelik, seri üretilebilecek her türlü kullanım eşyasının tasarımını içerir. Otomotiv.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
GELENEKSEL KENT DOKULARININ YENİ GELİŞME ALANLARIYLA BULUŞMASI
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Doğal Mirası Koruma Mekansal Gelişme Kültürel Mirası Koruma KIRSAL KALKINMA DÜŞÜN GERÇEKLEŞME SÜRECİ VE KELKİT A.Faruk GÖKSU Çekül Vakfı Kelkit 2005.
Okullardaki sosyal sermaye anlayIŞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
 1960 yılında Emek Tavukçuluk adıyla kuruldu  Damızlık kümes yatırımlarının artmasıyla 1990 yılında bir yem fabrikası kuruldu. Yatırımlarla hızla büyüyen.
Araştırma-Geliştirme Destek Programı
Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması
ALGI YÖNETİMİ Thank you Richard and thank you Kevin for your valuable insight into what makes great brands and the pitfalls that lie in store for all of.
Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi. Kuruluş : 18 Mayıs 2007 Açılış : 15 Eylül 2008 Kampüs : Çekmeköy, Türkiye’nin ilk LEED Sertifikası alan.
TOPLUM VE KURUMLAR KAZANIMLAR: 1-TOPLUMUN TEMEL İHTİYAÇLARIYLA BU İ
İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
TARİHÇE Selçuk Yaşar, üretimin daha çok küçük çiftlik ve atölyelerde gerçekleştiği 1970’lerde tarıma dayalı sanayinin önemini keşfederek, 1973 yılında.
35. Pınar Resim Yarışması hakkında soru ve cevaplar
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
SPOR YÖNETİMİNE GİRİŞ.
Hep Birlikte Ünitesi.
Durum Analizi Sorun Analizi
YAŞAMA DAİR VAKIF. Yaşama Dair Vakıf Yaşama Dair Vakıf (YADA), 'bilgi' ile 'toplum' arasında köprü olma vizyonu ile 2005 yılında kuruldu. YADA, toplumsal.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.

Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
- 1 - ESKI Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
Oğuz Engiz Zincir Hastanelerde Gelinen Nokta ve Gelecek Vizyonu
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Tüketici Karar verme Süreci
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Türkiye’de Şirketlerin
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
Sunum transkripti:

Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü OKŞAN ATİLLA SANÖN Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü

Toplumsal yatırımın kurumlara etkisi yani kurumsal itibara etkisi Yapılan sosyal sorumluluk çalışmaları itibara etki eden en önemli faaliyetlerden birisidir. Toplumsal yatırım projelerinin başarısı için ; * Yaratıcılık * Süreklilik * Kurum kimliği ile uyum. Toplumsal yatırım uzun vadeli bir yatırımdır. Sonuçları da uzun vadede kurumsal itibara katkı yapar. Bugünden yarına bir sonuç beklemek kurumu yanlış yönlendirebilir. Yapılan sosyal sorumluluk projesinin kurumun kimliği, kültürü ve değerleriyle uyumlu olması gerekir. Eğer bu uyum yoksa yapılan yatırım kuruma uymaz. Dikilen kostüm kurumun üzerinde eğreti durur ve itibarı da olumlu etkilemez.

Toplumsal yatırımın kurumlara etkisi yani kurumsal itibara etkisi Toplumsal projeler, bir sponsorluk programı ya da pazarlama faaliyeti olarak görülmemelidir. Kurum ve çalışanlarının gönüllü desteği projenin başarısı için sağlanan maddi destek kadar gereklidir. Günümüzde reklam kirliliği, yapılan tanıtım faaliyetlerinin etkisini kaybetmesine neden olmaktadır. İşte böyle ortamlarda diğer kurumlardan farklılaşabilmek toplumsal yatırımdan ve bu yatırımların tüketici ile kurduğu rasyonel ve duygusal bağdan geçer.

Toplumsal yatırımın kurumlara etkisi yani kurumsal itibara etkisi Bir kurum, itibarını tüm sosyal paydaşları ile iyi ve doğru ilişkiler kurarak inşa eder. Kurumsal itibar bir şirketin en önemli değeridir. Kurumsal itibar araştırmaları kurumu pekçok boyutu ile değerlendirir. * Ürün ve hizmetler * Finansal performans * Vizyon ve liderlik * Çalışma ortamı * Sosyal sorumluluklar * Kurumun ne kadar beğenilip saygı gördüğü konularının bileşkesi itibar endeksini oluşturur. Kurumsal itibar endeksi ve araştırması ile toplumsal yatırımlar da dahil olmak üzere pek çok boyut ölçümlenmektedir.

Toplumsal yatırımın kurumlara etkisi yani kurumsal itibara etkisi Araştırma sonuçları değerlendirilerek kurum itibarını etkileyen tüm unsurlar sorgulanabilir. Kurum hangi alanlara yönelmesi gerektiğini ve tabii ki bu faaliyetlerin iletişiminin de nasıl yapılması gerektiği konusunda araştırma sonuçlarını değerlendirerek kendine bir yön belirler. Araştırmanın belirli periyotlarda tekrarlanması ve geçmişe dönük gelişiminin takip edilmesi, kurumsal iletişim stratejisinin de bu sonuçlar ışığında değerlendirilmesi gereklidir. Çalışmaların bir sivil toplum örgütü ile yürütülmesi, çalışmanın toplumda yaygınlaşmasını ve toplum tarafından benimsenmesini kolaylaştırdığı için itibara da pozitif yönde etki eder.

Eczacıbaşı Topluluğu olarak; Toplumsal yatırımlarımızı kuruluşunda ya da yönetiminde etkin olduğumuz sivil toplum kuruluşları aracılığı ile yürütüyoruz. İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı İzmir Kültür, Sanat ve Eğitim Vakfı TÜSİAD Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı Türkiye Bilişim Vakfı Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) Türkiye Üçüncü Sektör Vakfı (TÜSEV) Türk Eğitim Vakfı (TEV) Türkiye Aile Planlaması Vakfı

Eczacıbaşı Topluluğu olarak; Nejat Eczacıbaşı Vakfı Eczacıbaşı Sanal Müzesi VitrA Seramik Sanat Atölyesi Eczacıbaşı Spor Kulübü Eczacıbaşı Bilimsel Araştırma ve Destek Fonu Eczacıbaşı Topluluğunda kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları temel bir iş değeri olarak ele alınmaktadır ve ticari nitelikteki diğer faaliyetlerimizle aynı önem derecesine sahiptir.