ORTAÖĞRETİM SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HACI ALİ AKIN ANADOLU LİSESİ
Advertisements

SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
DÜNDAR UÇAR LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
DÜNDAR UÇAR LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
EDİRNE İLHAMİ ERTEM ANADOLU LİSESİ
NAMIK KEMAL LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ALAN SEÇİMİ SEMİNERİ.
Nakipoğlu cumhuriyet ANADOLU LİSESİ
SINIF GEÇME BİR DERSİN DÖNEM PUANI; a) Sınavlardan alınan puanların,
HAYRULLAH KEFOĞLU ANADOLU LİSESİ
ORTAÖĞRETİM SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ REHBERLİK SERVİSİ.
SINIF GEÇME VE SINAV YÖNETMELİĞİ. PUAN Ortaöğretimde Sınav, ödev, projeler ve uygulamalar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilmektedir. Ortaöğretimde.
DERSLERDERS SAATİ TÜRK DİLİ2 TÜRK EDEBİYATI3 TARİH2 COĞRAFYA2 FİZİK2 KİMYA2 BİYOLOJİ2 SAĞLIK BİLGİSİ1 MATEMATİK4 GEOMETRİ2 YABANCI DİL6 İKİNCİ YABANCI.
İZMİR ÖZEL SAINT- JOSEPH FRANSIZ LİSESİ
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
2016- KPSS Ortaöğretim(Lise) Sınavı
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir ve esnek bir nitelik göstermesi.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
YGS ne demektir? YGS, Yükseköğretime Geçiş Sınavı demektir. YGS 1,2 : Sayısal puanla öğrenci alan bölümler içindir. YGS 3,4 : Sözel puanla öğrenci alan.
Prof dr. AhaT and ı can ortaokulu Ortak s ı navlar ÖZCAN GÜREL ÖZCAN GÜREL Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
ANADOLU MESLEK PROGRAMI ALAN SEÇİMİ Alan seçimiyle öğrenci geleceği ve kariyerini planlamada ilk adımı atmış olacaktır. Seçeceği alandaki başarısı.
9. SINIFLAR ALANA GEÇİŞ, TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ BİLGİLENDİRME SUNUMU VE ALANLARIN TANITIMI
REHBERLİKSERVİSİREHBERLİKSERVİSİ Mehmet Ali OLGUN Reh.Serv.Sor. KARACASU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
2013 SBS SİSTEMİ. Yeni sınav sisteminde yapılan önemli değişiklikler şöyle; sınavdan alınacak puanın 500 değil, 700 tam puan üzerinden hesaplanması,
MEHMET SALİH BAL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ DAL SEÇİMİ (10. sınıftan, 11.sınıfa geçen öğrenciler için)
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ DERS SEÇME (İNTERAKTİF KAYIT YENİLEME) DÖKÜMANI
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
12.SINIF MATURA TOPLANTISI NOTLARI
2017 ÖSYS YGS-LYS TANITIMI.
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
10. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
MALTEPE ANADOLU LİSESİ
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Yükseköğretim Kurumları Sınavı Bilgilendirme Sunusu
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
ABDULLAH ACAR ortaokulu
İLKOKULU 4/D SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ 2 EKİM 2017.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
YENİ SINAV SİSTEMİ.
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2016
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
Müfitcan ÖZKÖYLÜ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
TEOG SINAV SİSTEMİ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
2017 ÖSYS YGS-LYS DEĞİŞİKLİKLERİ.
YÜKSEKÖĞETİM KURUMLARI SINAVI (TYT-YKS) YILMAZ ZARİÇ Psikolojik Danışman 2018.
ÖZEL ATACAN ORTAOKULU LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ (LGS) ( )
ÖZEL ATACAN ANADOLU LİSESİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Liselere Geçiş Sınavı;
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Sunum transkripti:

ORTAÖĞRETİM SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ MEZİTLİ TEKNİK LİSE VE ÇPL REHBERLİK SERVİSİ ORTAÖĞRETİM SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ

NOT/PUAN DÜZENİ NASILDIR? Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde “Beşli Not Düzeni” kullanılır. Öğrencinin başarısı veya başarısızlığı iki ayrı notla değerlendirilir. PUAN NOT DERECE 0 – 24 ETKİSİZ 25 – 44 1 GEÇMEZ 45 – 54 2 GEÇER 55 – 69 3 ORTA 70 – 84 4 İYİ 85 – 100 5 PEKİYİ ÖĞRENCİ BAŞARISI NASIL TESPİT EDİLİR? Öğrencinin başarısı; dersin özelliğine göre yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlar; ödev, projeler ile işletmelerde beceri eğitimi, ders içi ve ders dışı eğitim faaliyetleri ile değerlendirilir. YAZILI SINAVLAR Haftalık Ders Saati Sınav Sayısı Haftalık ders saati üç ve daha çok En az 3 Haftalık ders saati bir ve iki saat En az 2 ÖĞRENCİ SINAVA GİRMEMİŞSE Sınava girmeyen öğrenci özrünü, özrün başlangıcından itibaren 7 gün içinde bildirmek, bitimini izleyen 7 gün içinde de belgelendirerek okul idaresine vermek zorundadır. Bunu yerine getirmeyen öğrencinin sınav notu sıfırdır.

BİR DERSTEN BAŞARILI SAYILMANIN KOŞULLARI NELERDİR? BİR DERSİN YIL SONU NOTU : BİRİNCİ VE İKİNCİ DÖNEM NOTLARININ ARİTMETİK ORTALAMASIDIR. ÖĞRENCİNİN, DERS YILI SONUNDA EN AZ “GEÇER”, ANCAK BİRİNCİ DÖNEM NOTU “ETKİSİZ” İSE İKİNCİ DÖNEM NOTUNUN EN AZ “ORTA” OLMASI GEREKİR. Dönem Notu : 4 Dönem Notu : 1 Ortalama : 3 a BAŞARISIZ Dönem Notu : 0 2. Dönem Notu : 2 a BAŞARISIZ Dönem Notu : 0 2. Dönem Notu : 3 a BAŞARILI

YALNIZ BİR DÖNEM NOTU/PUANI ALDIĞI DERSTE DÖNEM NOTUNUN EN AZ GEÇER OLMASI GEREKİR. HİÇ DÖNEM NOTU YOKSA, O DERSİN YIL SONU NOTU YETİŞTİRME PROGRAMINDA ALINAN NOTTUR. BİRİNCİ DÖNEM NOTU BULUNMASI HALİNDE İSE BİRİNCİ DÖNEM NOTU İLE YETİŞTİRME PROGRAMINDA ALINAN NOTUN ARİTMETİK ORTALAMASIDIR. ÖĞRENCİ ZAYIF DERSLERİNDEN VEYA ORTALAMASINI YÜKSELTMEK İÇİN “ORTALAMA YÜKSELTME SINAVINA”, SORUMLU OLDUĞU DERSLER VARSA BUNLARDAN DA “SORUMLULUK SINAVINA” GİREBİLİR. BU DERSLERLE İLGİLİ NOT ORTALAMASI İSE, KARNESİNDEKİ YIL SONU NOTU İLE SINAVDA ALDIĞI NOTUN ARİTMETİK ORTALAMASIDIR. Matematik dersinin yıl sonu notu : 1 Ortalama yükseltme sınavı notu : 3 Matematik dersinin en son belirlenmiş yıl sonu notu : 2 ‘dir.

YIL SONU BAŞARI PUANI VE YIL SONU BAŞARI NOTU BİR DERSİN AĞIRLIĞI/PUANI O dersin haftalık ders saati sayısına eşittir Matematik dersi haftada 4 saat okutuluyorsa ağırlığı 4’tir. BİR DERSİN AĞIRLIKLI NOTU/PUANI O dersin yıl sonu notuyla haftalık ders saatinin çarpılmasıdır. Matematik haftalık ders saati : 4 Yıl sonu notu/puanı : 3 - 80 Matematik ağırlıklı not /puan : 12 - 320 YIL SONU BAŞARI PUANI VE YIL SONU BAŞARI NOTU Öğrencinin yıl sonu başarı puanı,derslerin ağırlıklı puanlarının toplamının haftalık ders saatlerini toplamına bölümü ile elde edilen puandır.Yıl sonu başarı notu ise derslerin ağırlıklı notlar toplamının haftalık ders saatleri toplamına bölümü ile bulunur. Öğrencinin, ders yılı sonunda herhangi bir dersten başarılı sayılabilmesi için ; İkinci dönem notunun en az “GEÇER” ancak birinci dönem notu “ETKİSİZ” ise ikinci dönem notunun en az “ORTA” olması gerekir.

YIL SONU BAŞARI NOTU : 104 / 32 = 3,25 DERSLER HAFTALIK DERS I.DÖNEM - II.DÖNEM – Y.S.ORT - AĞIRLIKLI NOT SAATİ Matematik 4 2 2 2 8 Fizik 2 3 5 4 8 Kimya 2 2 4 3 6 Biyoloji 2 3 3 3 6 T.Edebiyatı 3 3 1 2 6 D.Anlatım 2 3 3 3 6 Tarih 2 2 4 3 6 Coğrafya 2 5 5 5 10 Y.Dil 3 4 2 3 9 Sağlık Bilgisi 2 5 2 3 6 Girişimcilik 1 5 2 3 3 D.K.Ahlk.Blg 1 4 4 4 4 Beden Eğitimi 2 5 5 5 10 Blg ve İltş.tekno 2 4 4 4 8 İntrnt ve gvnlk 2 4 4 4 8 32 104 YIL SONU BAŞARI NOTU : 104 / 32 = 3,25

GENEL LİSELERDE SINIF GEÇMENİN KOŞULLARI NELERDİR? Ders yılı sonunda bütün derslerden başarılı olanlar. Ders yılı sonunda bazı derslerden başarısızlığı olup, ortalama yükseltme Sınavında bu derslerden başarılı olanlar doğrudan sınıflarını geçerler. 9.Sınıfta en fazla 3 dersi olan sorumlu olarak bir üst sınıfa geçebilecek,diğer Sınıflarda bu en fazla 2 ders olacak alt sınıflar dahil 5 den fazla sorumlu dersi olanlar sınıf geçebilecek. YIL SONU BAŞARI ORTALAMASIYLA DA ÖĞRENCİLER SINIFLARINI GEÇEBİLİRLER. Genel liselerde yıl sonu başarı ortalaması 2.50 nin üstünde olan öğrencilerde başarısız derslerine bakılmaksızın ortalama ile sınıflarını geçebilirler. ÖRNEK : Lise 1. sınıf öğrencisinin karne notları ve yıl sonu başarı ortalaması aşağıdaki gibidir. Matematik : 1 (Başarısız) Din Kültürü : 1 (Başarısız) Fizik : 1 (Başarısız) Coğrafya : 1 (Başarısız) Yıl sonu başarı ortalaması 2.59Yıl sonu başarı ortalaması 2.50 nin üstünde olduğundan öğrenci ortalamayla sınıfını geçmiş olur.

SORUMLU OLARAK SINIF GEÇME Doğrudan ve yıl sonu başarı ortalamasıyla sınıflarını geçemeyen öğrencilerden alt sınıflardaki sorumlu olduğu derslerde dahil başarısız olduğu ders sayısı en fazla 5 olan öğrenci sorumlu olarak bir üst sınıfa devam edebilir. ÖRNEK : Lise 1. sınıf öğrencisinin karne notları ve yıl sonu başarı ortalaması aşağıdaki gibidir. Fizik : 1 (Başarısız) T.Edebiyatı : 1 (Başarısız) Coğrafya : 1 (Başarısız) Yıl sonu başarı ortalaması : 2.37 Bu öğrencinin yıl sonu başarı ortalaması 2.50 den düşük olduğu için başarısız olduğu ders sayısı da 3 olduğundan sorumlu olarak bir üst sınıfa geçebilir ÖRNEK : Lise 2. sınıfta okuyan ve Lise 1. sınıftan da sorumlu dersi olan bir öğrenci ile ilgili bilgiler aşağıdadır. Lise 1 Matematik (sorumlu) Lise 2 Türk Dili ve Edebiyatı 1 (başarısız),Lise 2 Matematik 1 (başarısız) Lise 2 Psikoloji 1 (başarısız) Yıl sonu başarı ortalaması 2.29 Bu öğrencinin Lise 1. sınıftaki sorumlu olduğu dersi dahil olmak üzere başarısız Olduğu ders sayısı 4 den fazla olduğu için ortalaması da tutmadığından başarısız sayılır. Yani sınıf geçemez.

SORUMLU OLARAK SINIF GEÇME E öğrencilerden alt sınıflardaki sorumlu olduğu dersler de dahil başarısız olduğu ders sayısı en fazla Lise 1-3 , Lise 2- 2 zayıfı olan öğrenci sorumlu olarak bir üst sınıfa devam edebilir. ÖRNEK : Lise 1. sınıf öğrencisinin karne notları ve yıl sonu başarı ortalaması aşağıdaki gibidir. Tarih : 1 (Başarısız) Kimya : 1 (Başarısız) Fizik : 1 (Başarısız) Yıl sonu başarı ortalaması : 2.32 Bu öğrencinin yıl sonu başarı ortalaması 2.50 den düşük olduğu için başarısız olduğu ders sayısı da 3 olduğundan sorumlu olarak bir üst sınıfa geçebilir ÖRNEK : Lise 2. sınıfta okuyan ve Lise 1. sınıftan da sorumlu dersi olan bir öğrenci ile ilgili bilgiler aşağıdadır. Lise 1 Biyoloji (sorumlu) – Matematik (Sorumlu) –Fizik (Sorumlu) Lise 2 Matematik 1 (başarısız) –T.Edebiyatı (başarısız) Lise 2 Coğrafya 1 (başarısız) Yıl sonu başarı ortalaması 2.39 Bu öğrencinin Lise 1. sınıftaki sorumlu olduğu dersi dahil olmak üzere başarısız Olduğu ders sayısı 5 den fazla olduğu için ortalaması da tutmadığından başarısız sayılır. Yani sınıf geçemez.

ORTALAMA YÜKSELTME SINAVI ORTALAMA YÜKSELTME SINAVI OKULA DEVAM EDEN ÖĞRENCİLER İÇİN ÖĞRENİM GÖRDÜKLERİ SINIFTA BAŞARILI YADA BAŞARISIZ OLDUKLARI DERSLERDEN YAPILAN SINAVDIR. YIL SONU BAŞARI ORTALAMASINA BAKILMAKSIZIN HER ÖĞRENCİ DERS YILI SONUNDA İSTEDİĞİ EN FAZLA DÖRT DERSTEN ORTALAMA YÜKSELTME SINAVINA GİREBİLİR.BAŞARISIZ OLDUKLARI DERSLERDEN ORTALAMA YÜKSELTME SINAVINAGİREN ÖĞRENCİLER BU DERSLERDEN GEÇER NOT ALDIKLARINDA BAŞARILI OLMUŞ SAYILIRLAR.SINAVA GİRİLEN DERSİN EN SON BAŞARI ORTALAMASI,KARNE NOTU İLESINAVDA ALDIĞI NOTUN ARİTMETİK ORTALAMASIDIR. “Alan seçimi,ders kesiminden itibaren OYS ve sorumluluk sınavlarının bitimini 10 iş günü içinde yapılır.Ancak ,okul yönetimince kabul edilen zorunlu ve bu yönetmelikte belirtilen özre dayalı hallerde yeni ders yılının başlamasına kadar geçen sürede de şartlarını taşıyan öğrenciler alan seçimi ve değişikliği yapabilir. ÖRNEK : Matematik dersinin yıl sonu notu : 0 veya 1 Sınavda alınan not : 2 olursa 5 Matematik dersinin en son ortalaması : 1 3 olacaktır.

TÜM DERSLERDEN BAŞARILI OLUP SINIFLARINI GEÇEN ÖĞRENCİLER DE, YIL SONU ORTALAMALARINI YÜKSELTMEK İÇİN SEÇECEKLERİ ÜÇ DERSTEN ORTALAMA YÜKSELTME SINAVINA GİREREK YIL SONU ORTALAMALARINI YÜKSELTEBİLİRLER. LİSE 1. SINIF ÖĞRENCİLERİ YÖNELMEK İSTEDİKLERİ ALANLA İLGİLİ DERSLERİN ORTALAMALARINI TUTTURAMAMIŞLARSA ORTALAMA YÜKSELTME SINAVINA GİREREK ORTALAMALARINI YÜKSELTEBİLİRLER. GEREK ALAN DERSLERİNDEN GEREKSE DİĞER DERSLERDEN BAŞARISIZLIĞI OLUP, YIL SONU BAŞARI ORTALAMASI DA SINIF GEÇMEK İÇİN TUTMAYAN ÖĞRENCİLER, BU DERSLERİN DIŞINDAKİ (BAŞARILI OLDUĞU) DERSLERDEN SINAVA GİREREK ORTALAMALARINI YÜKSELTEBİLİRLER.

SORUMLU OLARAK SINIF GEÇME SORUMLULUK SINAVI; ÖNCEKİ YILLARDAN BAŞARISIZLIĞI BULUNAN ÖĞRENCİLERİN BAŞARISIZ OLDUKLARI DERSLERDEN YAPILAN SINAVDIR. YIL SONU BAŞARI ORTALAMASINI TUTTURAMAYIP (GENEL LİSELER İÇİN 2.50) EN FAZLA 5 TANE BAŞARISIZ DERSİ OLANLAR, SORUMLU OLARAK BİR ÜST SINIFA DEVAM EDEBİLİRLER. SORUMLULUK SINAVI TARİHLERİ .Bu sınavlar Haziran ve eylülün ilk haftası ve şubatta yapılacaktır. SORUMLULUĞUN KALKMASI BİR DERSİN SORUMLULUĞU ANCAK O DERSİN SORUMLULUK SINAVINDAN GEÇER NOT (EN AZ 2) ALMAKLA KALKAR. O DERSİN YIL SONU NOTUDA KARNE NOTUYLA SORUMLULUK SINAVINDA ALDIĞI NOTUN ARİTMETİK ORTALAMASIDIR.

SINIF TEKRARI Aşağıdaki durumlarda olan öğrenciler sınıf tekrarı yaparlar. Ortalama yükseltme sınavları sonunda başarısızlığı bulunup yıl sonu başarı ortalamasıyla sınıf geçemeyenler Sorumlu olduğu ders sayısı 5 den fazla olanlar, Sorumlu olarak sınıf geçemeyenler, Devamsızlık nedeniyle başarısız sayılanlar (Özürsüz 20, özürlü ve özürsüz 45 günü aşanlar) SINIF TEKRARI YAPARLAR. Sınıf tekrarı ortaöğretim süresince 1 defa yapılır.

LİSE İKİNCİ SINIFTA SEÇİLECEK ALAN VE ALANA KAYNAKLIK EDEN LİSE 1. SINIF DERSLERİ HANGİLERİDİR? ALANLAR KAYNAK DERSLERİ Fen Bilimleri Fizik Kimya Biyoloji Matematik Türkçe – Matematik Alanı Türk Dili ve Edebiyatı – Dil ve Anlatım Sosyal Bilimler Alanı Tarih Coğrafya Yabancı Dil Bilişim Teknolojileri Teknik Lise(Matematik-Fizik-Kimya-Dil Anlatım) Yıl sonu ortalaması:3.00 Elektrik-Elektronik Teknolojileri

ALANA KAYNAKLIK EDEN DERSLERDEN BAŞARISIZLIĞI BULUNMAYAN ÖĞRENCİLER, ALANA KAYNAKLIK EDEN DERSLERİN AĞIRLIKLI ORTALAMASINA BAKILMAKSIZIN O ALANI SEÇEBİLİRLER. ÖRNEK : Fen alanını seçmek isteyen bir öğrencinin yıl sonu ortalamaları aşağıdaki gibidir. DERSLER 1.Dönem 2. Dönem Yıl Sonu Haftalık Yıl Sonu Notu Notu Notu Ders Saati Ağırlık Notu Matematik 1 3 2 x 4 = 8 Fizik 2 2 2 x 2 = 4 Kimya 1 2 2 x 2 = 4 Biyoloji 2 2 2 x 2 = 4 10 22 Ağırlıklı Ortalama = = 2,20 22 10 Bu öğrencinin yıl sonu ortalamalarına baktığımızda alana kaynaklık eden derslerden başarısızlığı bulunmadığından ağırlıklı ortalamasına bakılmaksızın (2.50 olma şartı aranmaz) fen bilimleri alanını seçebilir.

Ağırlıklı Ortalaması = = 2.83 23 8 ALANA KAYNAKLIK EDEN DERSLERDEN BAŞARISIZLIĞI OLAN ÖĞRENCİNİN, ALAN SEÇİMİNDE, BU DERSLERİN AĞIRLIKLI ORTALAMASININ 2.50 OLMASI KOŞULU ARANIR. ÖRNEK : TM alanını seçmek isteyen bir öğrencinin yıl sonu ortalamaları aşağıdaki gibidir. DERSLER 1.Dönem 2. Dönem Yıl Sonu Haftalık Yıl Sonu Notu Notu Ortalaması Ders Saati Ağırlık Notu Matematik 2 3 3 x 4 = 12 Dil ve Anlatım 4 4 4 x 2 = 8 T.Edebiyatı 3 1 1 x 1 = 3 8 23 Ağırlıklı Ortalaması = = 2.83 23 8 Bu öğrencinin alana kaynaklık eden derslerin yıl sonu ağırlıklı ortalaması 2.50 ‘nin üzerinde olmasaydı T.Edebiyatı dersindeki başarısızlığından dolayı TM alanını seçemezdi. Ağırlıklı ortalaması 2.50 ‘nin üzerinde olduğundan TM alanını seçebiliyor. ŞARTLARI BİRDEN FAZLA ALANI TUTAN ÖĞRENCİLER İSTEKLERİ DOĞRULTUSUNDA YÖNLENDİRİLİR.

HİÇBİR ALANA YÖNELME ŞARTI TAŞIMAYAN ÖĞRENCİLER, ALANA KAYNAKLIK EDEN DERSLERİN AĞIRLIKLI ORTALAMASI EN YÜKSEK OLAN ALANA YÖNLENDİRİLİR. ÖRNEK : Öğrencinin alanlarla ilgili ağırlıklı ortalaması aşağıdaki gibidir. Fen Bilimleri alanı = 2,48 Türkçe – Matematik alanı = 2,39 Sosyal Bilimler alanı = 2,24 Yabancı Dil alanı = 2,15 Bu durumdaki öğrenci en yüksek ağırlıklı ortalamasının olduğu Fen Bilimleri Alanına yönlendirilir.

LİSE 2. SINIF FEN BİLİMLERİ LİSE 2. SINIF TÜRKÇE – MATEMATİK ÖĞRENCİ ALAN DEĞİŞTİREBİLİYOR MU? ÖĞRENCİ LİSE 2 den 3 e 3 ten 4 e SINIFTA ALAN DEĞİŞTİREBİLİR. ANCAK; YENİ ALANINA AİT LİSE 2 ‘DE GÖRÜLEN ALAN DERSLERİNDEN SORUMLU OLUR. ÖRNEK : LİSE 2. SINIFTA FEN ALANINDA OLUP, LİSE 3 SINIFTA TÜRKÇE – MATEMATİK ALANINA GEÇEN ÖĞRENCİNİN DURUMUNU İNCELEYELİM. LİSE 2. SINIF FEN BİLİMLERİ ALANI ALAN DERSLERİ LİSE 2. SINIF TÜRKÇE – MATEMATİK BİYOLOJİ FİZİK KİMYA MATEMATİK GEOMETRİ EDEBİ METİNLER PSİKOLOJİ TÜRKİYE COĞRAFYASI (FİZİKİ) ÖĞRENCİ, EDEBİ METİNLER, PSİKOLOJİ VE TÜRKİYE COĞRAFYASI (FİZİKİ) DERSLERİNDEN SORUMLU OLARAK LİSE 3. SINIFA DEVAM EDER.

LİSE 2. SINIF FEN BİLİMLERİ LİSE 2. SINIF TÜRKÇE – MATEMATİK ÖĞRENCİ YENİ ALANDA OKUTULMAYIP, ESKİ ALANINDA SORUMLU OLDUĞU DERSLERDEN SORUMLULUĞU KALKAR. ÖRNEK : LİSE 2. SINIFTA FEN ALANINDA OKUYUP, LİSE 3 SINIFTA TÜRKÇE – MATEMATİK ALANINA GEÇMEK İSTEYEN ÖĞRENCİNİN DURUMUNU İNCELEYELİM. LİSE 2. SINIF FEN BİLİMLERİ ALANI ALAN DERSLERİ LİSE 2. SINIF TÜRKÇE – MATEMATİK BİYOLOJİ FİZİK - KİMYA - MATEMATİK GEOMETRİ PSİKOLOJİ COĞRAFYASI LİSE 2. SINIFTA TÜRKÇE – MATEMATİK ALANINDA FİZİK VE KİMYA DERSLERİ OLMADIĞINDAN ÖĞRENCİNİN BU DERSLERLE İLGİLİ SORUMLULUĞU KALKAR. ÖĞRENCİ; LİSE 2. SINIFTA GÖRDÜĞÜ HALDE GEÇTİĞİ ALANDA BİR DERS SAATİNDEN FAZLA FARK OLAN DERSLERDEN DE SORUMLUDUR.