Öğretimle İlgili Temel Kavramlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Bireyi Tanıma Teknikleri I
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Bütünleştirme uygulamaları
Doç. Dr. Faik Özgür KARATAŞ Dr. Canan CENGİZ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
TUTUM VE ALGILAR.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
SOSYAL DAVRANIŞ.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1 EĞİTİM İLE İLGİLİ KAVRAMLAR (3. HAFTA)
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
ÖĞRENME.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Öğretimle İlgili Temel Kavramlar BÖLÜM: 1

Tanışalım Faik Karataş Sıra sizde!!! Kimya/Mühendislik Eğitimi D-Blok 2. Kat Elmek: ktufegitim@gmail.com Ders blogu: http://counselingedu.blogspot.com Twitter: @KaratasF / Fatih Egitim @ facebook Sıra sizde!!!

Kurallar Derse devam ve katılım Geç kalan hesabını verir Soru-Cevap Katılma-karşı çıkma Derse devamsızlık hak değil özür 8 Ders Saati Normalar Parmak kaldırarak söz isteme Başkalarını kırmadan aktif fikirleri beyan Yiyecek-içecek sorumlu davranış

Ölçme ve Değerlendirme Kesin olmamak kaydıyla!!! Ara-sınav : %50 Test (doğru-yanlış, boşluk doldurma ve/veya çoktan seçmeli) Yarıyıl-sonu : %50 Test

Bir alanı anlayabilmek için öncelikle o alanla ilgili temel kavramlarda ortak bir dil geliştirmek gereklidir. Katılıyor musunuz???

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Öğrenme Öğretme Öğretim Eğitim Yaşantı Ortam Davranış ...... TEMEL KAVRAMLAR 1. Hafta ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Temel Kavramlar Canlılar arasında, insan gibi kendi ayakları üstünde durmak ve ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla uzun süreli bir eğitime gereksinimi olan başka bir canlı yoktur. İnsanlar belli bir çevrede doğar ve yaşam boyu çevresiyle etkileşimde bulunarak çevrelerine uyum sağlamaya çalışırlar. İnsanlar, çevreleriyle girdikleri etkileşim sonucunda formal ve informal olarak iki yolla eğitim alırlar. Bireylerin çevreleriyle kurdukları serbest etkileşimleri sonucunda aldıkları eğitime “kendiliğinden kültürlenme-informal”, okulda aldıkları eğitime ise “kasıtlı kültürlenme-formal” denilmektedir. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

Eğitimi nasıl tanımlayabiliriz? Eğitim: En geniş anlamıyla eğitim bireyde kendi yaşantıları yoluyla davranış değişikliği meydana getirme süreci olarak tanımlanabilir. Tanımın üç temel özelliği vardır: 1. Eğitim bir süreçtir. 2. Eğitim sonucunda bireyde davranış değişikliği meydana gelir. 3. Davranış değişikliği bireyin yaşantıları sonucu meydana gelir. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

Eğitim davranışlar ile ilgisi ise davranış nedir? Davranış: Bireylerin başkaları tarafından doğrudan doğruya ya da dolaylı olarak gözlenebilen etkinlikleridir. İnsan davranışlarının zihinsel, duygusal ve bedensel yönleri vardır. Davranışlar sınıflandırılabilir mi????

DAVRANIŞ Öğrenilmemiş davranışlar Sonradan kazanılan davranışlar (Öğrenme ürünü davranışlar) Doğuştan gelen davranışlar Olgunlaşmaya bağlı davranışlar Geçici davranışlar İçgüdüsel davranışlar (Alkol, ilaç, hastalık vb. etkisi ile oluşan davranışlar Refleksif davranışlar İstenmedik davranışlar İstendik davranışlar Olumsuz kültürel koşullar Planlı eğitim ürünü altında kazanılan davranışlar davranışlar Plansız eğitim ürünü Eğitimin hatalı yan davranışlar ürünü olan davranışlar

Uyarıcı Tepki Karşılık Davranış Oluşum Süreci Davranış İçsel Dışsal Öğretmenin soru sorması Dışsal Tepki Parmak kaldırma Karşılık Pekiştirme Olumlu Doğru cevabın ödüllendirilmesi Olumsuz Maddi Manevi Sembolik Dıştan İçten Birincil, ikincil pekiştireç Ceza 1. Tür 2. Tür Görmezden gelme

Eğitim Türleri EĞİTİM İNFORMAL EĞİTİM FORMAL EĞİTİM Ailede eğitim Çevrede eğitim Sokak, Arkadaş grubu Basın İş ortamı, Kültürel ve sportif çevre Örgün Eğitim Yaygın Eğitim Okulöncesi Eğitimi İlköğretim Ortaöğretim Yükseköğretim Halk eğitimi Çıraklik Eğitimi Hizmetiçi Eğitim

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Okulda alınan eğitim planlı, programlı, amaçlı formal bir eğitimdir. Bu amaçla, okullarda uygulanmak üzere öğretim programları geliştirilmiştir. Öğretmenlerin görevi programlarda yer alan hedefler doğrultusunda planlama yapmak, öğretme öğrenme sürecini öğrencilerin yeni davranışlar kazanmalarını sağlayacak biçimde düzenlemektir. İşleme ÇIKTI GİRDİ Okulun Görevleri Yeni davranışlar kazandırmak, İstenilmeyen davranışları ortadan kaldırmak İstendik davranışları pekiştirmektir. Tartışma: Okulda informal bir eğitim var mıdır? ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Öğrenme Nedir? “Öğrenme, bireyin olgunlaşma düzeyine göre, çevresiyle etkileşimi sonucu davranışlarında olan kalıcı değişmeler” dir. Tanıma göre öğrenmenin oluşabilmesi üç etkene bağlıdır: Davranışlarda bir değişme olmalıdır. Bu değişme kalıcı olmalıdır. Değişme kişinin çevresiyle etkileşimi sonucunda oluşmalıdır. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

Öğrenmenin iki yolu vardır. Kendi yaşantılarımız. Eğitimimiz Öğretme: Bireyin davranışlarında değişim meydana getirmek için yapılan etkinliklerdir. Diğer bir ifadeyle öğretme; öğreticilerin öğrencilere yönelik yaptıkları faaliyetlerin tümüdür.

Öğrenme Alanları Bilişsel Alan: Zihinsel etkinliklerin ön planda olduğu alandır. Duyuşsal Alan: Çeşitli nesne ve olaylara karı gösterdiğimiz duygu ve tutumlarımızdır. Devinişsel Alan: Bir veya birden çok organımızı kullanarak ortaya koyduğumuz davranışlardır.

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Öğretim: Öğretme-öğrenme sürecinin planlanması ve bu sürecin istenilen davranışları gerçekleştirebilecek şekilde uygulanmasıdır. Öğretim= Öğretme +Öğrenme Öğretim faaliyetleri önceden belirlenmiş hedefler doğrultusunda, planlı, programlı, yöntemli, öğrenme ve öğretme ilkelerine uygun olarak yapılır. Öğretmen, öğretme-öğrenme sürecinin düzenleyicisidir. Öğretimde öğretme ve öğrenme diye iki etkinlik vardır. Öğretme, öğretmenin etkinliği; öğrenme, öğrencinin etkinliğidir. Öğretim faaliyeti sürecinde öğretmen öğretir; öğrenci öğrenir. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN KARŞILAŞTIRILMASI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Eğitim geniş kapsamlıdır. Öğretim dar kapsamlıdır. Eğitim toplumun her kesimini içine alır. Öğretim toplumda belli yaştakileri içine alır. Eğitim her yerde yapılır. Öğretim yasal kurumlarda yapılır. Öğretimin özünde de bilgi, beceri ve değer duygusu barındırma vardır. Eğitimin içinde tavır, tutum ve alışkanlık kazandırma vardır. Öğretim bireyin yaşamının beli bir dönemi ile sınırlıdır. Eğitim yaşam boyu devam eder. Eğitim insan ve hayvana özgüdür. Öğretim yalnız insana özgüdür. Eğitimi seçme şansımız yok. Öğretimi seçme şansımız var. Eğitimin hedefleri geneldir. Öğretimin hedefleri özeldir. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

Öğrenmenin Oluşum Süreci Öğrenme-Öğretme Ortamı Öğrenme Yaşantısı ETKİLEŞİM KAYNAK/ ÖĞRETMEN ALICI/ ÖĞRENCİ Etkinliği: Öğretme Etkinliği: Öğrenme Dönüt (Geri-Bildirim) ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Öğretim Ortamı: Bir okulda ya da sınıf ortamında etkili öğretim yaşantılarının gerçekleşmesi amacıyla öğretmen öğrenci arasında oluşturulan olumlu havadır. Öğrenme Yaşantısı: Öğrencilerin kalıcı izli davranış değişmesine imkan veren yaşantılardır. Öğretim Yılı: Herhangi bir eğitim kurumunun eğitime başladığı tarihten derslerin bittiği tarihe kadar geçen süredir. Öğretim Takvimi: Bir öğretim yılında yapılması düşünülen öğretim etkinliklerinin aylara veya haftalara dağıtılmasıdır. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ