Seyir teli için ivmelenme izleme sistemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Edirne Bölge Müdürlüğü
Advertisements

AKILLI FAKS.
  5.4 PROJE TRAFİĞİ Kırsal yolların tasarımı ile ilgili geometrik standartların seçimine esas olan trafik için genelde 20 sene sonraki trafik değeri alınır.
Günümüz şartları altında insanların en büyük kaygısı artık can ve mal güvenliği haline geldi. Pek çok güvenlik sistemi artık karşılanamayacak kadar pahalı.
Medikal Bilişimde Kablosuz Algılayıcı Ağlar ve İnternet
ENERJİ İLETİM SİSTEMLERİ
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
IEEE (WIMAX) Protokollerini Kullanan Ürünler ve Özellikleri
REKLAMCILIK Hafta 5.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
TELSİZ HABERLEŞME SİSTEMİ ALTYAPI DEĞERLENDİRME VE DURUM TESPİTİ
SOME-Bus Mimarisi Üzerinde Mesaj Geçişi Protokolünün Başarımını Artırmaya Yönelik Bir Algoritma Çiğdem İNAN, M. Fatih AKAY Çukurova Üniversitesi Bilgisayar.
1 MarmarisCard Marmaris Turizm Geliştirme Projesi.
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
SAYAÇ İZLEME VE DENETLEME SİSTEMLERİ.
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
109/06/08 VIVA Eğitim İlişkileri Yönetimi. 209/06/08 Ajanda Hedefler & Gerçekleşenler Proje Yönetimi AR - GE Sistem Testler Sonuç Demo Sorular & Yorumlar.
XML Biçimli, Belirsiz Değişkenlikteki Verilerin Aktarım ve Görselleştirmesine Mikrodenetleyici Destekli Bir Çözüm Hüseyin GÜRÜLER*, Ayhan İSTANBULLU**,
Prof. Dr. Turgay ONARGAN Prof. Dr. C. Okay AKSOY MTS 3022 TÜNEL AÇMA
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
HAVZA PLANLAMA VE ARAZİ ISLAHI DAİRE BAŞKANLIĞI
(Radio Frequency Identification) (Radyo Frekansları ile Tanımlama)
Değişkenlik Ölçüleri.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
Prof. Dr. Turgay ONARGAN Prof. Dr. C. Okay AKSOY
TGI Çözümü Elektrik Dağıtım Şebekesinde
Elektrik ve doğalgaz sektöründe saha servis yönetimi anlayışı değişiyor. ARENA Saha Hizmetleri ve İş Gücü Yönetimi.
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
Kasım Webinarı Ü. Esra KÖROĞLU - Alparslan MESRİ.
Yapı Dinamiği Prof. Dr. Erkan ÇELEBİ 1. GİRİŞ
İzolatör Test Sistemi-Bileşenler ve Teknik Özellikler Eren AYDIN Eren AYDIN, Teknik Müdür – TDG Ltd. Şti. Binalarda Yapısal Sağlık Takibi İçin Enstrümantasyon.
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME Öğr. Gör. Nevzat TAŞBAŞI 3. Hafta.
YAPI DİNAMİĞİ Prof. Dr. Erkan ÇELEBİ
Kurumsal Ağlarda Uzak ve Merkezi İşlem Birimlerinin Sanallaştırılması: Bir Uygulama Emrah ÇOLAK, SGK Aydın ÇETİN, Gazi Üniversitesi ŞUBAT 2016.
PROFİBUS. Profibus (Process Field Bus) geniş kapsamlı üretim ve proses otomasyonu için tasarlanmış açık saha bus standardıdır. Profibus haberleşme sistemi.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
1 GİRİŞİM SUNUM TASLAĞI. 1. İLETİŞİM FORMU 2. ÜRÜN/HİZMET TANIMI 3. SEKTÖR VE PAZAR 4. RAKİP ANALİZİ 5. FİYATLAMA 6. MÜŞTERİLER 7. ŞİRKET HAKKINDA BİLGİ(VAR.
DÜZ BAĞLANTıYA GÖRE DAĞıTıLMıŞ OTOMASYON TEKNOLOJISI.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
GÜRÜLTÜ KONTROLÜ Copyright © PechoM Tüm hakları saklıdır.
Bir İŞ YERİ Ne Zaman Ölçüm Yaptırır?
Meteorolojik Veri Toplamada Kullanılan Yöntemler
Hatice Şimşek Keskin***
Mobil öğrenme; kendine özgü içeriği olan ve buna uygun formatlarla mobil cihazlar aracılığıyla eğitim ortamına aktaran uygulamadır.
DERS 1 Gömülü Sistemlere Giriş
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
Düz hatlar, makaslar & kruvazmanlar için ivmelenme izleme sistemi
NeTIRail-INFRA Bilgilendirme Toplantısı, Ankara, Türkiye
Demiryolu hattı innovasyonları ve sonuçları (İ.P.2)
Demiryolu & Toplum Geliştirilen innovasyonların sosyal etkisi
Anklaşman sistemlerinin iyileştirilmesi
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
Yeniliklerin ekonomik etkileri
Katener hat sistemi için akım ve gerilimin izlenmesi
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
NeTIRail-INFRA projesine genel bakış
Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği
Slovenya’da gerçekleştirilen dinamik ölçümler
Android Adım Sayar Uygulaması
Araştırma Modeli: Tarama Araştırmaları/Deneme Araştırmaları
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ
GÜRÜLTÜ KONTROLÜ ENERJİ SEKTÖRÜ
MADDE VE YAPISI TEST.
Sunum transkripti:

Seyir teli için ivmelenme izleme sistemi NeTIRail-INFRA Bilgilendirme Toplantısı, Ankara, Türkiye

Geliştirilen Sistemin Tanımı (1) Seyir teli kısmında titreşim durumları Düşük spektrum frekanslar temas telinin direncinin azalmasına neden olmaktadır. Bu aralıkta, titreşimler telin uzunlamasına kesitinde, düşük güçsüzleşme ile yayılımına neden olmaktadır. Temas telindeki uzun genişlikler genellikle bağlantının yapıldığı telde ve kelepçe kısmında yorulma çatlaklarına yol açmaktadır. İki aşamada testler tamamlanmıştır Laboratuvar ortamı deneyleri: ADS ve laboratuvarları. Gerçek saha durumlarında deneyler. Özel durumlar gerektiğinden, sadece AFER-Faurei test sahasında uygulama yapılmıştır.

Geliştirilen Sistemin Tanımı (2) Cihazların yerleşim dizaynı Cihazlar: WSDO, WCDO, WLRCD Kullanıcı ara yüzü (GUI) uygulaması gerçek zamanlı verileri almakta ve göstermektedir. Nihai arayüz uygulaması Ara yüz veriyi kaydetmekte ve her bir satır için bir mesaj vermekte, .csv formatında kaydetmektedir.

Sistemin avantajları(1) Temel amaç: pantograf ve temas telinin arasındaki temas noktasından alınan yer değiştirme verilerinin uzun zamanda toplanması Büyük miktarda veri, uzun zamanda, pantograf ve temas teli arasındaki etkileşimin analiz edilmesine yardım etmesi, aşınma derecesi hakkında bilgi sağlaması Sistemin çözümü ise önemli dizayn aşamasında odak noktasının düşük maliyetli kategorisinde olması “Talep üzerine” stratejinin sürdürülmesi için periyodik zaman planlaması bakım stratejisinin değiştirilmesine yardımcı olması Kritik kusurların hızlıca belirlenmesi Geçmiş ve kıyaslanabilir verilerin gelecekteki yeni katener sistem dizaynlarının geliştirilmesinde yardımcı olması Katener sistemin bileşenlerinin aşınma derecesinin izlenmesine kullanılması

Sistemin avantajları (2) İnnovasyon teknik özellikleri: Kablosuz iletişim: İnvazif olmayan, veri aktarımında kablo kullanmayan Güç kaynağında özerklik; bateri ve fotovoltaik hücrelerin kullanımı 3 eksen içinde tek ivmeölçer devresi kullanıldı Zorlu çevre koşullarında çalışma Test Ayarları: Donanım belleği tüm eksenler için 400 SPS ivme değerlerini almaktadır. İlk ayarlar +/- 4g, ivme ölçeği için Sensör aldığı verileri kendi hafızasında toplamakta ve titreşimler belirlenen sınır değerlerini aştığında iletilmektedir; başka bir deyişle, tren alanı terk ettiğinde iletim meydana gelmektedir. Tetikleyici sınır değer +/- 2.5g .

Süreç sonrası işlemler(1) Zaman bölgesinde hızlanma genişlikleri Kısa zaman dilimi için hızlanma genişlikleri İvmelenme değerlerinin dağılımı Lineer ve logaritmik düşey ölçekte ivmelenme spektrumu .

Süreç sonrası işlemler (2) Lineer ve logaritmik düşey ölçekte üç eksen için yer değiştirme spektrumu Lineer ve logaritmik düşey ölçekte üç eksen için enerji spektrumu

USFD – Sheffield Deneyleri (1) Deneyler 25-26 Ocak 2018 tarihinde yapıldı. Temas telinin ivmelendirilmiş aşınmasını sağlayabilen özel USFD laboratuvarında kurulum yapıldı Sensörler farklı lokasyonlara kuruldu Temas teli için farklı tipte yerleştirmeler kaydedildi: farklı frekans ve biçimde Süreç sonrası, sensörler tarafından alınan veriler ile aktüatör tarafından üretilenler ile kıyaslandı.

USFD – Sheffield Deneyleri (2) Üç ivmeölçer sensör temas teline yerleştirildi Temas teline ve aynı zamanda aktüatör gövdesine sensörler yerleştirildi . Yüksek ve düşük frekans titreşimler, tekil titreşimler vb. aktüatör uygulamasında üretildi.

USFD – Sheffield Deneyleri (3) Düşük frekans aktüatör gücü tek eksenli uygulandı Aktüatör üretimi yer değiştirme spektrumu Temas telindeki titreşimler değişmekte olup, aktüatör temas gücü simüle edilerek modifikasyon yapıldı. Aynı zamanda, geliştirilen sensörlerden temas telinin ivmesi alındı. Süreç sonrası işlemler sunuldu

USFD – Sheffield Deneyleri (4) Temas teli ivmelenme genişlikler alındı Aktüatörün OZ ekseninde yer değişimi sağlamasına rağmen, enerji ve yer değişimi tüm eksenlere yayılmıştır. Kısa zaman aralığında detaylar

USFD – Sheffield Deneyleri (5) Sonuçlar: Aktüatör uygulamalarının temas gücü ve tek eksenli yer değiştirmesinin simüle etmesi: OZ, etkiler diğer eksenlere dağılmaktadır. Tüm eksenlerde aktüatörün etkisi sistem sayesinde gözlemlenebilmektedir. Aynı zamanda, gerçek sahadan elde edilen veriler, aktüatör programlarının oluşturulmasına, temas telinin gerçek davranışına daha yakın örnekler sağlayabilir.

AFER – Faurei Deneyleri(1) Saha durumundan ve organizasyon zorluklarından dolayı sadece 1 kez deney yapıldı. İki adet sensör kuruldu.

AFER – Faurei Deneyleri(2) Kod 2 Kod 1

AFER – Faurei Deneyleri (3) Code 2 Sonuçlar: Diğer geliştirilen sistemler ile bağlantılı olarak, bu sistemde çalışmayan bileşenler dikkate alındı. Bu deneyler, bütün deneyler arasında en şaşırtıcı ve tehlikeli olanlarıdır. Benzerlikler taşıdığı halde, demiryolu hatları için bu ivmelenme izleme sistemi ile ilişkilendirilebilir. Ana fayda ise demiryolu üst yapısındaki yüksek gerilimli alanlarda mikroelektronik uygulamalar için özel bir alan açılmasıdır. Code 1