ÖĞRENME 2.0 – EĞİTSEL SOSYAL AĞLAR Nil GÖKSEL CANBEK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
Advertisements

Engelliler İçin Teknoloji Destekli Eğitim Ali Ekrem ÖZKUL 17 Mayıs 2010 Ankara ENGELSİZ ÜNİVERSİTE BİRİMLERİNİN YAPILANDIRILMASI VE İŞLEYİŞİ TOPLANTISI.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
Video Mayıs/Haziran 2013 Bu proje (proje numarası NO1-LEO ) Avrupa Komisyonu deste ğ iyle fonlanmaktadır. Bu yayın sadece yazarın görüşünü.
UNI-SET Toplantı Notları
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
N. ALP AR Şişli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
İSTANBUL BEYLİKDÜZÜ LİDERLİK FORUMU İSTANBUL BEYLİKDÜZÜ LİDERLİK FORUMU 2 Başlarken Forumu Tanıma Temel Soru Eğitim liderleri,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
BLOG NEDİR?. BLOG Genellikle güncelden eskiye do ğ ru sıralanmı ş yazı ve yorumların yayınlandı ğ ı, web tabanlı bir yayını belirtir Web Log (weBLOG)
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
UZAKTAN E Ğİ T İ M – 2 “Internet’e Dayalı UE” “E-Ö Ğ RENME”  E-Ö ğ renme  Temel Kavramlar  Tanımı  E-ö ğ renme Ortamları  Ö ğ renme Yönetim Sistemi.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
BASKETBOL TÜRKİYE TURU
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
GÜVENLİ İNTERNET ve SOSYAL MEDYA
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
WEB TABANLI ÖĞRENME.
Pazarlama Alanındaki Sosyal Medya Konulu Çalışmaların İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi Esra Doğan
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Aile Atölyeleri Projesi
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
Cihan Ünlü Türkçe öğretmenliği Wep02 ödevi
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
Ömer BÖLÜKMEŞE Türkçe Öğretmenliği
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Dilek YURTSEVEN Ezgi Arzu GÜNEŞ
Hazırlayan: Büşra KÜÇÜK CEIT380
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
MERVE AYDIN WEB 2.0 HAKKINDA.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
Bora UZUN Bilgi Teknolojisi
EĞİTSEL OYUNLAR.
UZAKTAN EĞİTİM.
connect to the virtual world
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Online Sınav Uygulaması
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Çocukların İnternet Kullanımları ve Onları Bekleyen Çevrim-İçi Riskler
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Çocukların İnternet Kullanımları ve Onları Bekleyen Çevrim-İçi Riskler
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

ÖĞRENME 2.0 – EĞİTSEL SOSYAL AĞLAR Nil GÖKSEL CANBEK Akademik Bilişim 2015  4-6 Şubat 2015  Anadolu Üniversitesi Eskişehir

SOSYAL AĞLAR- Tanım http://www.mediawijzer.net/author/thijs-van-de-reep

SOSYAL AĞLAR-i Bireylerin web kişiliklerini oluşturmalarına olanak sağlayan - en yeni - çevrimiçi «iletişim» araçlarıdır. (Boyd ve Ellison, 2007)

SOSYAL AĞLAR-ii Bireylerin kendilerini ifade etmelerine olanak tanıyan; Web tasarımı konusunda çok az teknik bilgi gerektiren ya da hiç teknik bilgi gerektirmeyen; Sosyal etkileşim ve ağ iletişimine izin veren; Ücretsiz ya da pahalı olmayan sitelerden oluşmaktadır (Hutchison, 2008).

SOSYAL AĞLAR-iii Sosyal ağ siteleri kullanıcıları tarafından zenginleştirilen.. anlık durum, kişisel başarı, beğeni, antipati, korku, önyargı, umut ve hayallerin .. film, fotoğraf, sembol veya ifadelerle tanımlandığı platformlardır. (Dumenco, 2009; Aktaran: Patterson, 2012)

SOSYAL AĞLAR-iii Dijital toplulukları tek bir platformda birleştiren ve eleştirel düşünme becerilerini geliştiren platformlardır. (Jonassen, 2000; Aktaran Göksel-Canbek, 2009)

SOSYAL AĞLAR-Örnekler Windows Live Spaces (2010) FriendFeed (2007) YouTube (2005) Reddit (2005) Facebook (2004) Twitter (2004) MySpace (2004) Bebo (2004), Digg (2004) Flickr (2004) Tagged (2004) Ning (2004) LinkedIn (2003) Delicious (2003) Metacafe (2003) Hi5 (2003) Last.fm (2002) Friendster (2002) StumbleUpon (2001) Habbo (2000) LiveJournal (1999) Xanga (1998) Classmates.com (1995) SixDe- grees.com(1997) Slashdot (1997)

BİLİMSEL SOSYAL AĞLAR Kişisel Araştırma Ortamı: http://www.go2web20.net/ bilimsel sosyal ağlara katkı sağlanabilir. (Mutlu, 2013)

SOSYAL AĞLARIN EĞİTSEL İŞLEVİ  Web 2.0 ile desteklenmiş farklı öğrenme kaynaklarının yer aldığı gruplar içinde, öğrenenler kişisel araştırma ortamlarını oluşturarak sosyal ağların geneli içinde aktif öğrenmeyi gerçekleştirebilirler. Örnekler: Academia (2008), ResearchGate (2008)

EĞİTSEL SOSYAL AĞLAR-i Twitter Edutopia Classroom 2.0 Technology Integration in Education Facebook The 21st Century Teacher Google Plus Better Lesson Plurk Diipo Educator's PLN Intel Education Teachers Engage Community Sophia Everloop Learn Central Edudemic ISTE Community K12 Advantage WhoTeaches Collaborative Translation http://cyber-kap.blogspot.com.tr/2011/08/top-20-social-networks-for-education.html

EĞİTSEL SOSYAL AĞLAR-ii Twitter (2006) 500 milyon kayıtlı kullanıcı, 140 karakterlik anlık ileti: Bknz. hash tags: edchat ya da edtech #ab2015 Plurk Plurk, micro-blogging hizmeti, 210 karakterlik anlık ileti Classroom 2.0 Her hafta bir konunun tartışıldığı eğitsel site 200 ülkeden 800 bin üye Facebook (2004) 1 milyar kayıtlı kullanıcı (2012) Google Plus Facebook’tan sonraki ikinci büyük sosyal ağ sitesi, 540 milyon aktif kullanıcı, web içeriklerini tek bir alanda depolama

EĞİTSEL SOSYAL AĞLAR-iii Sophia Ücretsiz ders planları, çevrimiçi ders anlatımları Learn Central Sanal konferanslar ISTE Community Uluslararası Teknoloji ve Eğitim Topluluğunun (ISTE) sağladığı platform, eğitimciler teknoloji konularında işbirliği içine girme fırsatı WhoTeaches Yükseköğretim gören kişilere doküman paylaşımı

EĞİTSEL SOSYAL AĞLAR «Yeni Nesil Yönetim Aracı» Tüm Sosyal Medya Hesaplarınızı yönetebileceğiniz tek bir panel! http://cyber-kap.blogspot.com.tr/2011/08/top-20-social-networks-for-education.html

http://www. educatorstechnology http://www.educatorstechnology.com/2012/06/12-best-ning-groups-for-teachers-to.html

Web 2.0 yeniliklerin yer aldığı alanlar: Öğrenme 2.0 sosyal ağlar (social networks) ağ günlükleri (Weblogs) vikiler (wikis) yer imleri (bookmarks) etiketleme (tagging) video yayın abonelikleri (podcast and videocasts) (Genç, 2010)

EĞİTSEL SOSYAL AĞLARIN YENİ ADI Web 2.0 Learning 2.0

bilginin küresel paylaşımında önemli rol oynamaktadır. SONUÇ Ortak bilimsel faaliyetlerin çok-kültürlü bir çerçevede yürütülmesinde, Web 2.0 araçlarının desteklediği sosyal ağlar bilimsel gelişimi sağlamakta ve bilginin küresel paylaşımında önemli rol oynamaktadır.  

ÖNERİLER eğitmen rolünün tek yönlü yapısından sıyrılması bireysel öğrenmenin yanı sıra sosyal öğrenmenin desteklenmesi çevrim içi öğrenmenin geliştirilmesi Sosyal ağ içeriğinde etkileşimli iletişimin sağlanması Web 2.0 araçları ile eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması didaktik (pasif) öğrenme yerine etkin, kalıcı öğrenmenin sağlanması

Dinlediğiniz için teşekkürler! Sorusu olan?