Sosyal Oyunlar Volkan Erol1,2 Baran Sakallıoğlu1

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

HAVVA ÜNAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
COĞRAFYA İÇERİSİNDEKİ YERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
İnternet Teknolojisi Temel Kavramlar
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
HAZIRLAYAN: BURCU OLGUN
Sosyal Medya Stratejisi Geliştirme ve Sosyal Medya İletişimi 9-10 Kasım 2013 AISEC - Adana Zeynep Atay STGM Proje Asistanı Özgür Mehmet Kütküt STGM İletişim.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması
SÜRDÜRÜLEBİLİR KARİYER SUNUMU
Oyunun Özellikleri ve Önemi
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ BAŞLICA BİLEŞENLER
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
BİLGİSAYAR AĞI NEDİR ? Network(Bilgisayar Ağı), İki veya daha fazla bilgisayarın birbirine bağlanmasıyla oluşan sistemlerdir..
İnternet GÖKHAN BAKIR Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
İLETİŞİMİN KUŞAKLAR ARASI KÖPRÜ ROLÜ
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
SANAL SINIF UYGULAMASI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Ask Question.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
SANAL ORTAM VE SOSYAL MEDYANIN İLKOKUL ÇOCUKLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
AVRUPA BİRLİĞİ ÇERÇEVE PROGRAMLARI
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Sosyal Oyunlar Volkan Erol1,2 Baran Sakallıoğlu1 Prof.Dr.Bekir Tevfik Akgün1 1: Okan Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği 2: Provus A MasterCard Company Ar-Ge Merkezi 05.02.2014 Akademik Bilişim 2014 Mersin

Sunum Planı Sosyal Oyun ve Sosyalleşme Kavramlarına Giriş Sosyal Oyunlarla İlgili Tanımlar Sosyal Oyunlarda 2012’nin Kazananları ve Kaybedenleri Sosyal Oyun Pazarının Geleceği ve Türkiye Sonuçlar

Sosyal Oyun ve Sosyalleşme Kavramlarına Giriş Çeşitli alanlarda ortaya çıkan «sosyal ağlar», gerçekte ne kadar “sosyal” dir? geçmişten günümüze, agoralardan kahvehanelere, çeşitli eğlence mekanları internet üzerindeki sohbet ve oyun odaları gibi

Sosyal Oyun ve Sosyalleşme Kavramlarına Giriş (2) Sosyal paylaşım ağları, zaman ve mekan bağımsız olarak bireylere sanal bir ortamda toplanma ve iletişim kurma olanağı sağlayan ortamlardır Üzerinde uzlaşılmış sosyalleşme tanım ve tanılarına uyup uymadığı; dahası toplumsal hayata kattıkları toplumsal hayattan götürdükleri ise büyük bir soru işaretidir Eğlendirme fonksiyonunu da beraber taşımaktadır. Ör: Facebook’un Türkiye’de 20 milyon kullanıcısı bulunmaktadır. Akla ilk gelen eğlendirme aracı oyunlar olmaktadır.

Sosyal Oyun ve Sosyalleşme Kavramlarına Giriş (3) Oyun; çocukların mevcut ve gelecekteki ilişkilerini etkileyen sosyal ve bilişsel becerilerini geliştirmesini sağlayan doğal bir araçtır. Sosyal paylaşım ağları eğlence öğesini de barındırarak sosyalleşme olgusuna katkıda bulunmaktadır. Oyunun en önemli fonksiyonu, kişinin daha az riskli ortamlarda öğrenmesini sağlamaktır sosyal paylaşım ağları ve web siteleri,etkileşim ile beslenen kontrol olgusu ile birleşince sosyalleşme konusuna daha ihtiyatlı yaklaşma gereğini ortaya koymaktadır

Sosyal Oyun Kavramına Giriş (4) Ortak Tanım: “Sosyal ağlar üzerinde diğer oyuncularla oynanan ve bu oyuncularla etkileşim içerisinde olunan oyun türü” Sosyal Oyun Nedir? Etimolojik olarak: Ağ siteleri altyapısı üzerinde oynanan oyun. Mevcut olarak: Sosyal ağlardaki arkadaşlarınızla karşılıklı ya da beraber oynanabilen ve sonu olmayan bir oyun. İdeal olarak: Sosyal oyun, arkadaşlarınızla çevrim içi ya da gerçek hayatta beraber ya da karşılıklı oynanan oyundur.

Sosyal Oyunlarla İlgili Tanımlar Sosyal oyun sistemi içindeki elemanların arasındaki ilişkilerin sosyal ilişkiler olduğu kabul edilir. Sosyal Oyun Etkileşimleri iki farklı şekilde sınıflandırılabilir: Oyunun kurallarının işleyişini ortaya koyan dahili türetilmiş etkileşimler Sihirli çember dışından gelen dışarıdan elde edilen etkileşimler

Sosyal Oyunlarla İlgili Tanımlar (2) Bir grup oyuncu, bir oyun oynamak için bir araya gelip her zaman bir sosyal oyun topluluğu oluşur. Oyun toplulukları şu tarz oyunlar oluştururlar: Tekil bir oyun Bir oyun organizasyonu veya bir oyun serisi Daha büyük bir oyun bağlamı

Sosyal Oyunlarla İlgili Tanımlar (3) Oyuncu rolleri bir oyunda oyuncular arasında mevcut sosyal ilişkilerin türlerine göre belirlenir. Rolleri sabit değildir ve bir oyunun akışı içinde birkaç kez değişebilir. Oyuncu rolleri için Sutton-Smith'in modeli oyun için bir aktör, bir karşı-aktör ve genel bir "amaç" veya biçimi içerir. Örneğin, amaç yakalamak ise, aktörün almak, karşı-aktörün rolü ise alınmayı engellemektedir.

Sosyal Oyunlarla İlgili Tanımlar (4) Bartle modeli Çoklu Kullanıcı Etki Alanı (Multi User Domain) içindeki çevrimiçi oyuncu rollerini dört kategoride toplar: Başarı Gösterenler: Deneyim ve güç ilerletmeyi hedefleyenler oyuncular Kaşifler: Dünyanın uzak alanları keşfetmek isteyen oyuncular Sosyalleştirenler: Önceliklerini doğrudan sosyal etkileşim üzerine yerleştiren oyuncular Katiller: Diğerlerine zarar veren “Antisosyal” oyuncular

Sosyal Oyunlarla İlgili Tanımlar (5) Oyunlar, basit oyun davranışları ve sosyal etkileşimlerle inanılmaz karmaşık deneyimlere neden olabilen yükselen sosyal sistemlerdir. Bir oyun sınırlı oyun topluluğu sosyal sözleşme şeklinde ortaya çıkar. Sosyal sözleşme: Oyunda oyuncuların birbirleri ile etkileşim yollarını belirleyen kuralları tanımlar. Oyunda oyuncular arasında anlamlar ve değerler oluşturur. Oyuncular için oyun alanlarının gerçek dünyadan daha “güvenli” alanları olmasını sağlar.

Bireysel Oyunlar ve Sosyal Oyunların Sınıflandırılması

Bireysel Oyunlar ve Sosyal Oyunların Sınıflandırılması

Bireysel Oyunlar ve Sosyal Oyunların Sınıflandırılması

Sosyal Oyunlarda 2012’nin Kazananları ve Kaybedenleri

Sosyal Oyunlarda 2012’nin Kazananları ve Kaybedenleri (2)

Sosyal Oyun Pazarının Geleceği ve Türkiye “Facebook gibi sosyal ağlarda herkes bulmak istediği arkadaşlarını buldu ve paylaşmak istediklerini paylaştı; tüketti. İnsanlar/kullanıcılar artık işin ‘oyun oynama’ kısmına geçiyor.” Mevlüt Dinç Sosyal oyun pazarının 2012 yılı içinde 2.18 milyar dolara ulaşmıştır. ABD’nin sosyal oyun piyasası 2015 yılında 5.5 milyar doları bulacak. 2010-2015 yılları arasında sosyal oyun bağımlılarının %75 artacağı tahmin ediliyor. (BI Intelligence raporu)

Sosyal Oyun Pazarının Geleceği ve Türkiye (2)

Sosyal Oyun Pazarının Geleceği ve Türkiye (3) Dünyanın en önem verdiği konuların başında oyun tabanlı eğitim geliyor İçerik üretimi konusunda daha fazla yol kat etmemiz gerek Mevcut sıkıntı, kullanım yoğunluğuna rağmen ödeme oranlarının yurtdışı pazarlarından düşük olması Online/mobil oyunlar sektör içerisindeki pazar payını %50’ye kadar çıkaracak

Sosyal Oyun Pazarının Geleceği ve Türkiye (4) Kullanıcı sayısı yüksek, ama sağlanan getiri/gelir düşük Başarılı işler var fakat henüz günümüzde gerçek anlamda hit bir Türk sosyal oyunu yok Facebook gibi platformların varlığı ile oyunların pazarlama ve dağıtım süreçlerinin geçmişe göre oldukça demokratikleştiğini söyleyebiliriz

Sonuçlar Türkiye şu an sadece sosyal oyun değil pek çok sektör için dünyanın ilgi odağı konumunda. Önümüzdeki yıllarda çok daha önemli bir pazar haline gelecek. Sosyal oyun pazarının ise her yıl ortalama 20% büyüyerek 2015’te 10 milyar doları aşması bekleniyor. Zynga’nın halka açılması ve hisse senedi fiyatlarının düzenli olarak artıyor olması bir bakıma sosyal oyun furyasının gelip geçici bir heves olmadığını, sürdürülebilir ve hızla büyüyen önemli bir sektör olduğunu kanıtlamış oldu. Türkiye’de ise büyüme oranının çok daha yüksek seviyelerde gerçekleşeceği öngörülmektedir.

Teşekkürler/Sorular