Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
Advertisements

ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
SAYILAR ve RAKAMLAR.
MİKROPLAR.
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Metinlerin Sınıflandırması
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
OYUN ve OYUNCAK.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
Bütünleştirme uygulamaları
Adlar (İsimler) Ad soylu sözcükler Fiiller
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
SORU ZARFLARI: eylem ve eylemsilere gelerek onları soru yoluyla belirtirler. Ne zaman döneceksin? - bu kıyafetimi nasıl buluyorsun? - ne kadar uğraştınız?
Bilginin Organizasyonu
Buluş nedir?.
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
EMPATİK İLETİŞİM 1.
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
DÜŞÜNME.
ŞEKİLLER.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geçerlik ve Kullanışlılık
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Dr. Gökçe Karaman Benli.
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
Gelişim ve Temel Kavramlar
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
Okul Öncesi Dönemde Problem Çözme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tüketici Davranışları
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ÖĞRENME.
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Sunum transkripti:

Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi Bilimsel Süreçler: Gözlem yapma (Temel süreç becerileri) Karşılaştırma (Temel süreç becerileri) Sınıflandırma (Temel süreç becerileri) Ölçme ve kaydetme (Temel süreç becerileri) İletişim (Temel süreç becerileri) Sonuç çıkarma (Orta düzey) Tahmin etme (Orta düzey) Hipotez kurma ve deneme (İleri düzey) Değişkenleri tanımlama ve kontrol etme (İleri düzey)

Bilimsel Süreçler Ölçme ve kaydetme: Veri toplama için gerekli bir süreçtir. Yalnızca standart ölçme aletlerinin ve birimlerinin kullanımı gerekmez. Ölçme sonucunu tahmin etmeye çalışmak ve ölçme işlemi için dikkatini yoğunlaştırmak bu süreç içinde yer alan önemli unsurlardır. Bilişsel Gelişim Kazanım 11. Nesneleri ölçer. (Göstergeleri: Ölçme sonucunu tahmin eder. Standart olmayan birimlerle ölçer. Ölçme sonucunu söyler. Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır. Standart ölçme araçlarının neler olduğunu söyler.) Kazanım 18. Zamanla ilgili kavramları açıklar. (Göstergeleri: Olayları oluş zamanına göre sıralar. Zaman ile ilgili kavramları anlamına uygun şekilde açıklar. Zaman bildiren araçların işlevlerini açıklar.)

Dil Gelişimi Kazanım 4. Konuşurken dil bilgisi yapılarını kullanır. (Göstergeleri: Cümle kurarken isim, fiil, sıfat, bağlaç, çoğul ifadeler, zarf, zamir, edat, isim durumları ve olumsuzluk yapılarını kullanır.)

Bilimsel Süreçler Neler ölçülebilir?

Bilimsel Süreçler İletişim: Çocuklar etkinlikler sırasında yaptıkları gözlemleri ve topladıkları verileri paylaşmak için cesaretlendirilmelidir. Bu süreç bilginin oluşum sürecini anlamalarını sağladığı gibi, çocukların dinleme, söz alma gibi becerilerde de gelişmesini sağlayacaktır. Bilişsel Gelişim Kazanım 3. Algıladıklarını hatırlar. (Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Eksilen veya eklenen nesneyi söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.) Dil Gelişimi Kazanım 2. Sesini uygun kullanır. (Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/ şarkı söylerken sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.) Kazanım 3. Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. (Göstergeleri: Düz cümle, olumsuz cümle, soru cümlesi ve birleşik cümle kurar. Cümlelerinde ögeleri doğru kullanır.) Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır. (Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Duygu ve düşüncelerinin nedenlerini söyler.)

Sosyal ve Duygusal Gelişim Kazanım 4. Bir olay veya durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. (Göstergeleri: Başkalarının duygularını söyler. Başkalarının duygularının nedenlerini söyler. Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler.) Kazanım 5. Bir olay veya durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. (Göstergeleri: Olumlu/olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar. Olumsuz duygularını olumlu davranışlarla gösterir.)

Bilimsel Süreçler Bilimsel iletişim nasıl kurulur?

Bilimsel Süreçler Sonuç çıkarma: Olayların açıklanması ve neden-sonuç ilişkisinin ortaya konmasında sonuç çıkarma kullanılır. Bilişsel Gelişim Kazanım 17. Neden-sonuç ilişkisi kurar. (Göstergeleri: Bir olayın olası nedenlerini söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler. Dil Gelişimi: Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar. (Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.)

Bilimsel Süreçler Tahmin etme: Henüz gerçekleşmemiş, kesin bilinmeyen olay ya da durumlar için görüş üretmektir. Gözlem verilerine ya da çeşitli kaynaklardan elde edilen bilgiler temel alınır. Bilişsel Gelişim: Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.) Kazanım 15. Parça-bütün ilişkisini kavrar. (Gösterge: Bir bütünün parçalarını söyler.) Kazanım 19. Problem durumlarına çözüm üretir. (Göstergeleri: Problemi söyler. Probleme çeşitli çözüm yolları önerir.) Sosyal-Duygusal Alan: Kazanım 15. Kendine güvenir. (Göstergeleri: Grup önünde kendini ifade eder. Gerektiği durumlarda farklı görüşlerini söyler.

Sonuç çıkarma ve tahmin